1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Norges Birøkterlag tilbyr • ”Min Side” som er et tilbud på internett til alle medlemmer • Du får brukernavn og passord tilsendt sammen med giro for innbetalingen.
Slik bruker du vår nettbutikk!
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
HVA ER ?.
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Brukerveiledning Basware
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •Epost •PPS •Studentweb •Its learning.
HVA ER ?.
Online Påmelding via ”Klubben Online” Dette er en påmeldingsløsning som kun kan brukes av administratorer av ”Klubben Online” som skal melde på utøvere.
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
Søknad om utstyrsmidler for grupper. Finn ”verktøykassa til gruppa Klikk på ”søknad om midler” Du får opp bilde for innlegging av brukernavn og passord.
Gå inn på denne internettadressen:
Opplæring: Digital Diktering
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov 2008 (Klikk for å komme til neste side)
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Hvordan lager du en konto?
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Funksjoner og Innstillinger i
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Online Påmelding via Dette er en påmeldingsløsning som kan brukes av enkeltpersoner som skal melde seg på renn.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Registrere bruker på MinIdrett
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
2.6 FIKS Ansvarlig: Steve og Ingunn FIKS står for Fotballens Informasjon og Kommunikasjons System og eies av Norges Fotballforbund  For at våre klubber.
Fossums nye web nå går vi online Opplæring 17 og 18.nov Tel Opplæringspresentasjon v/Carina nov10.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
HØSTMØTE - GARDERMOEN 2017 «Påmelding og resultatservice»
Support og tilbakemelding
Opplæring SAP Portalen
Utskrift av presentasjonen:

1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett

2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema. (Søk om arrangement) Klubbløp og treningsløp kan også legges inn på samme måte, men vil kun bli synlig på klubbens egen Klubben Online side. (Internt arrangement)

3 Hvordan starte opp? For å kunne bruke løpssøknadsskjema på internett, må klubben bruke ”sin hjemmeside” Klubben Online. Dette er en internettside som ligger tilgjengelig gratis for alle o-grupper i Norge. For å kunne ta i bruk sin Klubben Online side må o-gruppa få sitt passord fra n3sport. Mange o-grupper har allerede startet med å bruke Klubben Online og har dermed passord tilgjengelig. For kontakt med n3sport for å få passord, ring eller send e-post til

4 Finn fram din Klubben Online side Logg deg inn på internett på På siden finner du et søkefelt. Skriv her inn navn på klubben du ønsker å finne og trykk på søk. Du kan få opp flere treff med liknende navn eller, hvis det finnes, flere grupper i klubben (fleridrettslag). Finn rett gruppe (o-gruppe) og klikk på teksten.

5 Finn administrasjonsverktøyet for løpssøknad Du har nå kommet fram til o-gruppas egen hjemmeside. I venstremenyen på siden finnes administrasjonsverktøyet for hjemmesiden under Verktøykassa. Klikk på linken ”Logg på”.

6 Verktøykassa til Klubben Online Du har nå kommet fram til o-gruppas egen administrasjonsside. I venstremenyen på siden finnes administrasjonsverktøyet for løpssøknadsskjema under ”Entry Online”: Klikk på linken ”Entry Online”

7 Arrangementsadministrasjon For å kunne søke om arrangement klikk på ”Administrere arrangementer”. Du kommer da til innloggings- siden.

8 Logg på For å kunne komme vider, må du ha brukernavnet og passordet til Klubben Online siden. Skriv inn brukernavn og passord og trykk på logg inn.

9 Legg til arrangement og velg gren For å søke om nytt arrangement klikk på ”Legg til nytt arrangement”. Velg deretter gren (orientering) på neste bildet som kommer opp.

10 Legg inn arrangementsinformasjon og velg sesong, type, nivå, klasser og øvelser Navnet på arrangementet. Navnet skal skrives som følgende eksempel: Sarpsborg OL, 20. desember, julløpet. Dato/sluttdato: Du behøver ikke sette inn sluttdato. Startid: Denne opplysningene kan du legge inn senere hvis den ikke er klar. Velg sesong: o-sesongen 2005 Velg Særforbundstype: Kretsløp evt. Kretsmesterskap Velg Særforbundsnivå: Kretsløp Alle felt må fylles ut. Klasser/Øvelser: Kryss av ved de aktuelle klasser og øvelser. Minst en klasse og en øvelse må være merket.

11 Løpsleder og beskrivelse ”Foreslå Løpsleder”-feltet skal brukes når det søkes om arrangement. Klikk på ”finn” og du vil bli koblet over til idrettens navnedatabase. Vises det flere med samme navn, må du kjenne til fødselsdatoen til riktige person. Tilsvarende blir det for de andre ”personfeltene”, men de må du ikke fylle ut. Feltet ”Beskrivelse” er kun ment som et internt felt som ikke kommer med som opplysninger ut på internett.

12 Søk om arrangement Feltet ”Søk om arrangement” brukes for å sende søknad til o-forbundet. Søknaden må bearbeides fra o-forbundet før den blir synlig under terminlisten på internett. NOF kan i samsvar med o-kretsen og klubben endre dato på arrangementet. Feltet ”Internt arrangement” brukes dersom arrangementet er et klubbarrangement som kun skal publiseres på klubben egen hjemmeside. Her trenger ikke o-kretsen/o-forbundet å godkjenne arrangementet. ”Reset” feltet brukes for å nulle ut informasjoner som er lagt inn.

13 Endre arrangementsdata Etter å ha trykket ”Søk om arrangement” for å søke om løp til o-krets/o-forbund eller ”internt arrangement” for å legge til et klubbløp, kommer du til en ny side som heter ”endre arrangementsinfo”. (Her vises kun den øvre del av denne siden.) Her finnes informasjoner fra forrige web-side (søknad).

14 Endre arrangementsinfo Etter å ha gjort ferdig utfylling av alle aktuelle rubrikker i skjermbildet ”Endre arrangementsdata”, er det nå klart for å legge inn arrangementsinformasjoner. Klikk på ”Endre arrangementsinfo”. Dette er et skjermbilde der arrangør kan legge inn mange viktige informasjoner. Her skal konkurranseinformasjon, arrangørinformasjon og påmeldingsinformasjon legges inn. Husk å lagre endringer!

15 Endre arrangementsinfo forts. Etter å ha gjort ferdig utfylling av alle aktuelle rubrikker i skjermbildet ”Endre arrangementsdata”, er det nå klart for å legge inn arrangementsinformasjoner. Klikk på ”Endre arrangementsinfo”. Dette er et skjermbilde der arrangør kan legge inn mange viktige informasjoner for deltakere og pressen. Her skal du legge inn: Konkurranseinformasjon Arrangørinformasjon Påmeldingsinformasjon (se neste ark i denne presentasjonen) Husk å trykke “Lagre endringer”!

16 Andre opplysninger og påmeldingsfrist NB! I feltet ”Andre opplysninger” skrives Kart: o-marka. Denne opplysningen kommer frem på internett! Husk å sette inn påmeldingsfrist under påmeldingsinformasjon. Dette feltet styrer når evt. Online-påmelding slutter å være tilgengelig. Husk å trykke på ”Lagre endringer” før du går tilbake.

17 Alle nødvendige opplysninger er nå lagt inn Løpssøknaden er nå ferdig. Det er også mulig å legge til personer med funksjoner. Etter at påmeldingen har startet er det også mulig å følge med på hvor mange påmeldinger som har kommet inn hvis man bruker Online påmelding. Trykk på ”Tilbake” for å komme ut til ”administrere arrangementer”.

18 Ferdig med registreringen Når du har kommet tilbake til skjermbildet ”Administrere arrangementet”, skal nå innlagt arrangement synes.

19 Endre opplysninger O-gruppa kan selv når som helst logge seg på og endre en del informasjoner i arrangementet. Arrangørdato kan kun endres av o-forbund. Hvis Online-påmelding brukes, kan ikke klasser og øvelser endres etter at det er gjort klart for påmelding.

20 Lykke til med innleggingen av elektronisk løpssøknad