SHOP guide til oppsett.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

GoOnline XP publisering Hvordan komme i gang med GoOnline XP. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Opprett avansert nyhetsbrev Oppgave: Opprette et nyhetsbrev med flere underliggende sider. Underliggende sider vil vises med tittel, ingress og ingressbilde.
BraWeb Bestilling.
Opprett enkelt nyhetsbrev Oppgave: Opprette et enkelt selvstendig nyhetsbrev uten link til undersider. All tekst som skal presenteres skal ligge på samme.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Brukermanual for NROFs lokalavdelinger©
En fantastisk reise gjennom turnerings-administrasjon
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
TIBE EDIT brukerveiledning Etter gjennomgang av denne presentasjonen skal du være i stand til å opprette nye sider, sette.
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Bilderedigering 6e Kopiere bilde
Varetelling i PCKasse. Det finnes tre måter å telle på i PCKasse.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Veiledning for firmakunder
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Opprette arrangement for billettsalg med soner nb – i forbindelse med 2.0 ser vi på integrering med EHIS!!!
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
HVA ER ?.
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Dokument med bilde, formatere i Word
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Visma Enterprise introduksjonspresentasjon Hvordan bruke ny meny i Visma Enterprise HELHETLIG LØSNING FOR NORSKE VIRKSOMHETER Moderne og effektiv tjenesteproduksjon.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Databasehåndtering med MySQL
Opplæring: Digital Diktering
Wikipedia Wikipedia er leksikon på Internett. Wikipedia blir utgitt av den ideelle organisasjonen Wikimedia Foundation. Wikipedia har over 18 millioner.
Hvordan lager du en konto?
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Sponsor og Annonser.
Opprette håndballskole NB:I tillegg se komentarer fra “Billetter” ppt.
Menyer Hovedmeny Sidemeny Finne frem gamle Klubblenker.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Basware Purchase Management
Funksjoner og Innstillinger i
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
Harald Kaasa Hammer: Manual til redigering av nettstedet Først forklares hva de ulike elementene på nettsidene betyr. Så ser vi på mappene.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Hvordan opprette en aktivitet, sende mail om den til medlemmer, og ta ut deltakerliste PMI Norway Chapter Veiledning utarbeidet av Irene Tanke Versjon.
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
Lions hjemmeside Slik legger du som hjemmeside- redaktør ut en enkel artikkel Medlemsregistret.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Fossums nye web nå går vi online Opplæring 17 og 18.nov Tel Opplæringspresentasjon v/Carina nov10.
Å bruke VOFO Oslo-bloggen Ingvar B.. Hvorfor blogg? En blogg er først og fremst et sosialt medium. Innleggene er gjerne lengre og mer forseggjorte.
Hvordan skrive ut og hente utskrifter med kortløsning
Datakortet – Modul 3 Word 2003, Kap Modul 3.
Gå til – Klikk på «lag konto».
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Utskrift av presentasjonen:

SHOP guide til oppsett

oppsett shop når dere får beskjed om at shop er satt opp er det fortsatt noen ting dere må konfigurere selv...

overordnet shop administrasjon ligger under woocommerce i sidemenyen klikk på settings.... og deretter på shipping....

for hver shippingmåte dere skal bruke, påse at den er enablet korriger navn, pris etc arkiver når ferdig

for hver betalingsmåte som skal benyttes, påse at den er enablet korriger navn, tekster etc for paypal, legg til din paypal epostadresse (se eget oppsett for hvordan aktivere paypal) før lansering, skru av sandbox arkiver når ferdig

korriger verdiene under epostadresser til det dere ønsker

paypal hovedformidling av betaling (nettbetaling) gjøres via paypal. For å kunne benytte paypal betaling må man først opprette konto hos paypal. En epostadresse blir da knyttet til kontoen. Man kan legge flere epostadresser inn under én og samme paypal-konto, og på den måten bruke samme paypal-konto på flere nettsteder.

Gå til "http://www. paypal Gå til "http://www.paypal.no " for å starte prosessen, klikk så på "Opprett konto". For å kunne ta i mot betaling, må man velge "PayPal for business", klikk deretter på "Get started".

Legg så inn all nødvendig informasjon i skjermbilde "1 Information", samt skjermbilde "2 Account".

Løsningen er nå klar for å ta imot betaling Løsningen er nå klar for å ta imot betaling. Når man har lagt inn all informasjon og opprettet paypal-konto må denne knyttes opp mot det norske banksystemet, det gjør man ved å velge “Add or Edit Bank Account” fra menyen “My Profile”. Følg instruksjonene fra PayPal for å fullføre koblingen.

Når registreringen er klar må epostadressen man har registrert hos paypal legges inn i NTH-admin (WordPress).Velg “WooCommerce” fra venstre-menyen, deretter klikker du på fanen “Payment Gateways” og til slutt “PayPal”.Epostadressen legges inn i feltet “PayPal Email”. Dersom du bruker PayPal-kontoen til betaling på flere nettsteder er det viktig at feltet “Invoice Prefix også fylles ut, fakturanummer må være unikt i PayPal-systemet. Lagre all info når du er ferdig.E-handlesløsningen er nå klar til å ta imot betaling via PayPal, alle kort kan brukes, så lenge det står enten Visa eller MasterCard på det. Husk også at beløpsom betales inn via PayPal må overføres manuelt til norsk bank-system, det går ikke automatisk.

produkter og kategorier produkter oppfører seg ganske så likt vanlige poster i wordpress. de kan kategoriseres et produkt kan høre til flere kategorier kategoriene kan knyttes opp til meny

produkter og kategorier ligger under products i sidemenyen

basisinfo/beskrivelse tittel basisinfo/beskrivelse kategorier

under product data definerer du produktinformasjon varenummer (valgfritt) pris salgspris (valgfritt) vekt (avh. av shippingmodus) mål (avh. av shippingmodus) produktbilde, vises kvadratisk på listesider og i vanlig nthformat på produktsider

velg evt moms og momsrate

definer om produktet skal lagerstyres

definer evt shippingklasse(r)

legg til evt relaterte produkter

legg til evt produktvarianter (se egen slide for definisjon av disse)

produktvarianter kan være f eks størrelses- og fargevarianter der dette er knyttet til et produkt f eks t-shirt i small, medium og large, eller caps i rød, gul og blå

legg til navn, f eks Størrelse eller Farge klikk på attributes legg til navn, f eks Størrelse eller Farge legg til attributt

trykk på configure terms

legg til navn, f eks Extra large legg til term (i dette tilfellet størrelse)

tilbake i produktet, velg ønsket attributt-type

legg til de attributtene som er relevant for dette produktet. ett og samme produkt kan ha f eks både størrelses- og fargevarianter. vær obs på at dette kan vanskeliggjøre lagerstyring

billetter det er også mulig å selge billetter gjennom denne løsningen en viktig del av billettintegrasjonen er ikke hundre prosent ferdig, men det er allerede mulig å selge

Forberedende arbeid Dersom dere ønsker å selge billetter til ulike felt og soner i salen, og ønsker differensierte priser mellom voksne og barn må dere lage attributter for dette Attributter for Soner i sal MÅ hete sone Attributter for ulike billettpriser MÅ hete type se foregående slides for prosedyren

Forberedende arbeid Dersom dere ønsker eget design på billett må kravspekk på dette sendes til eyego Selve billetten har fast design i klubbens farge. det er i tillegg et felt på 20x20 cm som kan benyttes til reklame det kan være egen reklame for de ulike prisgruppene (f eks eget design for barn, eget design for honnør)

Litt mer info En billett består av to hovedelementer et event man selger billetter til selve billetten billetten kan ha varianter (sone, type)

det første dere må gjøre er å opprette en venue det første dere må gjøre er å opprette en venue. dette er typisk hjemmehallen, med all nødvendig informasjon

deretter trenger dere en organizer, f eks klubben selv

når dette er gjort kan dere begynne å lage events

velg eller legg til kategori tittel evt tekst velg eller legg til kategori start og sluttid

velg organisator du har laget velg venue du har laget velg organisator du har laget klikk på legg til billett legg til bilde som på vanlig artikkel

første gang du lager en billett, følg beskrivelse på neste slide deretter kan du bruke den billetten som utgangspunkt for kopier... når du senere lager kopier, følg beskrivelsen fra side 46

legg inn unikt navn på billetten (gjerne eventets navn) arkiver billetten uten å fylle ut de andre feltene

beveg pekeren over tittelen og klikk på edit in woocommerce

la tittel, tekst og kategorier stå tomt velg fanen for attributter og velg attributt å legge til (sone for område i hall, type for billettpriser)

velg select all for å legge til alle varianter, som vist her velg select all for å legge til alle varianter, som vist her. du kan evt slette de du ikke trenger for dette eventet

marker visible on the product page og used for variations på de ønskede attributtene trykk update

gå til fanen for variations klikk på add variation

velg sone - og legg inn antall billetter men ikke pris gjenta for alle sonene du skal selge billetter til

påse at alle varianter er markert med enabled og downloadable legg deretter til for typer. legg til de pristypene du skal ha og legg inn pris påse at alle varianter er markert med enabled og downloadable

i denne nedtrekken, velg billetten du vil kopiere

gi kopien et unikt navn arkiver...

du kan nå redigere billetten i woocommerce

den nye billetten.... har arvet alle innstillinger fra den du kopierte fra. du kan nå redigere antall per sone, priser etc, slik at dette KUN påvirker den nye billetten. dette er nyttig mtp kamper hvor man kanskje har et lite avvik fra normalen, f eks forventet større antall bortesupportere...

når du nå arkiverer er billetten klar for salg det som da gjenstår er å synliggjøre butikken i menyen

Menypunkter kan plasseres i strukturen på vanlig måte. under appearance > menus, scroll ned til pages og legg til Butikk (eller Shop) til hovedmenyen. Enkelte klubber har en page som heter butikk fra før - gjelder det for dere må dere påse at denne merkes ( f eks med et annet navn) slik at dere enkelt kan fjerne den fra menyen. Lenger ned på menysiden finner dere også de produktkategoriene dere har opprettet. Disse kan også legges til i meny. Menypunkter kan plasseres i strukturen på vanlig måte.