Kompaniskap til det beste for barn og unge KONGSVINGER KOMMUNE.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Behandlingsansvarlig i spesialisthelsetjenesten
Advertisements

Familieråd sett ut i fra saksbehandlers ståsted
UTDANNING FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
Fremtidsbilder og familiens betydning Noen hovedfunn og perspektiver.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Nettvett.
Kandidater til styret i UNG
Masterprogram MAN 2832 Anvendt økonomi og ledelse.
Distriktssamling Sortland Hotell. Gode råd til klubbene fra Distriktsguvernør 2008 – 09 : •Bruk distriktets håndbok flittig ! •Den har svar på.
Personlig planlegging
I Dibrastan bor dubridene…
Ad. oppsummering av FINF4001
Kompetente barn og unge
Kompetente barn og unge - Verdier og kompetanse -
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Levanger kommune enhet Kommunedelplan oppvekst Visjon: Livskvalitet og vekst Kommunedelplan, oppvekst 1.
ANSVAR ETTER HMS REGELVERKET
Barnevern – status pr Høsten 2009 Evaluering av daværende organisering av mottak og undersøkelse Mål for evalueringen: Å finne ny organiseringsmodell.
SMIL – styrket mestring i livet Oslo,
Ola Heen Strømmen, oktober 03
Samarbeid mellom skole og hjem
Fra resultat til veien videre Prosjekt: Nasjonal satsing for utprøving og evaluering av familieråd i Norge Av Sturla Falck Avslutningskonferanse 8. desember.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Barnehagen som språkarena
Bærekraftig utvikling Kommunal- og regionalminister Erna Solberg.
Relasjoner – en beskyttelsesfaktor for sårbare barn og unge
Det er viktig å strekke seg etter nye utfordringer i løpet av livet, å ville mestre større utfordringer, å alltid ville nå det grønnere gresset på den.
Sør-Odal kommune Prosjekt barn og unge
Kompetente barn og unge 4.Samling April 2008 Organisasjonslæring.
Barn og unge med nedsatt funksjonsevne – hva kan kommune gjøre ? Anders Midtsundstad Barne- og ungdomskonferansen 2006.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Fyrtårnprosjekt Individuell Plan Kongsvinger og Eidskog Kommune i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF Kongsvinger.
Kjell Erik Øie Statssekretær
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Overføring og avslutting av prosjekter Nylen : Kombinasjoner av fullførelse og avslutning Holdnings til konflikt Prosjektet er fullført Ikke fullført.
Politisk påvirkning.
Hvordan ta måling i bruk? Målinger og fakta som virkemidler Gudrun H. Grindaker Kommunebarometerkonferansen juni 2015.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
God skole for barn og unge med hjelp fra barnevernet Grøtte skoles erfaringer med prosjektet.
Fra ”helvete” til himmelen - eksempel på oppstart og prosess Arbeidsgiverstrategi Grue kommune v/ Anne Berit Gullikstad Kommunalsjef oppvekst (tidligere.
Å stimulere og videreutvikle barns nysgjerrighet i matematikk/antall, rom, form Realfagsatsning Vestre Toten Kommune, 25. februar 2016.
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
Hva er utfordringene? Økonomisk ulikhet > Levekårsutfordringer: Mange barn som lever i lavinntektsfamilier > Forskjell i medianinnteksten på Sosial.
Leanreisen i Bamsebo barnehage
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Kommunalstyre for oppvekst Gunnar Toresen og Kari Alværen
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Forberedelser og evaluering – egen dag
«En selvstendig og nyskapende kommunesektor»
Tema : Vennskap 4. Møtedag 5. Grupper 6. Turdag Varmmat
I Dibrastan bor dubridene…
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Oppsummering - DRI Styring av IKT Departementer Direktorater / tilsyn
Seksjon for primærhelsetjenesten
Prosjekt tverrfaglig samarbeid barn/unge i Nordre Land kommune
Samarbeid gjennom studiestart for et godt læringsmiljø
HVORDAN FORSTÅ OG STØTTE FORELDRE OG BARN SOM HAR OPPLEVD SEKSUELLE OVERGREP?
Evaluering av Hovedavtalen
Oppsummering – FINF1001 Departementer Direktorater / tilsyn Kommuner
Oppstart i barnehagen.
Hva lærer barna om seg selv i barnehagen?
Refleksjonsoppgave – utfordrende atferd
MEG SELV EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST
Mål og dagsorden for seminar om medarbeiderskap og omstillingskompetanse Mål for dagen Mål for kurset er økt forståelse, kunnskap og innsikt i hva som.
Aktørene Innbyggerne, politikerne, forvaltningen,
Utskrift av presentasjonen:

Kompaniskap til det beste for barn og unge KONGSVINGER KOMMUNE

Eksperter i kjede (postpakkeprinsippet)

Barn og unge i eksistensiell krise

Hvordan skaper vi nødvendig fellesskap? 1.Aksept av oppdrag? 2.Felles forståelse av oppdraget? 3.Rutiner? Evaluering koblet opp mot styringssystemet? 4.Fasilitering? 5.Ansatte som ressurs? 6.Kombinasjon?

Samskaping av noe nytt krever tid!

Veien videre 1.Tenketank i barnehage Tenketank i skole (dato) 3.Utvidet tenketank på enhetene i oppvekst 4.Oppsummering av tenkingen 5.Beslutning basert på felles forståelse av oppdraget - og opplevde suksesskriterier

”VÆR DEN ENDRING DU SELV ØNSKER Å SE” Mahatma Gandhi OG HUSK: BARN GJØR ALLTID SITT BESTE!