Jara NetBusiness 7.0 Release 14. mars 2005

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Tilpasse spørringer i RT Kolonnetilpassninger Egne spørringer Legge spørring til forside Legge spørring til Dashboard.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Veiviser for distribuert registrering av forventet ventetid på www
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Generelt om Jara NetBusiness
Jara NetBusiness Ny release Introduksjon Denne presentasjonen går gjennom endringer i Jara NetBusiness, 28. april Det forutsettes at.
Brukerveiledning for gruppeledere
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Rapport Senter ERP – CRM - HRM. Bruker: Hvilken bruker er pålogget. Hvilken tilgangsrettigheter har bruker. Hvilken rapporter har bruker tilgang til.
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Foredragstittel Tittel på foredraget Navn på foredragsholder.
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Jara NetBusiness Endringer og nyheter
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Funksjon PLS program uavhengig IO Diagnose/Feilsøking
Visma Enterprise introduksjonspresentasjon Hvordan bruke ny meny i Visma Enterprise HELHETLIG LØSNING FOR NORSKE VIRKSOMHETER Moderne og effektiv tjenesteproduksjon.
Fremgangsmåte for å bruke T-DOC Web-modul Trondheim, 10. juni 2010
Gerica på ny plattform Oppdatert
Databasehåndtering med MySQL
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Oppgavelinjen. Gjelder for Windows 7 og Windows Vista
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Jara NetBusiness 7.1 Ny versjon 29. april Introduksjon Denne presentasjonen viser endringer i Jara NetBusiness 7.1 som blir lansert 29. april 2005.
Jara NetBusiness 7.2 Ny versjon 13. juni Innhold Denne presentasjonen viser nyheter og endringer i Jara NetBusiness 7.2 som blir lansert 13. juni.
Invoices.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Quotes (forespørsler)
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
1 Gruppeoppgaver - antirasistisk nettsted Visittkort / startside / indexside Lenkeside / Generell faglig ressurside (Side med generelle førskolelærerfaglig.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
© Bergen kommune1 Dexter Fakta opplysninger om barnehagen som adresse, tlf, e-postadresse, plasstyper, antall plasserte barn osv. hentes fra Extens og.
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Tittel på foredraget Navn på foredragsholder. 2 Sted og tid Heading Tekst og innhold skal stå her Første underpunkt Andre underpunkt Med mulighet for.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Komme i gang med Windows Store-appen Lync Lync 2013.
​Spam 4. trinn ​Kommunikasjon Interaktiv presentasjon - spam.
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette Av kvalitetsrådgiverne I fagavdelinga 2014.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
FUNKSJONSBESKRIVELSE En detaljert forklaring for kunden hvordan en funksjon er tiltenkt å virke Viktig for å sette forventningsstyring, begrensninger og.
Hvordan generere abonnement og postere ordrer i CRM.
Jara NetBusiness Ny release 11. mai 2015.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Kurs i oppbygging av Urædd sin hjemmeside
ADR & SCANNERKORT.
Opplæring SAP Portalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Prevas Connector og WHM versjon 4.0
Utskrift av presentasjonen:

Jara NetBusiness 7.0 Release 14. mars 2005

Innhold Ny ”ansiktsløfting” for Jara NetBusiness – oppgradering til Siebel 7.7 Ny web-funksjonalitet i modulene Ny B2B funksjonalitet

Ny ”ansiktsløfting” for Jara NetBusiness – oppgradering til Siebel 7.7

Generelle endringer Bedre utnyttelse av skjermen – plass til mer data Ny layout og nye farger Bedre utnyttelse av skjermen – plass til mer data Mulig å avbryte søk (dersom søket tar mer enn 20 sekunder)

Spesifikke endringer Id Område Før (Siebel 7.5) Etter (Siebel 7.7) 1 Endret presentasjon av Showlist Rullgardinmeny Linker 2 Ny menyknapp Ikon med rullgardinmeny ”Menu” knapp med rullgardinmeny 3 Utvidet hovedmeny File, Edit, View og Help Utvidet med flere menyer; Navigate, Query og Tools 4 Nye knapper for navigering Egne knapper i applikasjonen Internett Explorer knapper; History og Back og Forward 5 Endringer List Applet *Tydelig skille mellom kolonnene *Synlige sorteringsknapper *Ingen synlige sorteringsknapper *Generelt mer plass til å vise data 6 Endringer Form Applet *Feltnavn over felt *Feltnavn til venstre for felt 7 Ny plassering av Queries-menyen Under modulene (Screens) Over modulene (Screens) 8 Statisk produktkonfigurator Oppdatering av skjermbildet hver gang en feltverdi ble endret Ingen oppdatering av skjermbilde ved endring av feltverdier

1. Endret presentasjon av Showlist Før Rullgardinmeny Etter Linker

2. Ny menyknapp Før Etter Ikon med rullgardinmeny ”Menu” knapp med rullgardinmeny

3. Utvidet hovedmeny Før Etter File, Edit, View og Help Utvidet med flere menyer; Navigate, Query og Tools

4. Nye knapper for navigering Før Egne knapper i applikasjonen Etter Bruk av Internett Explorer knapper; - History - Back og Forward

5. Endringer på List Applet Før Tydelig skille mellom kolonnene Synlige sorteringsknapper Etter Ingen synlige sorteringsknapper - sortering gjøres ved å klikke på kolonnen. Et lite ikon vises når en kolonne er sortert.

6. Endringer på Form Applet Før Feltnavn over felt Etter Feltnavn til venstre for felt

7. Ny plassering av Queries-menyen Før Under modulene (Screens) Etter Over modulene (Screens)

8. Statisk produktkonfigurator Før Oppdatering av skjermbildet hver gang en feltverdi ble endret Etter Ingen oppdatering av skjermbilde ved endring av feltverdier

Ny web-funksjonalitet i modulene

Følgende moduler inneholder endringer Orders Quotes Service Requests Generelt

Orders 1 Adressesøk på INSA-signatur 2 Id Beskrivelse 1 Adressesøk på INSA-signatur 2 Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen 3 Validering av feltlengder ved registrering av ordre 4 Vasking av spesialtegn ved registrering av ordre 5 Nytt felt ”Status Description” på Order Line Items 6 Gruppering av Kapasitetsprodukter 7 To nye telefoniprodukter 8 Ny ordretype ”Coordinated” for å koordinere flytting av xDSL/OA og telefoni 9 Nytt produkt (Telefoni): Reservasjon mot skjult nummer

Orders: 1. Adresse-søk på INSA signatur Brukerne kan nå gjøre adresse-søk basert på INSA signatur To nye felt i pop-up skjermbildet for adresse-søk Search Type - Plukkliste hvor man velger type søk som skal utføres; Adresse, Matrikkel eller INSA INSA Signature

Orders: 2. Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen Ingen endringer av knappen ”Reopen” ”Sumit” knappen har endret navn til ”> Submit” En ny knapp ”Cancel” Cancel Aktiv når; a) alle Line Items har status ”New”, eller b) når det ikke finnes noen Line Items. Setter status for alle Line Items samt status for Order til ”Cancelled”.

Orders: 3. Validering av feltlengder ved registrering av ordre Det er lagt validering på en del felter ved registrering av ordre To typer validering A) Begrensning av feltverdien som fylles ut (maks 15 tegn) User 1 – Contact Phone User 1 – 2nd Contact Phone User 2 – Contact Phone User 2 – 2nd Contact Phone B) Valideringskode som trigges når ”> Submit” knappen aktiveres (maks 20 tegn) Customer Ref # User 1 – Contact User 2 - Contact

Orders: 4. Vasking av spesialtegn ved registrering av ordre Det blir nå mulig å registrere spesialtegn (eks. è og â ) på en ordre uten at dette feiler mot ordresystemet Returkanalmeldingene fra ordresystemet vil også inneholde spesialtegn

Orders: 5. Nytt felt ”Status Description” på Order Line Items Dersom statusfeltet på Order Line Items settes til ”Incomplete” eller ”Cancelled”, vil feltet ”Status Description” være utfylt i henhold til en plukkliste som forklarer statusen. HUSK: Incomplete må følges opp av dere !

Orders: 6. Gruppering av Kapasitetsprodukter Kapasitetsprodukter (kun for nybestilling) har blitt gruppert i følgende produktgrupper: Optisk Kanal Digital punkt til punkt (nx64 Kbps og 2 Mbps) Digital punkt til punkt (> 2 Mbps) Digital punkt til punkt (nxVC) Digital Ethernet (nx64 Kbps) Digital Ethernet (> 2 Mbps) Digital Multiaksess Hovedaksess (2 Mbps) Digital Multiaksess Hovedaksess (> 2 Mbps) Digital Multiaksess Underaksess(nx64 Kbps) Digital Multiaksess Underaksess(nx2 Mbps) Digital Multiaksess Underaksess (> 10 Mbps) Hastighet (båndbredde) velges som en atributt for disse produktene i produktkonfigurator

Orders: 7. To nye telefoniprodukter To nye tilleggsprodukter (telefoni) - Ekspresslevering - Viderekobling på oppdrag

Orders: 8. Ny ordretype ”Coordinated” for å koordinere flytting av xDSL/OA og telefoni

Orders: 8. Ny ordretype ”Coordinated” – flytting for xDSL/OA og telefoni (forts.) Requested date må være minimum 14 dager frem i tid. Valideringen sjekker at det eksisterer minst to Order Line Items; en for xDSL/OA og en for telefoni. Alle ”Coordinated” ordre håndteres manuelt av vår kundeservice.

Orders: 9. Nytt produkt: Reservasjon mot skjult nummer Nytt tilleggsprodukt for produktgruppene PSTN og ISDN som heter ”Reservasjon mot skjult nummer” Registreres via samme prosedyre som for andre tilleggsprodukter

Quotes Id Beskrivelse 1 Adresse-søk på INSA-signatur 2 Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen

Quotes: 1. Adresse-søk på INSA signatur Brukerne kan nå gjøre adresse-søk basert på INSA signatur To nye felt i pop-up skjermbildet for adresse-søk - Search Type: Plukkeliste hvor man kan velge type søk som skal utføres; Adresse, Matrikkel eller INSA - INSA Signature

Quotes: 2. Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen ”Estimate Price” knappen har endret navn til ”> Submit (Estimate Price)” To nye knapper ”Cancel” og ”Reopen” Cancel Aktiv når Quote Line Item har status ”New” eller ”Received” Setter status for Quote Line Item til ”Cancelled” Reopen Aktiv når Quote Line Item har status ”Cancelled” Setter status for Quote Line Item til ”New”

Service Requests Id Beskrivelse 1 Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen

Service Requests: 1. Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen Tre nye knapper ”> Submit”, ”Cancel” og ”Reopen” > Submit Aktiv når status er ”New” Setter status til ”Submitted” og fyller ”Date Opened” med dagens dato Det vil være en pop-up boks som sier ”Takk, din henvendelse er mottatt.”

Service Requests: 1. Konsistent funksjonalitet for Submit, Cancel og Reopen Tre nye knapper ”> Submit”, ”Cancel” og ”Reopen” Cancel Aktiv når status er ”New ” eller ”Submitted” Setter status til ”Cancelled” Reopen Aktiv når status er ”Cancelled” Setter status til ”New”

Generelt Id Beskrivelse 1 Logout knapp

Generelt: 1. Logout knapp Ny knapp ”Logout” øverst i høyre hjørne. Brukerne kan logge seg ut av Jara NetBusiness, uavhengig av hvilken modul han står i.

Ny B2B-funksjonalitet

Ny B2B Funksjonalitet Id Kort beskrivelse 1 Funksjonalitet for å kunne bestille SHDSL via JNB B2B. 2 Funksjonalitet for oppsigelser av xDSL og OA via JNB B2B. 3 Funksjonalitet for innsending av Service Requests via JNB B2B. 4 Forbedre funksjonaliteten for resending av B2B meldinger. 5 E-post melding for B2B ordre. 6 Validering av obligatoriske felt (Fremføringsnummer) for JNB B2B ved delt tilgang for OA.