Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER. Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
15 Notater og markeringer i teksten
Advertisements

Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
M4: Bilde – oppgave 1 Bildet ”Spiders web”, som er tatt av Ian Britton, lastet jeg ned fra sidene til Freefoto.com som du kan finne på følgende adresse:
Universell utforming og Tilgjengelighet på nett Haakon Aspelund Deltasenteret.
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Kryss-kulturell kommunikasjon
B IBLIOTEKSKURS 2 INFORMASJONSSØK KILDEKRITIKK. ATEKST Du finner ATEKST i Fronter eller på bibliotekets forside. Kun datamaskiner på skolen har tilgang.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Ledelsesinformasjonsystem
Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!?
Smidig 2010 "Culture eats agile for breakfast" Smidig krever en organisasjonskultur med høy tillit Jon Øyvind
Mer om tilgjengelighet og Flash. Kirsten Ribu HiO.
”Utryddelsen av de europeiske jødene”
Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler
Prosjekt 45e - WebConcret
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Hvorfor og hvordan skrive bok
MetaLib og SFX Demonstrasjon 16 oktober Program Utfordringer for bibliotek og brukere Hva er MetaLib og SFX? Live-demo Systemene i bruk Produkter.
Å skrive for nettet Anne Bjørklund Leikny Øgrim. Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS Teacher In-service Traning Material Concerning.
Evaluering ”Studentene har talt, men hva har de sagt?”
SKRIVERAMMER SOM METODE I FREMMEDSPRÅK- UNDERVISNINGEN
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
Oppgaveformatet. Oversikt XML-format, spesifisert gjennom et XML Schema. Består av et sett lovlige elementer og attributter og hvordan de kan ordnes i.
EU-program Gjennom EØS-avtalen, bilaterale avtaler og nasjonale tiltak er Norge en aktiv partner i flere samarbeids- og utvekslingsprogrammer innen EU-området.
1 Hvordan lage websider Med Interkodex AS. 2 Innledende Å lage profesjonelle webløsninger kan gjøres veldig enkelt og rimelig. Du trenger ikke kunne webdesign.
Questions for New Zealand/Maori websites:
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Grafisk Design Visuell kommunikasjon Intorduksjonsbilde.
1 Kap. 17 – Interactive computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
1 Kap. 17 – Interactive computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Writing essays 24. August Eli Støa. Contents What kind of text? What are the characteristics of a good text? –Addressing a question –Using knowledge.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Aktør-nettverk  Kort intro  Marc Berg (1997): On Distribution, Drift and the Electronic Medical Record  Margunn Aanestad (2003): The Camera as an Actor.
2003 Ontopia AS1 Tanker om standarder for e-læring Emnekart og published subjects Lars Marius Garshol, utviklingsleder Ontopia,
Rosa parks  Mother of The Civil Rights Movement.
Digital Portfolios – a tool for assessment and learning Asgjerd Vea Karlsen Eli Kari Høihilder.
Linked Data 2: Hvordan KoG31 Uke 8, 2013.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Distributed modelling for a centralized data model - The Danish Basic Data Model Per de Place Bjørn Ph. D., Information Architect Basic Data Model Project.
On your smartphone, please either download the Kahoot-app from your app shop (Google play, App-store,...) or locate and bookmark in your.
Hvordan integrere utenlandske studenter? Ulike grupper: Utvekslingsstudenter (1 semester) Kvotestudenter (flerårige program) Individuelle studenter.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Rotary eLearning Center- Community Service 20 gode grunner.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Hendelse Prosjekt: Nyhamna EPCm Site/Land/Dato: Nyhamna B340/ Norge/
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
SmartSwap.
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
CAMPAIGNING From vision to action.
Citations and citation databases
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Nettskjema – NordEuropas beste løsning for datainnsamling
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Status for klimakunnskapen 2015 Hvilke endringer observerer vi
| Microsoft Norge.
A review of exploration activity and results on the NCS
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The courts February 2018 Court Administration.
Personene. Personene Flere historier… Makt og begjær Vekst og løsrivelse Etikk og moral Trekantdrama Systemkritikk Andre?
- Endelig forslag til ønsketsituasjon
Utskrift av presentasjonen:

Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER

Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want to achieve ?  What did we acheive ?  What have we learned during the project  Problems we faced during the project?  Other problems ?

Why did we choose this project ?  Polyscopic modelling  Gathered and related information  Easier and fast access to information  Additives are a part of our daily life  Important to know what we eat.

What kind of ideas we had ?  Toppic maps  Databases  Php  Communication  Xhtml  Xslt/xml

What did we want to acheive?  Database of additves  Search possibilities  Structring through topic maps  Communication through web  A perfect database  To use polyscopic modelling for information design

What did we achieve ?  A kind of database  Navigation possibilities  Essential theory about additives  Structure and ingredients of additives  Become familiar with additives  Polyscopic way to look at additives  What to be aware of ?

What have we learned during the project ?  Topic maps ( taxonomy, ontology )  Dreamweaver  How to work in a project  Beaware of timelines  Cooperation  Unexpected happnings  C-map  Smart draw

Problems we faced during the project ?  Lack of experience in :  programming  database  php  topic maps  Had to learn about structure of additives.  Had to learn about dreamweaver

Other problems ?  Had to learn different tools  Thought we had enough time  Were bit lazy at start  Unexpected happenings

What could be done better ?  Visual design related aspects  Generel navigation

Tillsetningstoffer – en verden Kim

Negativt - Ikke lett å finne informasjon/tungvint - Mat allegeri brukt webside med svensk språk - Søtstoffer link fungerer ikke -Vegeterianer liste over E-nummer med animalske - Ikke bra farge - Litt sterke farge - Teksten er ikke strukturert

Positivt Hovedside - Farge: bilde bakgrunn passer sammen - Behagelig å se på Helhetsperspektiv -2 typer av topp nivå perspektiv - En fra toppen av fjellet, andre fra toppen av treet

Navigasjon for ”Muslim og jøder”  Hvorfor kommer samme artikkel som for vegeterianer?  Fordi: for å tiltrekke oppmerksomhet ved å fortelle eksplesitt at her vil denne gruppen finner informasjon aktuelle for dem

Sitemap link - hva er hensikten?  Forteller om: - Mange ulike ting som for eks helse, myndighet, miljø, penger - gir ulike perspektiver som forteller om tilsetningsstoffer - Generell inntrykk for brukerne: vite at dette kommer de til å finne i denne websiden

Informasjon design  Går på teknologi  Bruke bevisst  Komme med forslag, ideer, på  Konkrete ting – annen informasjon  Og informasjon teknologi

Verktøy vi har utforsket  Flash - tekst:pop up, flash med bilder - Blink/bevege/rulle  Database, xml - hvordan vi kobler mellom en database og xml  Php, xslt, xml, xtm  Adobe photoshop

Tillsetningstoffer – en verden Shazia

Utgangspunkt 3 spørsmål og 2 påstander.....  Er bruken av tilsetningsstoffer en fare for helsen?  Kan jeg velge hvilke tilsetningsstoffer jeg får i meg?  Har jeg mulighet til fri valg?  Produsenter er ansvarlige for at maten inneholder tilsetningsstoffer!  Tilsetningsstoffer er årsaken til alle helseproblemer!

“Additive Browser” as information design? TI ID List of additives Culture of additives Health & Nutrition

Foundation I  Hva brukes additives til? => bruksområde og funksjon  Hva lages additives av? => komposisjon

Foundation II • Artikler fra heftet “workshop” • boka om “data composition” • behov for spesifik informasjon •Oppdatering av info •Riktighet av info •Eksempler og historier •Mangel på informasjon •Hvem er ansvarlig for å gjøre informasjonen tilgjengelig? •Perspektiver: struktur av info i samfunnet •Struktur under hver tretopp •Additives som “ingredienser” er belyst