Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Sidespor din personlige forteller på toget • Vi kommer fra prosjektet Kultur- og naturreise et tverrfaglig innovasjonsprosjekt med Kartverket, Kulturrådet,
Refleksjoner og tanker rundt bruk av C-map i skolen
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Sommervikar i Blend.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Det norske øko-markedet
Opprette arrangement for billettsalg med soner nb – i forbindelse med 2.0 ser vi på integrering med EHIS!!!
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Av Karen Christine Biørn-Lian
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Konsept: Pierre Robert ØKO
Generika og legemiddelutvikling
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent
Arbeidskrav 3 •konsept, forpakning, identitet, patent • Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Dokumentasjon av en prosess
Östfold, utmaningar och möjligheter … men resten blir på norsk Kjell Arne Græsdal Daglig leder.
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
Databasehåndtering med MySQL
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Arbeidskrav og rammebetingelser IKT-krav Betraktninger.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
3 Jeg og mitt.
Brukergrensesnitt og design av skjermbilder
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
Institutt for forebyggende miljøvern  STØ Miljø og Design 4. forelesning Ecodesign-manual: hvordan bruke denne? Strategier for optimering av avhending.
SO Kalenderview Bli integrert! Kalender på personer Bli integrert!
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe
Resirkulering av flasker.
Arbeidskrav 3 konsept, forpakning, identitet, patent Kunde: RINGNES BRYGGERIER. Produkt: Nytt feminint øl. Alkoholfritt For Flaske. For emballasje Gry.
Funksjoner og Innstillinger i
Konkurranse og samarbeid
BUCS Utfordringer og valg av fokus Tor Stålhane. Rammebetingelser Første spørreundersøkelse viser at det vi gjør må kunne: Brukes sammen med UML Passe.
Gjenglemt tøy - et problem for dere, en ressurs for oss?
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Kunnsign TBH Produktifisering av Kunnsign-kunnskap  Definisjoner  Hvorfor produkt?  Hvorfor ikke bare timer?  Fordeler for kunden  Fordeler.
Marketing BMW – M5. Vårt mål med oppgaven er: -Hvorfor selges det ikke flere av denne bilen i Norge? -Hva kjennetegner dem få som kjøper en slik bil?
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Foto: Scanpix P for plass. Foto: Scanpix I markedsføringsfaget er plass det samme som distribusjon. Distribusjon omfatter beslutninger om hvilket strøk.
Ketil Hylland miljøproblemer - hvordan påvirker miljøgifter naturen og menneskers helse?
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Tittel på prosjektet Evt. undertittel/problemstilling
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Medlemmer DNE har 210 medlemsbedrifter i 2017
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Utskrift av presentasjonen:

Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe

Konsept Mål: produktutvikling av undertøysmerket Pierre Robert. Nytt konsept: Pierre Robert ØKO Målgruppe: menn, 20- 50 år Behov: lett tilgang til undertøy som er stilrent, behagelig, billig og miljøvennlig Design: stilrent, maskulint og QR kode Kvalitet: bomull Farger: nøytralt, maskulint. Sort, grått og hvitt. Pris: Kr. 199,-

Pierre Robert Kun fakta (Når startet, eiere, hvilke land, omsetning…) + Bilder KRISTINE kanskje du kan bruke disse?

Pierre Roberts to kolleksjoner

Bakgrunn for valg av Pierre Robert som kunde Markedsledende innen herreundertøy i dagligvare Synlig behov for konseptutvidelse. Har i dag to kolleksjoner. Kun fargerikt, sporty og ”ungt” design. Bred strikk med tydelig skrift (Pierre Robert) Ligger i prismessig i midtsjiktet (149 – 199) Er miljøbevisste http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt Har fokus på etisk handel http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar

Konkurrenter - design Mange undertøysprodusenter har modeller i god passform og kvalitet og med det stilrene, maskuline og nøytrale uttrykket vi ønsker: Calvin Klein Sloggi Calida Hugo Boss Fordeler med Pierre Robert ØKO vs. andre produsenter: Finnes i dagligvarehandelen – lettere tilgjengelig Lavere prisklasse enn konkurrentene Miljøperspektivet – Grønt punkt, støtteprosjektet QR-koden Etisk handel

Konkurrenter - pris Pierre Robert er den største, og i mange tilfeller den eneste, leverandøren på herreundertøy i dagligvarehandelen. Det blir derfor naturlig å sammenligne seg med konkurrenter i samme prisklasse som tilbys i butikk-kjeder og gjennom netthandel. Eksempler på konkurrenter i denne prisklassen: Bjørn Borg (249,-) Jack & Jones (199,-) Dressmann (149,-) H&M (129,-) Konkurrentenes modeller er som regel fargerike. De aller fleste har bred strikk, gjerne med produsentens navn eller logo tydelig plassert. H&M har også den nye kolleksjonen David Beckham Bodywear, som er en mer nøytral linje. Disse produktene finnes kun i H&M-butikker.

Fant denne teksten på nett: Grønt punkt 20.10.2011 15:03   Grønt punkt merket finnes på alle våre produkter. Symbolet betyr at Pierre Robert Group er medlem av Grønt punkt og at vi tar miljøansvar ved å frivillig betale en avgift for den emballasjen vi importerer og pakker våre produkter med. Grønt punkt er en nasjonal ordning for innsamling og gjenvinning av brukt emballasje. Vi oppfordrer alle å kildesortere all emballasje. Vi leter stadig etter nye metoder å emballere varene våre på som er mer miljøvennlig. HER KAN VI KOMME INN MED VÅRT EMBALLASJE KONSEPT?? Evt endre emballasjekonseptet til at man får pant for emballasjen?? http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar/Groent-punkt

Opps, fant også dette på nett: Samfunnsansvar Åpne og ansvarlige samarbeidsforhold  Som Norges største leverandør på basisplagg til dagligvarebutikkene, er Pierre Robert Group opptatt av ansvarlighet i hele verdikjeden. Med flere merkevarer, et stort utvalg produkter og produksjon i både Asia og Europa tar Pierre Robert Group etikk og miljø svært alvorlig. - Arbeidet med etisk handel skal gi forbrukere en trygghet når de velger å kjøpe våre produkter, sier CSR Manager Margrethe Vikanes i Pierre Robert Group. http://www.pierrerobertgroup.no/Om-Pierre-Robert-Group/Samfunnsansvar

Grafisk framstilling av markedet Kjente merker i klesbutikker Klesbutikker egenproduksjon/ butikk- kjeder Matbutikker Billigkjeder

Grafisk framstilling av markedet

Brukerundersøkelse Hva ønsker målgruppen? Hvor, hva, hvordan? Farger, form, merker? Pris? LENKE TIL UNDERSØKELSEN!

Vi vil ikke ha....

Videreutvikling Dette bildet er fra Pierre Robert, videreutvikle dette designet til smalere strikk, QR kode fremme på strikken?

Inspirasjon

Forarbeid Foto fra butikker, bilder av div. Boksere

Collager/ moodboards

Skisser+ konsept

QR- Inspirasjonsbilder bare rediger+fyll inn mer..

QR- koder i tiden bare rediger+fyll inn mer..

QR- kode QR= Quick Response Gir utfyllende informasjon om f.eks virksomhet, produkt, arrangement, hendelse osv. Kan lagre mer data enn strekkoder. F.eks URL-koblinger, geografiske koordinater og tekst Skannes via app til mobiltelefon

QR-kode i ØKO Foran på strikken (eller på vaskelappen?): gir informasjon om produktet og vedlikehold På emballasjen: gir informasjon om støtteprosjekt, samt Grønt punkt og Etisk handel

Støtteprosjekt Fakta om produksjonen av miljøvennlig tekstil.. Bomull? Syntetisk? Farger? Overskudd til prosjekt regnskog... SØPPELPROBLEM: Emballasje to i en pakning Bruke pakningen til toalettmappe (forlenge levetid)

Støtteprosjekt www.oikos.no ODISSA = organic Agriculture Development in Sub-Saharan Africa Miljø- og helsevennlig utvikling av landbruket i det sørlige Afrika Kurs og oppfølging i økologisk bomullsproduksjon Produksjon – høyere utdanning – forskning www.nicefashion.org

Emballasjedesign Søppelproblem= toalettmappe Design: Bilde, QR kode, logo Materiale (plast)

Emballasje, skisser

Marked Plassering Belysning Reklame

Oppsummering

Videreutvikling

Bilder vi kanskje kan bruke en plass...