BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
”Infor EAM Enterprise Edition - et av verdens ledende servicesystemer” Mer enn 7000 kunder verden over Enkelt å tilpasse, enkelt å bruke, men omfattende funksjonalitet Gode integrasjonsmuligheter Driftskontrollsystemer, Rapportsystemer, Økonomi- / ERP systemer ++ 100 % webbasert – alt dere trenger er tilgang til internett Tilrettelagt BIS PP standard arbeidsprosesser
BIS PP Maintenance Management System - et fullverdig service- og vedlikeholdssystem STANDARD MODULER Utstyr Arbeid Material & Lager Innkjøp Budsjett Inspeksjon Prosjekt Service Rapporter Administrasjon
Geografisk spredd utstyr Forebyggende vedlikehold Tilstandsovervåkning En løsning som kan dekke mange behov - men enkelt å intuitivt å benytte Produksjon Eiendom IT utstyr Flåtestyring Veier, kabler og rørledninger Geografisk spredd utstyr Arbeidsordre Material Forebyggende vedlikehold Innkjøp Analyse & rapporter Arbeidskraft E-handel Databridge Mobile Service anmodninger Tilstandsovervåkning Driftsdata BIS PP Maintenance Management System ERP/økonomi
Tilpasset vårt konsept – din vedlikeholdspartner Drift Drift Drift LV LV V Drift LV Vedlikeholdssenter Andre kunder og prosjekter Kunde BIS Production Partner Kunde/BIS Production Partner Underleverandører LV: Lokalt Vedlikehold Infor EAM: Løsningen for kunder som ikke har et eget vedlikeholdssystem
Hvordan implementerer vi? Vår løsning er en standard løsning basert på ”best practice” Dere settes opp som en egen kunde i denne Ingen lokal installasjon nødvendig Enkel tilpasning / konfigurering Egne brukere med tilhørende rettigheter Opplæring i systemet Dataregistrering / Import av data Idriftsettelse
Hvordan bruker vi systemet? Vi tilbyr to ulike tilganger til løsningen 1 forenklet tilgang for å melde inn behov, samt se på utstyr og historikk 1 mer omfattende tilgang som inneholder mer funksjonalitet, arbeidsflyt, rapporter og kpier.
Man kan enkelt logge seg på for å - anmode om arbeid eller service - søke opp utstyr og historikk
Eller man kan få mer omfattende tilgang for mer detaljert oppfølging og kontroll Hver bruker har sin personlige startside med oversikt over sine oppgaver = enklere brukergrensesnitt -> lavere terskel for å komme i gang Dobbeltklikk for direkte tilgang til relevante data Virksomhets-indikatorer for bedre oversikt Dekker alle behov for FDV (utstyr, aktiva, arbeidsordre, HMS, reservedeler, innkjøp, rapportering, ++) og gir en enklere hverdag
Anleggsregister / Aktiva administrasjon Spor historikk Anleggs- og utstyrshierarki Kople dokumenter og tegninger Detaljert kostnadssporing Sentralisert lager Ubegrenset brukerdefinerte felter Sett opp FV planer Automatisk oppsett av materialfortegnelse, stykklister Garantikrav og sporing
Arbeidsordremodul Arbeidsflyt for best mulig effektivitet Hurtigregistrering og stengning Tilpasset deres behov Egendefinerte felt Full oversikt over planlagte og utførte jobber Koble dokumenter direkte til AO ++
Forebyggende vedlikehold Følg opp kritisk utstyr med riktig vedlikehold Spor Aktiviteter, ressurser og materialer Planlegg etter kalender og/eller målerbasert bruk Verktøyadministrasjon Kople dokumenter og tegninger Vær à jour med krav og pålegg Planlegg og budsjetter basert på historikk
Lager / Materialadministrasjon Flerlager funksjonalitet Materiallister Rekvisisjoner Bestillingspunkt Tellelister Automatisk etterbestilling Sentralisert sporing ABC og EOQ Analyse
Innkjøpsadministrasjon Integrert med arbeidsordre for enklere rekvisisjon og innkjøp Tilpasset arbeidsflyt for godkjenning av IO Bestill tjenester og deler Revisjonssporing Stående innkjøpsordre Mottak og retur til leverandør
Hva oppnår vi? 1 løsning med standardiserte og effektive arbeidsprosesser Inkluderer også sikkerhets- og HMS arbeid Klare definerte organisasjoner, roller / ansvarsområder og grensesnitt Utveksle kompetanse og ressurser “Stordriftsfordeler” Sterkt fokus på forbedringsprosesser og verktøy Tett oppfølgingsstruktur Gjennomprøvd forretningsmodell Aktiv styring fra begge sider
Thank you very much for your attention