Rekrutteringskampanjen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

NBF i går – i dag – i morgen Hva er forbundets tilbud til medlemmene? Tradisjonelt har forbundets og kretsenes spilletilbud vært rettet mot de som har.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
Gardermoen BK 22. April Hva er klubbutvikling? Klubbutvikling er alle tiltak i klubben som bidrar til å løfte klubben fra en nå-situasjon mot en.
Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
Bra mat kurs Lillehammer Bra mat kurs Erfaringer fra Modum kommune.
Østlendingen og skolene i tospann
UTBREDELSETEKNIKKER MINIBRIDGE – LYNKURS. BRIDGE PÅ BRIDGE PÅ MARIANNE UTARBEIDET BROSJYREN I FORBINDELSE MED KAMPANJEN ” VÆR EN BRIDGEVENN.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Rekrutteringskampanjen
Norsk Bridgeforbund Grunnleggende info om Ruter Turneringsformer Simultanturnering.
Bridgetinget 5. juni 2010 Rekruttering og opplæring •Medlemsstatus •Et spill for framtiden •Vær en bridgevenn – verv en bridgevenn •Kretsens rolle i kampanjen.
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Kretsledermøte 20. mai 2011 Program Kretsledermøtet 2011 Klokken 1600 – 1800: •Åpning og innledning •Regnskap 2010 – budsjett 2011 •Styrets arbeid siden.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
UTBREDELSETEKNIKKER MEDIER, PUBLISITET, APPLIKASJONER.
BRIDGE ER:  KREVENDE  FARTSFYLT  DRAMATISK  SPENNENDE.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Medlemskap og mangfold
”A-Team” Gruppeoppgave. Har din klubb et rekrutteringsproblem / avtagende medlemsmasse? JA Problemet er å beholde elevene / medlemmene Rekruttering generelt.
Seilflykonferansen Seilflykonferansen Møte med sporten og verdsetting av medlemmer.
Overgangsprosjektet NY GIV
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Lær bridge med Mo Bridgeklubb
NBF – ♥ for rekruttering Marianne, 32, samboer Oppvokst i Mo i Rana, bosatt på Vestlandet de 10 siste årene, bor på Sørlandet og har kontor på Ullevål.
Norsk Bridgeforbund. Hvorfor er klubbutvikling viktig? Hva kan NBF tilby?
♥♥ Verv en bridgevenn ♥♥ Stor kampanje til høsten – vi løfter i flokk Alle verver én Trivelig å verve noen vi kjenner - sjansen øker for at de nye vil.
Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser.
Diabeteskonferansen 2010 Vekst og verving. Vekst i alt vi gjør Det er ikke målet som er veien, men veien som går til målet. 2 Vi ønsker en medlemsmasse.
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
”Programfag til valg” En nyskaping innen yrkes- og utdanningsveiledning?
Teknologisk påvirkning av barns oppvekst
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
Mål og prioriteringer for rekrutteringsarbeidet Svein-Erik Dippner Klubb- og medlemsutvikling, D2260.
Strategiplan
Eldresenterforum 4 Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007 Rapport Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
NBF LEDERMØTET – 14. JUNI 2014 PRESENTASJON AV GRUPPEARBEID.
Velkommen til innkommende president sin time.
1 Håndbok for tillitsvalgte i klubbstyrene STYRETS OPPGAVER I KLUBBENE Informasjon NBF vil i løpet av tilby klubbene - Veivisern - en håndbok for tillitsvalgte.
Overgangsprosjektet – NY GIV
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Veiviseren HÅNDBOK FOR TILLITSVALGTE I KLUBBENE
SESONGEN MÅL FOR KLUBBEN HBBKs hovedmål for sesongen og for årene fremover, er rekruttering. Vi ønsker at enda flere unge skal oppdage gleden.
Rekrutteringsprosjektet 2016
FORSLAG FRA SPORTSLIG SEMINAR 2014 Ekeberg fredag 6. juni.
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Monika S. Luktvasslimo 12. desember 2013
Markedsføring, motivasjon og samarbeid
ROTARY’s UNGDOMSPROGRAM
Rekruttering – stemmestyremedlemmer og valgmedarbeidere (jamfør lovendring – listekandidater) Valgforum 7. Mars 2014.
Medlemsutvikling PETS 2011
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet Dynamikk i godt arbeidsfellesskap Meningsfull fritid Glede og humør!
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
(1/3) Samfunnsansvar > Sjekkliste for grønne speiderturer á la ”Sikkerhet på tur”. > Automatisk trekk av CO2-kvoter på reisefordeling! > Bygge/utvikle.
Sportsklubben nord Versjon
Navn: Skøelv IGL - klubbutviklingsarbeid Dato:
Bedre klubbhjemmeside
Strategi rekruttering
Konkurranse grupper Januar 2017
BRIDGE ER:  KREVENDE  FARTSFYLT  DRAMATISK  SPENNENDE.
Roede-kurslederen på Facebook
Om vi skulle bygge org i dag
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
Kristiania rotaractklubb
Engasjement og frivillig arbeid
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Utskrift av presentasjonen:

Rekrutteringskampanjen 2013-2015

Gruppe nr 1 Formål Få flere yngre medlemmer /dra i samme retning Øke interessen for bridge For å overleve som bridgeklubber Innhold/budskap Hva er bridge (lavere terskel, alminneliggjøre , ufarliggjøre) Få med yngre jenter (de rekrutterer gutter) Et sunt og sosialt miljø, fjerne gamle myter En hobby for livet «Eldreomsorg» Navn: Tromsøbrua - Slik tar du storeslem Mål: Innen 2015 skal medlemsmassen ha økt med 10%, klubbene samarbeider, makkertorg (ansvarlige personer). Beholde kursdeltagere som medlemmer Materiell/kurs: Kursmateriell og opplegg for forskjellige årstrinn og målgrupper. Idebank på bridge.no. Sentrale kursholdere som inspiratorer. Klubbguider. Skrive om arrangementer

Gruppe 2 Få tak i både nye og tidligere medlemmer Yngre krefter Formål Få tak i både nye og tidligere medlemmer Yngre krefter 2. Innhold/budskap Lære grunnprinsippene i bridge – 10 kvelder Fadderordning Markedsføre bridgen til skoler, forsvaret, ungdomsklubber m.m. Bridgens dag 3. Navn: Et spill for fremtiden 4. Mål: Klubb: Opprettholde dagens medlemstall og øke det med minst 10% innen 2015. Krets: Opprettholde dagens medlemstall og øke det med minst 10% innen 2015. Nasjonalt: Opprettholde dagens medlemstall og øke det med minst 10% innen 2015. 5. Materiell/kurs: Gode lærebøker, kursmateriell for PC og nett.

Gruppe nr 3 Formål: Vi trenger nye medlemmer Mer liv og mer moro i klubben 2. Innhold/Budskap Hjernetrim, spenning, sosialt, nye venner. Bridgeleire, intensiv- og vanlig kurs, lynbridgekvelder som innledning for å fange folk til vanlige kurs, kontakte bedrifter med tilbud om lynkurs, ha stand på ”dager” og vise seg fram på butikker og kjøpesentere, midt-timer på skoler og SFO, eldresentre, få alle uorganiserte klubber inn i forbundet 3. Navn:Bridge for alle (Underpunkter med morsomme bilder) - Hjernetrim – spenning – sosialt – kreativt - for alle ambisjonsnivåer 4. Mål for kampanjen: En medlemsøkning på 25% fram til 2015 Ha et godt klubbmiljø hvor alle har ansvar for å hjelpe til med å få nye til å trives. Oppfølgingskurs en halvtime før spillekveld. Liste med temaer. 5. Hva trenger klubbe / kretsen.... Standard brev så ikke alle må finne opp kruttet. Gratis brosjyrer. Kursmateriell. Skape blest i riksmedier

Gruppe 4 Formål Snu nedgangstrenden, øke antall medlemmer Bridge som hjernetrim Innhold/budskap Presentere bridgen for både ungdom og andre grupper, så en spire Følge opp kursdeltakere, både nye og gamle Ivareta nye medlemmer Kontinuerlig oppfølging Navn: Livet er kort, spill bridge/Bridge for alle/Bridge – et spill for livet Mål: Formidle gevinsten i livskvalitet. Lokalt: Få flere i klubben, mer glede. Regionalt: Større deltakelse i turneringer. Nasjonalt: Flere betalende medlemmer i NBF Materiell/kurs: Skolere kursleder, oppfølging av kurs/kursleder (skriftlig/muntlig)

Gruppe 5 Formål Øke medlemsantallet for dermed å øke grunnlag for fornying og flere turneringer For økt eksponering spesielt til yngre grupper av potensielle medlemmer Innhold/budskap Et felleskap som passer alle grupper i samfunnet Synliggjøring av brigde i ulike sammenhenger FB spilling på offentlige steder Større innsats for å få Bridge inn som valgfag i U-skole og andre skole og studentmiljøer Navn: Bridge for alle Mål: Å synliggjøre at Bridge i første omgang er morsomt for å synliggjøre mestringsfølelse for senere å kunne ble bedre spillere Materiell/kurs: Forbundet lager et oppsett som enkelt skisserer hvilke ferdigeter/evner som elever utvikler som n bridgespillere

Gruppe nr 6 Samarbeid evt. reklame i TV , Annonser, Facebook. Formål Vise at Bridge er en gøy og sosial aktivitet, for alle. Frisk blod tilførsel til Bridgen Innhold/budskap Ta kontakt med Skoler, Bibliotek, Bedrifter og tilby Lynkurs (sen vår/tidlig høst) Aktive medlemmer samle interesserte og holder lynkurs Starte nybegynner kurs over flere kvelder (høsten) Oppfølging i klubben på våren, med inkludering og fadderordning. Inkludere nye medlemmer i neste vårs lynkurs. Navn: Navnekonkurranse (Premiert?) Mål: Doble medlemsmassen lokalt, Felles kurs regionalt, nasjonalt rekruttere anerkjente personer som lærer bridge og deltar i EM! Materiell/kurs: Samarbeid evt. reklame i TV , Annonser, Facebook.

Gruppe 7 For å øke interessen for bridge. -øke medlemsmassen. 2. Innhold/budskap. Fadderturneringer/ordninger. Grunnkurs og videregående kursutdanning. Ufarliggjøre bridgen. Få bort myter(ikke vanskelig/farlig-gubbesport) Helgekurs. 3. ”WE WANT YOU!” viderføres. 4. Øke medlemstallet. 5 Lynkurs på Powerpoint og annet materiell. Gode tips fra NBF. 13.04.13

Gruppe nr. 8 Hvorfor skal vi ha en rekrutteringskampanje? (og hvordan) Nye impulser, få inn yngre folk nye rekrutteringsmetoder for å nå ut til de vi ikke har nådd så langt - Sosiale medier Øke medlemstallet - spre kunnskap om bridge Få ned gjennomsnittsalderen Skape miljø for rekruttering i klubben - få alle til å ta ansvar Bedre anseelsen for bridgen frem mot EM Ansvarliggjøre hvert enkelt medlem for å rekruttere Gi klubbene en ny giv Få opp interessen blant alle - fokusere på det sosiale

Gruppe 8 2. Beskrivelse av kampanjen Vurdere prisen for opplæringspakken - kan det sendes ut noen gratis pakker til skoler/SFO/folkehøyskoler/Universiteter osv. Kombinere bridge med andre aktiviteter (bridge/golf) - spille bridge i klubben (golf) Bruke materiellet (roll-ups) osv. fra forbundet mer aktivt. Skape mål og konkurransesituasjon mellom skoler Skape møteplasser eller oppsøke møteplasser Skape miljø og en plan for å ta vare på nye spillere. Alle i klubben må delta og ta ansvar. Hvordan klarer noen klubber å beholde nye spillere?, Egne opplæringsdager, egne rekrutteringsklubber (samarbeid mellom flere klubber), innfasing av spillere i klubben – egne puljer Bruke sosiale medier – Facebook mer aktivt (Bridgeapp) Bør kretsene være ansvarlige for å etablere egne rekrutteringsklubber, med færre spill, bedre opplæring, bedre oppfølging Klubber kan samarbeide om egne dager for rekrutteringsspillere - finne egne folk som kan følge opp disse og som er dedikert Bruke BBO bedre som opplæringsplattform - forbundet må ta ansvar for tilrettelegging, diskusjoner, kommentarer Bruke internett til nettbasert opplæring, tilrettelegge for gratis opplæring på nett, videoer, tilgjengeliggjøre slik at alle kan se på dette når og hvor som helst.

Gruppe 8 3. Forslag til navn på kampanjen? Bridge for alle - hobbyen som varer livet ut Bridge er gøy Livet er kort - spill bridge 4. Mål for rekrutteringskampanjen? Senke gjennomsnittalder på bridgespillere Øke medlemsmassen til 12000 Gjøre bridge mer kjent blant befolkningen frem mot EM 2015 5. Hva trenger klubben/kretsen fra NBF? Kokebok/forslag til hvordan beholde spillere i klubben Tilgjengeliggjøre og spre informasjon om andre klubber/kretsers suksesshistorier

Gruppe 9 Formål Være inkluderende medlemmer i klubber (få medlemmer til å ta imot medlemmer, ikke ta poeng) Synligjøre bridge i media Innhold/budskap En hobby for livet Et spill for alle mennesker Sunnhet, mental trening Tidslinje: delmål 31.12.2015, ha like stort engasjement i 2016. Navn: Bridge –for alle aldre Mål: Klubb: Bli inkluderende Regionalt: Nasjonalt: Øke medlemsmasse målsatt antall eks 1.000 spillere (ca 4 pr klubb) Materiell/kurs: Få et dataverktøy til kurs. Kan NBF hjelpe til med å få PR i lokalaviser? Mer detaljert plan for gjennomføring av kurs - før, under og etter. (basert på erfaringer) Strategi for å nå frem til nye spillere og ikke minst til de «inaktive» spillere

Gruppe 10 Formål Øke medlemstallet, (stoppe frafallet og rekruttere nye) Beholde kursdeltagere, få tilbake gamle medlemmer Gjøre bridgen kjent blant folk flest Innhold/budskap Sport for alle, inkluderende sosialt miljø Bevisstgjøre alle medlemmer om kampanjen Bli synlige i media, bruke lokalaviser INFO på skoler om bridge, få bridge inn som aktivitet under temauker Lage opplegg for lag fra forskjellige skoletrinn under Bridge-EM i Tromsø Samspill besteforeldre / barnebarn (besteforeldre med bridgeerfaring). Ny klasse under ”Bridgeuka”, Mix barnebarn / besteforeldre Navn: BRIDGE – bare et spill? Mål: * Øke medlemstallet (klubb, krets og forbund) * Øke bridgeaktiviteten (Klubb, krets og forbund) * sette BRIDGE på dagsorden Materiell/kurs: * Opplæringsmateriell (app) * Små videosnutter, snutter på ”you tube” (spilleproblem, enkelt system)