Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Om vi skulle bygge org i dag
Dagens oppbygging av org. leddet er det ideelle Skulle det være en ny oppbygging så skulle kretsen fjernes så det blir 2 org. ledd
2
Bedre klubbutvikling / Mye prestisje i roller / nye krefter
Viktig å få klubbene til å ta kurs i klubbutvikling som Idrettskretsen arrangerer Viktig for bowlingkretsen å selge inn personlig utvikling til klubbenes styre. Kretsen bør oppfordre klubbene til å alltid ha en ungdom i styret. Viktig å få nye/unge medlemmer inn i styret Få på plass en sterk valgkomite som tør å gjøre endringer Lage en oppgaveliste for hvert styremedlem Få styremedlemmer som har erfaring fra andre steder og som ikke spiller bowling.
3
Mer effektiv trenerutvikling
En bedre klubbutvikling vil føre til at nye/gamle medlemmer vil få større lyst til å ta trenerkurs Bedre synliggjøring av trenerne i krets / klubb Bedre synliggjøring på NBF sine sider Ulf bør ha med seg trenere i kretsene når han skal på turne.
4
forhindre misting av spillere
Bedre rekrutering, forhindre misting av spillere Rekruttere på skolene, barnebursdager Rekruttere fra forskjellige organisasjoner Rekruttere fra bedriftsbowlingen Ta bedre vare på ungdommene ved å lytte på de Ta med ungdommer på lagspill slik at de føler at de er en del av klubben Viktig med å trene ungdommene slik at de føler at de utvikler seg Viktig med gode tilbakemeldinger til de som blir trent.
5
Utnytte organisasjonsleddene optimalt
Pr. i dag er det ingen optimal utnyttelse. Utarbeide arbeidsinstrukser for kretsene og klubber Går info/spørsmål til rette ledd/personer.
6
Mer relevant idrett for ungdom
Ungdom har mye fokus på fysisk trening – kan klubbene ha utstyr i hallen for fysisk trening som kombineres med bowlingtreningen. Skape et mer synlig image for bowlingen. Kontakte SFO for å lage aktivitet i hallen Kan dataspill benyttes som en inngang til bowlingklubbene gjennom dataspill bli kjent med bowlingen.
7
Bursdagsbowling kontra klubbspill
Vi må bygge på den gleden bursdagsbowling gir og overføre den til klubbspill. «Uforpliktende spill». Hallene og klubbene må samarbeide, klubbene tilbyr seg å være med på bursdagsbowlingen for instruksjon.
8
Bedre samarbeid med hallene
Klubben må ta initiativ til et møte med ledelsen i hallen for å bli enige om resurser klubben kan tilby. Merverdi for hallene på «mindre» steder å få aktive klubber inn i hallen ved at disse eksponerer seg i media.
9
Bedre utnyttelse av trenere
Kretsene bør bli bedre til å koordinere trenerresursene i kretsen. Bedre synliggjøring av trenerne i krets / klubb gjør at trenere blir mer etterspurt. Ulf bør ha med seg trenere i kretsene når han skal på turne for å synligjøre dem.
10
Mer attraktive for sponsorer
Synliggjøring i media, lokalpresse. Tilby teambuilding til bedrifter hvor klubben stiller med instruktør. Sponsoravtaler basert på samarbeidsavtaler. Arrangere større turneringer.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.