Rapport av markedsundersøkelse

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Holdning til vindkraft i berørte kommuner
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Politikk & samfunn © TNS Spørreundersøkelse om fremtidig reisemønster blant ledere i Vefsn, Grane og Hattfjelldal kommuner.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Vurdering av statistiske analysemetoder brukt i Læringslabens undersøkelser i videregående skole i Rogaland.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Star Tour Ferievaner September 2009
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Kvinnelige ledere i byggenæringen Undersøkelse for Byggekostnadsprogrammet Rolf K. Andersen Fafo Institutt for arbeidslivs- og velferdsforskning 2006.
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Innhold Innhold Side 1.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Undersøkelse på vegne av Virke og Finans Norge: Unges utdanningsvalg og Arbeidsgiverattraktivitet.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Elektronikkbransjen – Fotorådet Foto-undersøkelsen 2016 Prosjektleder/analytiker: Morten Island.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Stord kommune Opinion AS Mars 2016.
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Hægebostad kommune Opinion AS Juni 2016.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Om undersøkelsen E-handelsundersøkelsen er gjennomført for andre gang.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Hvem stemmer på hvilke partier?
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Innbyggerundersøkelse 2018
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Hvem stemmer på hvilke partier?
Soldatundersøkelsen 2018 Agenda: Om undersøkelsen Hovedkonklusjoner
Utskrift av presentasjonen:

Rapport av markedsundersøkelse Prosjekt: WWF – Klimaholdninger Prosjektleder: Alice Enebakk

Kort om undersøkelsen Bakgrunn WWF ønsker med undersøkelsen å kartlegge ulike aspekter rundt det norske folks holdninger til klima og klimaendringer. Undersøkelsen belyser blant annet temaer som ansvar for å stoppe klimaendringene, hvordan man merker klimaendringene i dag og om man selv tror man kan gjøre en forskjell. Datainnsamling Datainnsamling har blitt utført per e-post/internett. Data ble samlet inn i perioden 27. februar-5. mars 2013. Undersøkelsens univers er Norges befolkning fra 16 år og oppover. Utvalg Dataene er vektet. Totalt antall respondenter er 1010.

Analysebeskrivelse For alle kategoriske spørsmål i undersøkelsen blir resultatene presentert som andeler, oppgitt i prosent. For spørsmål hvor det benyttes mulighet for å avgi flere svar per spørsmål (flersvar), vil summen av andelene overstige 100%. Alle svar vises for totalutvalget, og vises brutt ned på kjønn der det er signifikante forskjeller i resultatene i den statistiske analysen. Signifikante forskjeller vises med hhv. oransje (kvinner) og grå (menn) piler. Resultater for skalaspørsmål presentert med frekvensfordeling og gjennomsnitt. For en nøyere gjennomgang av resultatene henvises det til tabellvedlegget hvor alle spørsmålene er brutt ned på bakgrunnsvariabler. Alle signifikante funn er basert på en rigid statistisk test, hvor feilmarginen er på 5%. Dette er bransjestandard.

Demografisk beskrivelse (vektet)

1 Hvem mener du har det største ansvaret for å stoppe klimaendringene?

1 Hvem mener du har det største ansvaret for å stoppe klimaendringene 1 Hvem mener du har det største ansvaret for å stoppe klimaendringene? Brutt ned på kjønn

1 Hvem mener du har det største ansvaret for å stoppe klimaendringene 1 Hvem mener du har det største ansvaret for å stoppe klimaendringene? Brutt ned på landsdel

2 Hvem mener du tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene?

2 Hvem mener du tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene 2 Hvem mener du tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene? Brutt ned på kjønn

2 Hvem mener du tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene 2 Hvem mener du tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene? Brutt ned på landsdel

1 og 2 Hvem mener du har/tar det største ansvaret for å stoppe klimaendringene?

3 Hva ser du på som den største utfordringen for Norge i framtiden?

3 Hva ser du på som den største utfordringen for Norge i framtiden 3 Hva ser du på som den største utfordringen for Norge i framtiden? Brutt ned på kjønn

3 Hva ser du på som den største utfordringen for Norge i framtiden 3 Hva ser du på som den største utfordringen for Norge i framtiden? Brutt ned på landsdel

4 Bekymrer du deg for klimaendringene?

4 Bekymrer du deg for klimaendringene? Brutt ned på kjønn

4 Bekymrer du deg for klimaendringene? Brutt ned på landsdel

5 Synes du klimaendringene kan merkes i Norge i dag?

5 Synes du klimaendringene kan merkes i Norge i dag? Brutt ned på kjønn

5 Synes du klimaendringene kan merkes i Norge i dag 5 Synes du klimaendringene kan merkes i Norge i dag? Brutt ned på landsdel

6 Hvordan synes du klimaendringene kan merkes i dag?

6 Hvordan synes du klimaendringene kan merkes i dag? Brutt ned på kjønn

6 Hvordan synes du klimaendringene kan merkes i dag 6 Hvordan synes du klimaendringene kan merkes i dag? Brutt ned på landsdel

7 Hva er din største bekymring når det gjelder klimaendringene?

7 Hva er din største bekymring når det gjelder klimaendringene 7 Hva er din største bekymring når det gjelder klimaendringene? Brutt ned på kjønn

7 Hva er din største bekymring når det gjelder klimaendringene 7 Hva er din største bekymring når det gjelder klimaendringene? Brutt ned på landsdel

8 Hva må til for at du skal interessere deg mer for klimasaken?

8 Hva må til for at du skal interessere deg mer for klimasaken 8 Hva må til for at du skal interessere deg mer for klimasaken? Brutt ned på kjønn

8 Hva må til for at du skal interessere deg mer for klimasaken 8 Hva må til for at du skal interessere deg mer for klimasaken? Brutt ned på landsdel

9 I hvilken grad er du villig til å gjøre en forskjell ved å endre din egen atferd?

9 I hvilken grad er du villig til å gjøre en forskjell ved å endre din egen atferd? Brutt ned på kjønn Gjennomsnitt menn: 2,7 Gjennomsnitt kvinner: 2,3

9 I hvilken grad er du villig til å gjøre en forskjell ved å endre din egen atferd? Brutt ned på landsdel

10 Hvilke av de følgende områdene har du nok informasjon om til å vite om de kan motvirke klimaforandringene?

10 Hvilke av de følgende områdene har du nok informasjon om til å vite om de kan motvirke klimaforandringene? Brutt ned på kjønn

10 Hvilke av de følgende områdene har du nok informasjon om til å vite om de kan motvirke klimaforandringene? Brutt ned på landsdel

11 Hva har du gjort for å minske din innvirkning på miljøet?

11 Hva har du gjort for å minske din innvirkning på miljøet 11 Hva har du gjort for å minske din innvirkning på miljøet? Brutt ned på kjønn

11 Hva har du gjort for å minske din innvirkning på miljøet 11 Hva har du gjort for å minske din innvirkning på miljøet? Brutt ned på landsdel

12 Hva er Norges viktigste tiltak for å redusere negative klimaendringer?

12 Hva er Norges viktigste tiltak for å redusere negative klimaendringer? Brutt ned på kjønn

12 Hva er Norges viktigste tiltak for å redusere negative klimaendringer? Brutt ned på landsdel

13 Hvilke politiske grep er de viktigste for å få ned utslippene?

13 Hvilke politiske grep er de viktigste for å få ned utslippene 13 Hvilke politiske grep er de viktigste for å få ned utslippene? Brutt ned på kjønn

13 Hvilke politiske grep er de viktigste for å få ned utslippene 13 Hvilke politiske grep er de viktigste for å få ned utslippene? Brutt ned på landsdel

WWF Klimaholdninger Alice Enebakk Prosjektleder 98 63 39 41 alice.enebakk@responsanalyse.no