Huset med det rare i Asta Elinor Rødtang Hovedprosjekt 5E 2001 Pedagogisk programvare utarbeidet i Visual Basic.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Advertisements

-ikke bare for zippylæreren…
Nettsteder og multimedia
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Pilotprosjektet så langt
Av: John Einar Reitan Ketil Johnsen og Anders Jensen 1 Hovedprosjekt Vår 2001 LTT – Lead-Through Teaching John Einar Reitan Ketil Johnsen Anders Jensen.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Anonymisering på Internett Hovedprosjekt våren 2004.
Geometrioppgave for 4.klasse
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
1 Objektorientert samvirke - del 4 av Arne Maus, Institutt for informatikk, Universitetet i Oslo.
Terje Hjerpbakk Oppgave 2 Vår ING. Problemstilling  Designe en database og lage et program som gjør det mulig å lage fleksible spesifikasjoner/rapporter.
Vitacon apparat- og pasientadministrasjon Gruppe 31 Maria Nguyen & Mariann Stensland.
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Studiespesialiserende med formgiving
"Lyn og torden".
v/advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 2.10 Default values – standardverdier ved oppstart MER OM: Sub-prosedyrer og sub-funksjoner.
Hovedprosjekt Hos Julius Maske
Hovedprosjekt 21e SMSnotis 1.0
Nye websider for Sørli skole
Hovedprosjekt Prosjektledere: Ståle Furset Torbjørn Vik Oppdragsgiver: Torbjørn Vik.
Hovedprosjekt nr 57E: Et nettverksspill laget med Microsoft komponentteknologi, Microsoft Transaction Server og Rational Unified Process Gjennomføres av.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering torsdag 31.8 Kapittel 3: Grunnlag for programmering i Visual Basic.
Kundedatabase Finanspartner DA Asta Elinor Rødtang Hovedprosjekt 24E 2000 Kundedatabase utarbeidet ved hjelp av Access og VBA.
Presentasjon av hovedprosjekt 23E Student:Veileder:Oppgavestiller: Ronny A. HansenArne B. MikalsenNordborg Kristen Videregående Skole
Hovedprosjekt, Våren 2001 Sykemelding system for småbedrifter Av Sriskanthan Kanagavale, Viderutdanning i Databehandling c.
Hvordan kan vi bruke det?
Detopplæringsspillet «det beste opplæringsspillet jeg har brukt» « spillet var instruktivt, lett å forstå» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda.
Forebyggende innsatser i skolen
Hjelp! Jeg skal undervise i IT 2!
Charlottenlund Barneskole-1. trinn Praksisgruppe 8
VI LAGER EN PLATEBUTIKK
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering mandag 18.9 Lesing av data fra fil og skriving av data til fil. Side 411 – 4.. Kap 4.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Mappe 1 Gruppe 2. ”Barn kan tidlig vise at de bryr seg om hverandre, løser konflikter og tar andres perspektiv. ”(R06, s.28) Å ta barns perspektiv vil.
Jæger: Robuste og sikre systemer INF150 Programmering Kapittel 2: Problemløsning Kapittel 3.1 og 3.2.
Side 1 / Erfaringer fra Norge : Hvorfor staten skal satse på forebyggende tilbud Avdelingsdirektør Kjetil Horgmo Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet.
Her er noen skjermbilder fra PowerPoint kurs holdt for leger
Sør-Trøndelag politidistrikt TRYGGHET, LOV OG ORDEN.
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
Presentasjon av hovedprosjekt
1 Prototyping: verktøy og teknikker u Årsaker til å lage en prototyp u Konsekvenser for prototypen u ”Lag og kast” vs. evolusjonær utvikling u Horisontale.
Presentasjon oppgave 047E Hovedrosjekt av Christian Lyng 1 Presentasjon Realici Hovedprosjekt fra Christian Lyng 3DDT Oppgave 047E Veileder Greta Hjertø.
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Hovedprosjekt for Rune Øvrebø Fonetisk Lyttetestprogram. Utviklet I Visual Basic Etter Oppdrag Fra Wim Van Dommelen Ved Lingvistisk Institutt, NTNU.
Oppdater.com Web-publiseringssystem for InCreo AS Øyvind Henriksen
UTARBEIDET AV INGER-LISE STOKKE
Presentasjon av hovedprosjekt Gruppe 7E Tor Ivar Melling – Roy Røv – Lars J. Sved.
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Hovedprosjekt 55E - BrowseFTP / Studenter: / Vidar Sæterbø / Oppgavestiller: / Vidar Sæterbø / Veileder: / Helge Hafting.
Hovedprosjekt Prosjektledere: Jon Reitan Solvor Jenny Brodtkorb Skaaden.
Bakgrunn for prosjektet Lage en veiledning for små tjenestetilbydere av bredbånd, slik at de kan tilby sine kunder IP-telefoni ved å bruke SIP.
IT-seksjonen våren 2004 Pedagogisk programvare A03.
Hovedprosjekt våren Webgrensesnitt mot MySQL Av:Jan Henrik Roten Marius Røstad.
Hovedprosjekt våren Artistdatabase Inge Helseth 3DDT.
EXSS extended XML SMS Syslog by Andreas Pfeifer Jan-Ketil Gullvåg.
Erfaringer fra koding i teknologi i praksis. Bakgrunn Kjører koding i 50 % av valgfaget Teknologi i praksis Passer ganske greit inn i læreplanen Varierende.
Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.
Toleransevinduet Lærer forklarer. Snakke om at læring, vennskap og deltakelse får vi bare til når vi er inne i toleransevinduet. Noen har smale, noen har.
Prosjekt 005 – ASP-based system for internal course administration
Montessori og teknologi
Lokal økonomi-informasjon
Hovedprosjekt E49 Student: Terje Valla Oppdragsgiver: Straumen skole
Tospråklige lærere i Asker Kommune
Dataanalyse CanSat.
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Huset med det rare i Asta Elinor Rødtang Hovedprosjekt 5E 2001 Pedagogisk programvare utarbeidet i Visual Basic

Kongsfjord skole  Udelt barneskole  Beliggende i Kongsfjord i Berlevåg –2 ansatte –5 elever på 5 ulike klassetrinn  Små økonomiske ressurser  Stadig truet med nedleggelse

Huset med det rare i  Problemstilling –Pedagogisk programvare –For småtrinnet –Ulike fag –Samlet utgangspunkt/grensesnitt –Ett program –Hus med ulike vinduer/rom

Huset med det rare i  Hvorfor dette prosjektet? –Jobber selv ved skolen –Kjenner problemene på kroppen •Lite ressurser •Ulike behov •Behov for differensiering –Interessert i programmering –Utfordring

Huset med det rare i  Programmet –Lages i Visual Basic –Felles inngang –Valg mellom ulike kategorier/fag –Flere små ”underprogrammer” –Egenprodusert grafikk for grensesnitt –Mye nytt for meg programmeringsteknisk

Huset med det rare i  Arbeidet så langt –Samle kunnskap •Pedagogisk/faglig •Programmeringsteknisk –Programmering  Hva gjenstår? –Flere delprogrammer –Videre utvidelser i åra som kommer