Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004."— Utskrift av presentasjonen:

1 Jara NetBusiness Endringer og nyheter

2 Innholdsfortegnelse Diverse endringer i forskjellige moduler
Endringer i kapasitetsproduktene Automatisering av SHDSL 2

3 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 3

4 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 4

5 Contacts Et nytt felt med login navn til brukeren er lagt til i Contacts Dette for lettere å se hvem som har brukertilgang til Jara NetBusiness INTERN/EKSTERN 5

6 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 6

7 Orders Prosjektbestillinger for ‘Bytt ISP’:
Tidligere ble alle prosjektbestillinger behandlet manuelt hos KS. Prosjektbestillinger med ‘Bytt ISP’ er nå rettet slik at de bestillingene som kan gå automatisk, går automatisk. INTERN/EKSTERN 7

8 Orders Brukeren vil få en feilmelding hvis booking åpnes før produktkonfiguratoren på ADSL og SHDSL. Dette er fordi det for ADSL og SHDSL er mulig å bestille AEG-produkter (Avtale Etter Grensesnitt), samt antall trådpar for SHDSL, og dette velges først i produktkonfiguratoren. 8

9 Orders Endringer mot Avtale systemet ved booking av montør:
Nytt AEG produkt: Ruter konfigurering. Benyttes foreløpig bare av Telenor Business Solution. For ‘Bytt ISP’ er det i dag mulig å booke montør tidligere enn 20 arbeidsdager. Dette vil bli rettet slik at det bare er mulig å bestille montør minst 20 virkedager frem i tid for ’Bytt ISP’. Endringen vil tre i kraft i produksjon fra 12 november 2004, da dette kun krever en endring i Avtale systemet. INTERN/EKSTERN (OBS!) 9

10 Kø’er for Orders I dagens løsning er interne ordrekø’er i KS synlig for kundene, disse vises heretter kun for interne brukere. INTERN/EKSTERN 10

11 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 11

12 Service Requests Både personlig e-post adresse og gruppe e-post adresse skal vises for kontaktene i i Contact Pick applet i Service Requests modulen. INTERN/EKSTERN 12

13 Service Requests – ny layout - Gruppering av felter som hører naturlig sammen
EKSTERN 13

14 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 14

15 Moduler Contacts Orders Service Requests
Endringer som berører flere moduler 15

16 Registrering av henvendelseskanal
I skjermbildene for Orders, Service Requests og Quotes tilgjengliggjøres et nytt felt kalt "Channel". Dette er et obligatorisk felt som har en plukkliste med følgende verdier: Fax Letter Other Phone B2B (fylles ut automatisk hvis en ordre sendes via B2B løsningen) Jara NetBusiness (fylles ut automatisk hvis kunden selv registrerer en ordre, quote eller service request i Jara NetBusiness) INTERN/EKSTERN 16

17 Eksempel på Channel feltet i Orders modulen
INTERN/EKSTERN 17

18 Service Requests knyttet til Quotes og Orders
I Jara Netbusiness er det nå mulig å knytte Service Requests til Orders Quotes To nye skjermbilder er laget Skjermbilde for å lage Service Requests for en Ordre Skjermbilde for å lage Service Requests for en Quote I Service Requests bildet er Quote- og ordrenummer lagt til i listen slik at man kan se om Service Requesten er knyttet til en spesifikk quote eller ordre INTERN/EKSTERN 18

19 Knytte en ny Service Request til en Quote
Gå til ’Quote’ modulen Velg ’Service Request’ skjermbildet INTERN/EKSTERN 19

20 Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt)
Trykk på ’New’ knappen Quote # forhåndsutfylles Fyll inn data i feltene Area Sub-Area Description Customer Ref Channel INTERN/EKSTERN 20

21 Knytte en ny Service Request til en Quote (fortsatt)
Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte quoten, velg ’Quote Line Item’ plukklisten. Velg den line Item saken skal knyttes opp mot INTERN/EKSTERN 21

22 Knytte en ny Service Request til en Order
Gå til ordre modulen Velg ’Service Requests’ skjermbildet INTERN/EKSTERN 22

23 Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt)
Trykk på ’New’ knappen Order # forhåndsutfylles Fyll inn data i feltene Area Sub-Area Description Customer Ref Channel INTERN/EKSTERN 23

24 Knytte en ny Service Request til en Order (fortsatt)
Dersom saken er knyttet til en spesifikk Line Item for den valgte ordren, velg ’Order Line Item’ plukklisten. Velg den line Item saken skal knyttes opp mot INTERN/EKSTERN 24

25 Se link til Quote og Ordre fra Service Request
I Service Requests modulen kan man nå se om saken er knyttet til en ordre eller quote. Dersom man vil se detaljer om ordren eller quoten kan man bruke hyperlinkene som tar deg til de respektive moduler. INTERN/EKSTERN 25

26 Endringer, kapasitetsproduktene

27 Remodellering av Digital DGVC: Ti produkter erstattes av ett generelt Digital DGVC produkt.
Digital 10 Mbps (5xVC-12) Digital 20 Mbps (10xVC-12) Digital 42 Mbps (21xVC-12) Digital 45 Mbps (1xVC-3) Digital 60 Mbps (30xVC-12) Digital 84 Mbps (42xVC-12) Digital 90 Mbps (2xVC-3) Digital 126 Mbps (63xVC-12) Digital 135 Mbps (3xVC-3) Digital 155 Mbps (1xVC-4) Digital DGVC 27

28 Endring i Quotes: Verdi for hastighet må legges til under Attributes for Digital DGVC
28

29 Endring i Orders: For å spesifisere attributter må man trykke på knappen ”Product Configuration”.
Dette er nytt for kapasitetsproduktene og gjelder for følgende kapasitetsprodukter - Digital DGVC - Mørk Fiber - Digital Sølv (n x 64 kbps) 29

30 Endring i Orders (forts
Endring i Orders (forts.) Man kommer inn i et eget skjermbilde for produktkonfigurering. Attributtverdiene må registreres på denne siden. Når alle verdiene er fylt ut trykker man ”Save Configuration”, og returnerer til ordrelinjen. NB: Denne prosessen for registrering av attributter er lik den som brukes i dag for ADSL, SHDSL, OA og telefoniprodukter. 30

31 Automatisering av SHDSL

32 SHDSL endringer: SHDSL produktet er oppgradert til å støtte Kapaks og booking på samme måte som ADSL. AEG tjenester støttes. SHDSL er automatisert for Nybestilling, Endring, Oppsigelse og Flytting bruker 1. Bytt ISP er ikke automatisert, men kan bestilles, og vil bli behandlet manuelt. Jara NetBusiness støtter flerpars SHDSL, og hastighet opp til 9216 kbp/s 32

33 Nybestilling: Trykk ”New” i Sales Order skjermbildet
Gå til ”Line Items” 33

34 Nybestilling forts: Trykk ”New”, og fyll ut bestillingen på samme måte som for ADSL: Følgende informasjon må fylles ut: Requested Date User 1 User 1 Address Contact + Contact Phone 34

35 Nybestilling forts: Gjør Kapaks søk:
Legg merke til at makshastighet oppgis pr. trådpar. 35

36 Nybestilling forts: Start produktkonfigurator:
Sett opp produktet med hastighet og antall par: Merk at man kan velge ”røde” verdier. Hvis man velger røde verdier, kan man få følgende melding: 36

37 Nybestilling forts: ”Proceed” – Jara NetBusiness vil endre et annet parameter for å kunne oppfylle reglene for produktet. En forklaring gis hvis man trykker ”Explanation” ”Explanation” – Forklaring til hvorfor parameteren var rød: ”Undo”: Gå tilbake til konfiguratoren uten å gjøre endringen. 37

38 Nybestilling forts: Avtalebooking er som på ADSL:
Ordren kan da sendes inn med ”Submit” knappen: 38

39 Endring Opprett ny ordre, som for nybestilling.
Trykk ”Modify” knappen for å hente sambandet: Man får da opp et skjermbilde for å søke opp sambandet: Følgende informasjon må fylles ut i Line Items skjermbildet: Requested Date Contact + Contact Phone 39

40 Endring forts Endring kan gjøres på produkt (Mellom SHDSL Proff og Premium), eller kun hastighetsendring. Produkt endres ved at man åpner plukklisten for produkt Endringer på hastighet/attributter gjøres på samme måte som for nybestilling i produktkonfiguratoren. 40

41 Bytt ISP Fylles ut på samme måte som nybestilling, men velg Action ”Bytt ISP”. I tillegg må følgende felter fylles ut om avgivende operatør og kundefullmakt: 41


Laste ned ppt "Jara NetBusiness Endringer og nyheter 22.11.2004."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google