 Avdekke forbrukernes meninger og holdninger når det gjelder miljøspørsmål relatert til print og papir  Finne ut mer om hvordan meninger og holdninger.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Jobbsøking.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Foreldrenes betydning
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
13 Lese fra dataskjerm.
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Veien mot arbeidslivet Jobbsøking
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Andel av befolkningen som leser bøker. 1 90% % 2014 **Q1** Utvalg: 100 % Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen.
Distribusjon og digitalt innhold NLB fremtidige distribusjonsmodell.
Elgjakta Antall felte elg Antall sett elg pr jegerdag.
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Her kan du lese om: Hvor finner du de ledige jobbene?
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Rapport av markedsundersøkelse
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Page 1 Leitz 180 – Active Pro – Active Plus BREVORDNER Leitz 180 Active Pro Active Plus.
Blir morgendagens eldre annerledes enn dagens?
Moderniseringedepartementet Holdninger til IT-sikkerhet TNS Gallup april 2005 Internettavdelingen TNS Gallup.
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
1 Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Pressekonferanse 6. mars 2009 Holdning til psykisk helsevern og tvangsbehandling Landsomfattende undersøkelse 5. – 16. februar 2009.
Mestring og forebygging av depresjon
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Bærekraftig utvikling - miljø
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
10 regler for å skrive for web
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Page 1 WE MOVE THE INDUSTRY THAT MOVES THE WORLD RISK MANAGEMENT Fra operatørenes ståsted Solakonferansen 2014 Øivind Solberg, PhD.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Idealisme Sgeo 4001, forelesning Elin Selboe.
1 Legen som kvalitativ forsker – en studie om arvelig høyt kolesterol Jan C. Frich Institutt for allmenn- og samfunnsmedisin Universitetet i Oslo / Nevrologisk.
Reklame vs innholdsmarkedsføring Monolog eller dialog? #someoslo.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
NORSKKURS GRUPPE A.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Hvordan finne ut om dokumentet er sendt elektronisk fra DocuLive: Det er viktig å velge en lege som ligger i legeregisteret. X400 sier om legen har en.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Gode tider i USA, verre i Europa
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Utvalgte resultater for SVGS
Markedsføring.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Utvalgte resultater for SVGS
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Grue - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Viktige spørsmål om kjønn, samliv og barn
Utskrift av presentasjonen:

 Avdekke forbrukernes meninger og holdninger når det gjelder miljøspørsmål relatert til print og papir  Finne ut mer om hvordan meninger og holdninger har en betydning for nedgangen i printmedier, samtidig som konsumentene blir vant til nye mediakanaler Målsetting Consumer`s Environmental Perceptios of Print & Paper

 Undersøkelsen skal gi verdifull innsikt til kampanjer for å motvirke negative holdninger til bruk av papir og print (avskoging og gjenvinning)  Få bakgrunnstall for å markedsføre attraktiviteten, mulighetene og substansen til print og papir Resultatet Consumer`s Environmental Perceptios of Print & Paper

Antall: 300 Kjønn Alder Consumer`s Environmental Perceptios of Print & Paper

Hvilke tre av følgende emner finner du mest urovekkende i verden?

Hvilken av disse er den mest miljøvennlige måten? ”Lese en avis?”

Hvilken av disse er den mest miljøvennlige måten? ”Lese en bok?”

Hvilken av disse er den mest miljøvennlige måten? ”Lese et magasin?”

Hvordan foretrekker du å motta viktige dokumenter?

• Aldersgruppen år ønsker i stor grad å motta viktige dokumenter på papir - 59% • Forholdsvis få som ikke har noen spesiell preferanse ift papir vs elektronisk

Hvordan foretrekker du å lagre viktige dokumenter?

Hvordan liker du å motta reklame?

I hvilken grad vil du si deg enig i følgende utsagn?

” Å lese fra papir er bedre enn å lese på skjerm”

I hvilken grad vil du si deg enig i følgende utsagn? ” Å lese fra papir er bedre enn å lese på skjerm”

I hvilken grad vil du si deg enig i følgende utsagn? ”Sammenlignet med andre media er papirformat mer behagelig og håndtere”

Over de siste 50 årene, hvordan vil du si at størrelsen på Europas skoger har utviklet seg?

Hvor stor andel av papir tror du blir resirkulert i Europa?

Hvor stor andel av print og papir tror du blir resirkulert i Europa?

Sammenlignet med andre typer produkter, hva er situasjonen for papir når det gjelder andelen produkter som resirkuleres?

Hvilken av følgende industrier tror du har mest negativ innflytelse på skogen?