NordiConsult Express …et nytt konsept fra NordiConsult

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Slik bruker du vår nettbutikk!
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Intelle Synkronisering støtter mange systemer. Denne presentasjonen er et eksempel mellom SuperOffice Visma Business.
BraWeb Bestilling.
Litt mer om PRIMTALL.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Ncg | group om |navigator™ xlforecast™
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Forståelse og praktisk bruk av GPS GPS kurs II Norsk Folkehjelp 2008 Del II.
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Brukerveiledning Basware
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Utnytt flere muligheter på web Fokuser på det kreative
BRUKERVEILEDNING - AquaLog 05. MARS Brukerveiledning - AquaLog  Denne presentasjonen skal gi brukeren en innføring i bruken av vedlikeholdsprogrammet.
For å åpne Internett trykker du på i startskjermbildet. Når du klikker i adressefeltet, blir det en blå bakgrunn på den nettadressen som står der, og det.
NordiConsult Feltløsning
Tilstandskontroll for nettselskaper
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Jørn Heggset SINTEF Energi AS
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SINTEF Energiforskning AS 1 Nordisk GIS-konferanse 2003 Bruk av GIS i Storskala Nettforvaltning Bjørn Inge Langdal Sintef Energiforskning.
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Gerica på ny plattform Oppdatert
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Innføring i bruk av Dashboard
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Opplæring: Digital Diktering
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
NEWS Et uvurdelig hjelpemiddel i hverdagen. Hva skal vi gjennom i dag Hva er news? Hva brukes news til? Programmer og grupper Noen ord og uttrykk Noen.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Invoices.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
SuperOffice CRM Visma Global
Finne og gå til et chatterom Bruk søk i Lync til å finne rom som du har tilgang til. 1.I hovedvinduet i Lync klikker du kategorien Chatterom. 2.I søkeboksen.
Microsoft CRM Visma Business
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
SuperOffice CRM UniMicro
SuperOffice CRM MultiCase
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Patching En patch er en fiks for en eller flere feil i et program/operativ.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Prekvalifiseringskurs for Installatører Mars/April 2016 BYGGESTRØM.
Agenda oppstartmøte Lunsj
Harald K. Jansson Systemutvikler Norkart AS
Utskrift av presentasjonen:

NordiConsult Express …et nytt konsept fra NordiConsult Sanntidsvedlikeholdsstyring …et nytt konsept fra NordiConsult Pilot ferdig Juni 2011 De første kunden implementert i November 2011

NordiConsult Express Er et web basert sanntids tilstands- og avvikssystem som gir nettselskapene umiddelbar oversikt over avvik og tilstanden på linjer og på nettstasjoner. Avvikene blir automatisk kategorisert i tre nivåer avhengig av alvorlighetsgraden. Alvorlighetsgraden bestemmer kunden selv I tillegg kan man hente ut tilstandsrapporter på; hele nettet, områder og enkelt linjer som forteller nåsituasjonen til i områdene. Systemet har et enkelt grensesnitt slik at brukere enkelt kan orientere seg avhengig av hva man ønsker å gjøre. Enkelt kan man hente ut avvik man ønsker rettet og arbeidsordrer enten til interne eller eksterne entreprenører for utbedring. På arbeidsordrene får man de opplysninger man har samlet inn;  hvilken anleggsdel som skal byttes, stedsplassering,  bilder, GPS posisjon, kommentarer fra inspektører, kommentarer fra planleggere, tidspunkt man ønsker avviket rettet innen, hvem som identifiserte avviket etc Når entreprenøren har rettet avvik, blir avvikene krysset av og basen rettes opp til ny nåsituasjon. De avvikene som er rettet synligjøres også i en historisk base. MAO programmet gir netteier sanntids oversikt over tilstanden til anleggene   NordiConsult Express er bygd på .net 4.0 med en microsoft sqlserver i bunn. Dette innebærer at vi enklere kan gjennomføre samspill mellom andre systemer hvis det trengs. De PDA program man tidligere har kjøpt hos NordiConsult samspiller med NordiConsult Express.

Dataflyt for NordiConsult Express Datafangst Rapportering på WEB Avvikshåndtering på WEB PDA programvare ..N Avvik ut til entreprenører WEB WEB Data- lagring PDA ..N Godkjennelse WEB til planlegger Synkronisering Lokal data- lagring Lokal data- lagring PPC PPC SQL sentral data- lagring Eksterne datafiler .txt SQL WEB

Skjermbilde presentasjon - noen utdrag; Hovedside; viser tilstanden til alle linjer og nettstasjoner. Avvik kategorisert i tre kategorier; 2,3 og 4, hvor 4 er kritiske avvik og skal ikke forekomme. Nettsjefen ser også hvilke avvik som er til utbedring og utgåtte frister og hvilke som skal godkjennes. Man kan søke opp på spenningsnivå Hst står for historisk base – den viser hvilke avvik man har gjort i de ulike områdene Stedsnavnene viser den samme hierarkiske strukturen som man har i NIS systemet Hvis jeg ønsker å se kategori 4 avvik på Tromsø trykker jeg på 8 tallet, i området Tromsø kategori 4– se neste side….

Umiddelbart henter jeg frem de 8 anleggsdelene og ser hvilke avvik de har. Ser man på «feiltekst» så ser man bla at en stolpe har 11% reststyrkeverdi – mao den henger i ledningene. Ønsker jeg å få enkelte av avvikene utbedret, så krysser jeg av på avvikene og sender det til entreprenøravdelingen f.eks på TKE Silsand. I forsendelsen (email) til entreprenør vil det også komme en detaljert beskrivelse, samt at man kan legge inn beskjeder og tidsfrister for når man ønsker avviket utbedret.

Får du DSB på besøk, henter du frem f. eks fra 01. 01. 2011 – til 31 Du får umiddelbart frem Hva er kontrollert på HS,LS og nettstasjoner? Hvilke avvik fant dere? Hva har dere gjort? Ønsker de også å se hele tilstanden på linjenettet?, ok, da går vi til folderen Tilstand

Totalrapport i løpet av sekunder Viser at det er kontrollert 27 729 stolper (17449 mastepunkt) De har 1041 stolper med råte, hvorav 283 er utdømt. Ytterligere 4 er utdømt p.g.a av mekanisk skade (hakkespetthull) Ønsker man å vite hvor disse 4 skadede stolpene står? Trykk på 4 tallet – se neste side…

Viser at tre av stolpene med hakkespetthull er på Tranøy. Ønsker man her å sende avvikene umiddelbart til utskiftning, så huker man bare av og sender til riktig entreprenør/ avdeling Kanskje man ønsker å se hele tilstanden bare på Tranøy? Da trykker man bare på Tranøy..... Se neste side

Oi!, her ser man at man har 40% med råte, hvorav 26,6% allerede er dømt ut. Videre kan man se at ytterligere 22 stolper blir dømt ut i løpet av 5 år og 40 i løpet av 5-10 år. Som man ser er alle kretsene under Tranøy kommet opp og man kan søke direkte for å få tilstanden på hver enkelt krets. I dette eksempelet er det klart at noen kretser kanskje burde sendes til evaluering for re-investering.

Vi ønsker et møte med dere for å gjennomføre en demonstrasjon. NordiConsult AS er det første selskapet i Norge som nå kan levere et verktøy hvor netteier fra han mottar data fra felt og til han har utbedrete feilen kan se tilstanden. I tillegg oppdateres databasen automatisk Her er det mye penger å spare! Innfører dere i tillegg vår metode for råtekontroll, vil dere øke levetiden på linjene. NordiConsult Express gir nettselskapene gode muligheter for effektiv drift. Med vennlig hilsen/ Best regards,   Kristian Mjølnerød Daglig leder/ Managing Director Mobil: + 47 93 44 15 63 Fax:    + 47 23 50 21 50 E.mail: km@nordiconsult.com Internett: www.nordiconsult.com Org.nr (988173894 MVA) Faktura-/ besøksadresse; Karens Lyst Alle' 4, 0278 Oslo