Enkel brukerveiledning for InMail

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
D4422 IP telefon.
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Trådløs telefon 7921G (side 1 av 2)‏ Normalvisning Hvilestilling Normalvisning: •Telefonnummer til den som er logget på vises •Valget Fører til Tjenester/Menyvalg.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Intranett: Hvordan komme i gang
Larvik Og Omegn MS Foreningen sin PC opplæring høsten 2005 Dette undervisningsmaterielle er laget av Ole Andreas Hvatum oktober 2005.
Brukerveiledning Basware
Telefonrøret plugges via kabel til telefonens venstre side. Strømkabelen monteres / dyttes forsiktig på plass - den andre enden skal videre til strømkontakt.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
Microsoft® Lync™ 2010 Opplæring for tale og video
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Microsoft® Lync™ 2010 Attendant-opplæring
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Tanker rundt opplæring i nytt biblioteksystem Maria Sindre Bjelke, BIBSYS Brukermøte 22. mars 2012.
Legge beskjeder på nettsiden som trener eller tillitsvalgt En kort innføring Til nettsiden:
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
Kontrollere telefonsvareren 1.Klikk kategorien Telefon. Du vil se meldingene og informasjon om den som har ringt. 2.Hold markøren over en talemelding,
Intelle SMS Mobile Link
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
D4425 IP telefon.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Gå til ditt dokument som ligger under arbeid (dokumentet har da status R for reservert) og klikk på fanen Rettigheter. Velg deretter Ny rettighet.
Gå inn på denne internettadressen:
Fasttelefon (1/2) Beskrivelse 1 Håndsettlampe Lyser ved anrop, eller ved ny talemelding 2 Telefonskjerm Viser følgende: tid og dato pålogget telefonnummer.
Opplæring: Hvite Sider Søk i og bruk av Hvite Sider DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.
Opplæring: Telefoni Trådfasttelefon DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet André.
Opplæring: Digital Diktering
Konferansetelefon (1/2) Telefonens taster 1 Lysdioder Viser anropsstatus på telefonen ved grønt- eller rødtlysindikasjon: Slukket = klar/hvile-modus Rødt.
Opplæring: Telefoni Fraværsmarkering fra terminal DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført Ketil HansenOpprettet Ketil HansenOffisiell.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Opplæring for responsgruppeprogram.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
Sende SMS og MMS videre 1c Videresende MMS:
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Velkommen til WorkShop Trio Enterprise Attendant for sentralbord
D4223 Systemtelefon.
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon
Funksjoner og Innstillinger i
TotalView Integrert PC Sentralbord System oversikt Sentralbord modul Klient modul Anropsflyt Exchange synkronisering Tilkobling.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Hurtigreferanse for © 2013 Microsoft Corporation. Med enerett. Startskjermen i Lync Startskjermen i Lync inneholder fliser i huben til venstre, som du.
Lync-møter Bli med i Lync-møte Planlegge et Lync-møte
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Komme i gang med Windows Store-appen Lync Lync 2013.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
MBN, USSD og stjerne/firkant koder 15.mai Kåre Aunan
Opplæring SAP Portalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Bruk av elektroniske meldinger i Gerica i samhandling med sykehuset
Utskrift av presentasjonen:

Enkel brukerveiledning for InMail NEC SV 8100 Enkel brukerveiledning for InMail Digitel/IPtel Velkommen til InMail. Dette er NEC IP Server Talepostkasse. Fra denne postkassen kan du slå videre til alle i vår bedrift. Legg beskjed, navn og telefonnummer, så ringer vi tilbake i løpet av dagen. Din beskjed blir nemlig videresendt til riktig person. Innholdsfortegnelse (i full skjerm: trykk over teksten) Side Menybeskrivelse 2 Viderekopling til Talepost 3 Administrere firmameldinger Talekort 5 Ekstern tilgang til InMail 6 Administrere firmameldinger InMail 6 Kodebasert. Dette dokumentet er ikke en fullstendig bruksanvisning.

Menybeskrivelse Hovedmeny Din Talepostkasse er din personlige telefonsvarer. Når du forlater plassen din, er opptatt eller ikke rekker å svare alle anropene, sørger du for å viderekople telefonen til postkassen din som svarer med en av dine tre velkomstmeldinger. Du kan legge meldinger til kollegaer, og du kan sende mottatte meldinger videre til kollegaer. Du har normalt to forhåndsprogrammerte knapper for enklest bruk av Telepost, den ene for å anrope postkassen - og som gir meldingsindikasjon, og en annen for enkelt å kunne viderekople anrop til postkassen. Talepost gir deg talt meny (som i oversikten nedenfor). Bruk denne, eller benytt Display Menytaster på din telefon. Enkelt og praktisk. Hovedmeny Hovedmeny kan velges etter at du har anropt postkassen din:  1. Trykk funksjonsknapp for Talepost , eller (hvis du ikke har denne); 2. Løft av og slå VM Anropsnummer (eks. 399) og ditt eget postkassenummer. Avspille melding 5  Avspillingsmodus - Mens du lytter til meldingen har du flere valg: Pause i avspilling/ restarte avspilling Spole frem noen sekunder Spole tilbake noen Spole tilbake til meldingsstart Avspille neste melding Slette meldingen * 4 2 22 3 Arkivere meldingen Ankomsttid og Avsender nr. Omstyre meldingen (til kollega) Besvare melding med ny melding Ringe opp meldingsavsender 72 84 63 73 62 Liste med nye meldinger Liste med arkiverte meldinger Alle meldingslister (nye/arkiverte) Tilbake til meny for Avspillingsmodus Tilbake til 16 17 12 # Legge melding (til kollega) 77  Under meldingsopptak kan du:  Etter valgt internnummer (kollega): Pause i opptak/ restarte opptak Avslutte opptak Slette opptak Endre valgt internnummer Sende melding  Talepost VM Anropsnummer: Kontakt systemansvarlig.

Menybeskrivelse (forts.) Velkomstmelding 4  Les inn velkomstmelding 1-3 som du vil benytte for ulike fravær:  Avspill melding Innles Melding Slett Forlate tjenesten 7 3 # Gi postkassen et navn 76 Navnet avspilles som avsender istedenfor postkassenummer:  Tilleggsmeny 67 Arrangere oppsett for postkassen din. Valgene er: Endre/slette passord Meldingsvarsel Håndtering av anrop (ikke tilgjengelig) Tidsmarkering Avslutte 6 26 28 Varselvalg Varsel på Telefon Varsel til E-post Beklager feil i talte meldinger vedr. aktivert/deaktivert E-post varsel. Bruk displaymeldinger AV / PÅ for å velge riktig. * Tid og dato 84 Administrative muligheter 72 Kun med administrativ tilgang:  Redigeringsvalg p.kasse 001-032: Instruksjonsmelding Annonseringsmelding Distribusjonsliste Brukervedlikehold Overstyring av svar Svarmelding Info om Talepost versjon 2 5 8  Red.valg  Innles melding Liste med nye meldinger Liste med arkiverte meldinger Alle meldingslister 16 17 12 Meldingslistene er også tilgjengelig fra Avspilling. * Meldinger ved varsel til E-post: 1. Hvis aktivert: ”Meldingsvarsel til E-post er deaktivert. (Korrekt: aktivert.) For å deaktivere meldingsvarsel til E-post; trykk 6”. 2. Hvis deaktivert: ”Meldingsvarsel til E-post er aktivert. (Korrekt : deaktivert.) For å slå på meldingsvarsel til E-post; trykk 6”. Forlate Talepost 9

Viderekopling til Talepost Din systemtelefon har normalt to Funksjonsknapper (knappene 1-24) programmert for enkel og hurtig manøvrering i Talepost: 1. Talepost bruker du for å anrope postkassen din, og knappen blinker når du har ny melding. Anrop postkassen ved å trykke knappen, og bruk “Menybeskrivelse” for å manøvrere I postkassen. 2. Vk.T.post bruker du for å viderekople til postkassen når du forlater plassen din, er opptatt eller ikke kan svare. Dette er en flerfunksjonsknapp; Trykkes flere ganger for å velge type viderekopling, eller for å slette viderekopling: Hvis du ikke har disse knappene, se “Brukerveiledning for systemtelefoner”, eller snakk med systemansvarlig I bedriften. Viderekoble generelt (alle) - Trykk 1 gang på (display viser vk. status ALLE SAMT). - Alternativ: Bruk Display Menyknapper (PROG – VKBL – ALLE – SET ) + Talepost Anropsnr. + HOLD. Viderekoble Ikke svar (når du ikke kan svare) - Trykk 2 ganger på (display viser vk. status IKKE SVAR). - Alternativ: Bruk Display Menyknapper (PROG – VKBL – Isvar – SET ) + Talepost Anropsnr. + HOLD. Viderekoble opptatt (når du sitter I samtale) - Trykk 3 ganger på (display viser vk. status IKKE SVAR). Viderekoble I.svar/Oppt. (du er oppt. / kan ikke svare) - Trykk 4 ganger på (display viser vk. status IKKE SVAR). Slette Viderekopling Talepost Vk. T.post Vk. T.post 1. TRYKK: Vk. Generelt 2. TRYKK: Vk. Ikke svar 3. TRYKK: Vk. Opptatt 4. TRYKK: Vk. I.sv./Oppt. 5. TRYKK: Vk. slettet Vk. T.post Vk. T.post Vk. T.post Vk. T.post Vk. T.post NB! Talepost Anropsnr. : Kontakt systemansvarlig.

Administrere firmameldinger Talekort Din telefonansvarlige eller installatøren har forberedt hvilke meldingsnumre (001-100) som har hvilke formål (menyvalg, nattsvar, lunchmelding m.m.). Normalt vil en systemansvarlig i din bedrift administrere slike felles firmameldinger i bedriften. Eksempler: Kømeldinger Kømeldinger er talemeldinger innringer kan motta når det er kø på sentralbordet eller i grupper av telefoner. Man kan ha opptil to slike kømeldinger/gruppe. Normalt leses inn en velkomstmelding med informasjon om køsituasjonen, deretter benyttes en melding som repeteres (…fremdeles kø…). Menystyrt innvalg Talte velkomstmeldinger som ber innringer velge destinasjon ved for eksempel å slå: “1 for salg, 2 for service …. eller vent på svar fra sentralbordet”. Installatøren har på vegne av din bedrift på forhånd bestemt hvilke telefoner som skal ringe for hvert av valgene 1, 2, etc… Fraværsmelding (nattsvar, lunch-, ferie-, e.a.) Talesvar med informasjon om åpningstider, lunch, fellesferie, eller annet. Disse meldingene kan også ha andre formål. Slik taler du inn melding Løft røret Slå 116 + 7 Slå meldingsnr. 001-100. Tal inn meldingen. Avslutt med #. Ikke legg på røret ennå, du hører meldingen din avspilt, og du har følgende valg: 7: = Les inn ny melding 5: = Hør på melding 3: = Slett melding. Legg på røret når du er ferdig. Køsvar Løsningen for talt felles melding kan være: Menysvar Nattstilling svar Meldingsoversikt Nr. Brukes til: 001 002 003 004 005 006 007 008 009 010 : 100 Hei. Du har kommer til NEC. Vi har litt kø, men vil svare deg så fort vi kan. Hei. Du har kommer til NEC. Slå 1 for salgsavdelingen Slå 2 for service avdelingen Eller vent så svarer sentralbordet. Hei. Du har kommer til NEC. Våre åpningstierd er 8 til 16. Vår vakt telefon er 971 49 648

Se teksten over menyknappene som du finner under displayet (). Ekstern tilgang til InMail Det vil være mulig å anrope egen postkasse fra ekstern telefon hvis SV8100 og InMail er satt opp for dette. Man skal i slike tilfelle benytte passord for adgang til postkassen. For innlegging/endring av passord, se Tilleggsmeny (67) i Menybeskrivelse. Anrope egen postkasse (du har viderekoplet til postkassen) Hvis du viderekopler telefonen din til egen postkasse før du forlater arbeidsplassen, kan du ringe den opp ved å velge ditt eget innvalgsnummer. Mens din egen melding avspilles kan du:  Slå # + #304 (hvis internnummeret ditt er 304),  Slå passord (f.eks. 0304), og bruk deretter valgene i Menybeskrivelse. via Menystyrt innvalg Hvis bedriften har Menystyrt innvalg, eller har avsatt et innvalgsnummer for ekstern kontakt med InMail, kan du anrope dette nummeret for å administrere postkassen din. Når du får svar fra InMail:  Slå # + 304 (hvis internnummeret ditt er 304), Administrere firmameldinger i InMail InMail kan også benyttes til administrative formål (menyvalg, nattsvar, lunchmelding m.m.). Normalt vil en systemansvarlig i din bedrift administrere slike felles firmameldinger i bedriften. Den systemansvarlige vil da ha Administrativ tilgang i sin postkasse. Ekstern Administrasjon av firmameldinger Redigering av Administrative meldinger er kun tilgjengelig fra en postkassebruker med administrativ tilgang. Benytt en av anropsmulighetene ovenfor (Ekstern tilgang til InMail) for kontakt med systemet fra ekstern telefon, og velg Meny 72 (se Menybeskrivelse). Intern Administrasjon av firmameldinger  Trykk funksjonsknapp for Talepost , eller (hvis du ikke har denne);  Løft av og slå VM Anropsnummer (eks. 399) og ditt eget postkassenummer  Slå 72, og følg menyanvisninger i Menybeskrivelse. Viderekoblet SETT VIDEREKOBLING 1: SETTE 0: SLETTE Se teksten over menyknappene som du finner under displayet (). LINJE 001 10:30 MEDFLYTT >> Talepostk. LOGG Asøk INT Prog LOGG Asøk INT Prog Talepost Symbolet påkliseret dette produktet viser at dette ikke skal kastes, men leveres til gjenvinning.