Årets Mediepriser 2013 Vinnere AVIS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Retorikk og tekstanalyse
Intranett: Hvordan komme i gang
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skoleavis Journalistikk i skolen
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Forretningsdriften – strategi og muligheter
- Hovedrolle eller birolle
A RBEIDSMILJØUNDERSØKELSE FOR NRKJ S J OURNALISTLAG U TFØRT AV S YNOVATE T EMA : A RBEIDSFORHOLD OG JOURNALISTIKK.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Magasin- og ukepressenominasjoner
Frontlinjeserivce
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
Hvordan jobber en redaksjon, hva tenker en journalist?
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
Politikeropplæring 11. januar 2012
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Om å skrive om litterære tekster
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Sammensatte tekster.
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Kommunikasjonsarbeid - bakgrunn og fakta. Eksempel på samarbeid lokal og sentralt.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Barnets ellevte leveår Trinn 13. Tema for trinnet Skolen før og nå Foreldres skoleerfaringer Roller i familien Søskenforhold.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Hvordan skrive din slektsbok
Refleksjoner og dialog Ivaretaking og utvikling av elevens spillkompetanse.
 Format?  Layout?  Estetikk?  Program?  Visuell kommunikasjon?  Produsere, ikke bare konsumere?  Lage/gjøre, ikke bare se/høre?  Blir elevene.
Funksjoner og Innstillinger i
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Her er en test på SONY`s siste teknologi
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
Nyhetsartikkel.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Brukerveiledning for kloning i GIMP
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Digital hverdag – Horten kommune i dag og fremover
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Komponenter i Saga en grunnbok pr. årstrinn en lesebok pr. årstrinn digitalbok nettside lærerveiledning digital og papir grammatikkbok 8-10.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Kunst og håndverk 10. trinn
Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB.
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Navnet på landet du bor i
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Utskrift av presentasjonen:

Årets Mediepriser 2013 Vinnere AVIS

Årets forside En ikonisk forside av internasjonalt format. Et strekt symbolsk bilde krydres med minimalistisk tekst. Dette treffer deg son en knyttneve i magen.

Årets nyhetsside Exellence Enkelt og frekt utført. Morsomme og visuelle grep som illustrerte saken på en fantastisk måte. Umiddelbar kommunikasjon. Skål for Vårt Land! Exellence

Årets nyhetsside Dagbladet Klassisk og dramatisk tabloidoppslag. Kombinasjonen mellom nyhetsbilder og grafikk gir en god oversikt over hendelsen. Dette er nyhetsformidling på sitt beste! Dagbladet

Årets forbrukerside Dagbladet Magasinet Brutalt og skremmende ærlig innfallsport til dine innerste hemmeligheter lagret i ditt eget DNA. Tankevekkende folkeopplysning om teknologiens svar på alt du både vil og ikke vil vite om deg selv. Et solid stykke forbrukerjournalistikk. Dagbladet Magasinet

Årets sportssak Oppslaget og presentasjonen gjør hele saken. Dette kan kun gjøres på papir. Samspillet mellom tekst og bilde får frem kontraster på en forbilledlig måte. Her kommer Aftenposten først i mål!

Årets featureside Exellence: Hordaland Et imponerende prosjekt fortalt på en morsom og ærlig måte. Dette er noe alle har et forhold til. En 50 år historie fortalt i hele lørdagsavisen er et genialt grep som viser den nære kontakten avisen har med sine lesere. Exellence: Hordaland

Årets featureside Grundig og viktig om et alvorlig tema i vår digitale tidsalder. En sak som satte dagsorden, og som vil få samfunnsmessig betydning. Featurejournalistikk av ypperste klasse, med gode designgrep til tross for begrenset billedmateriale. Bravo!

Årets Magasin/ seksjonsforside En forside som står på egne ben. Slår mot deg med en umiddelbar stoppeffekt. Original innfallsvinkel til en solid sak om ekstremløp.

Exellence: Drammens Tidende Årets nyskapning Når gullet er sikret kaster avisen seg rundt og produserer et samleeksemplar av nåtidens viktigste idrettsbegivenhet i Drammen. Her finnes alt om gullsesongen! Modig og lekent design sammen med gode tekster, gjør dette til det ultimate fotballmagasinet for alle i byen. Exellence: Drammens Tidende

Årets nyskapning En original og brilliant ide som er perfekt utført. Nyskapende, ekte og en skikkelig sjarmbombe. Har allerede inspirert andre til å gjøre lignende grep. Ille bra!

Årets avismagasin Et bunnsolid og gjennomført helgemagasin, med høy journalistisk kvalitet og nyskapende designgrep. Magasinet underholder, gir ny kunnskap og skaper den gode helgefølelsen.

Årets avis Årets avis er en relasjonsbygger med sjarm og meget godt grep om sine lesere. Avisen tar sitt samfunnsoppdrag på alvor og jobber systematisk på forskjellige plan innen journalistikken. Ivaretar patriotismen i lokalsamfunnet på en frisk og innovativ måte, og tar i bruk alle kanaler for å fortelle sine historier. Avisen er en av landets mest økonomisk lønnsomme, og har en offensiv og energisk driv som smitter over på produktet og leserne. Ille bra! Årets avis er Fredrikstad Blad!