Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Nye Olweus dataweb en bruksanvisning Generell norsk (Q68T)
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Timeregistrering og Fakturering
© 2006 IFS AB. All rights reserved.
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1 Trykte vedlegg: Utvidede kommentarer per april Ingress: Saken presenterer resultater per april Forslag til vedtak: 1.Styret er bekymret for.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Resultater Kundesenter
: Elektronisk post Hva er elektronisk post
Nytt HR-system  Info lederforum
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Arbeid med bistand Rapportering.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Programmering i Java versjon desember 2002 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Malverk intern produktopplæring
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Invoices.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Velkommen! 4/4/2017.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
SuperOffice CRM Visma Global
En oversikt over personopplysningsloven Dag Wiese Schartum, AFIN.
Avlevering i praksis KDRS-samling
Samhandling og informasjon Kunnskaps- utvikling og refleksjon Menings- danning og over- talelse Skrive- kompetanser Handlinger og formål Kunn- skaps- lagring.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Økoprofil - en miljøvurderingsmetode
Bø hotell, Anders Stang Lund Senior kommunikasjonsrådgiver
SuperOffice CRM UniMicro
SuperOffice CRM MultiCase
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Analyse Susan Matland.
Utskrift av presentasjonen:

Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn Advisor Kvalitetssikring satt i system gir konkurransefortrinn Samarbeidsavtale med NARF og DNA Trykk PageUp og PageDown for å bla opp og ned

Hvorfor investere i Advisor? Medvirker til bedre struktur Forenkler tilgangen til informasjon og erfaringer Øker kvaliteten på klientrelaterte oppgaver Øker kvaliteten på interne gjøremål Frigjør tid Øker inntjeningen langt utover investeringen Gjør kontoret mer interessant som arbeidsgiver Øker verdien på advokatfirmaet

Advisor optimaliserer kontorrutinene Bibliotek Dokumentoversikt E-post Journaloversikt Gjøremål dokumenter, oppgaver og saker Saksoversikt Klientoversikt Navnkartotek og CRM Fakturering Timer, erfaringssøk, fritekstsøk, metodikk, rapportering

Saksbehandling = oppdragsgjennomføring Søk i kontaktregisteret ved nytt klientforhold Erfaringssøk innenfor rettsområder Opprettelse av klientkort Opprettelse av sakskort Opprettelse av oppdragsavtale og andre dokumenter Opprettelse av motpart Postjournal for inn- og utgående dokumenter og e-post Journalføringer av utsagn, uttalelser m.m. Journalføringer av kvittering for mottak av saksdokumenter Opprettelse av relasjoner til andre involverte i saken Registrering av timer og utlegg Fakturering Avslutning og fjernarkivering av saksdokumenter

Advisor Forenkler timeregistrering og saksbehandling Fleksibel fakturering Fokuserer på drift- og organisasjonsutvikling Arkivfunksjoner for gjenfinning av dokumenter og informasjon Funksjoner for gjenbruk av dokumenter og informasjon Inngående post og skanning E-post Journalføringer Standardisering av saksbehandling med sjekklister

Det finnes to kunnskapsdatabaser Eksterne kunnskapsdatabaser; Lovdata m.fl. Allemannseie, gir ikke individuelle konkurransefortrinn Egen kunnskapsdatabase Gir individuelle konkurransefortrinn Stadig flere advokater ser verdien å strukturere egen kunnskap Jo lenger man utsetter prosessen, jo mer går man glipp av Mange advokatkontorer legger mye ressurser i utvikling Forutsetningen for å lykkes er viljen til å Planlegge Strukturere Gjennomføre

Kunnskapshåndtering Informasjonsdatabase Erfaringsdatabase Må genereres og vedlikeholdes som en del av den ordinære saksbehandlingen Erfaringsdatabase Må genereres som en del av den ordinære saksbehandlingen Kvalitetssikring Egne prosedyrer må justeres med erfaringer fra saksbehandlingen Gjenbruk av kvalitetsikret kunnskap og informasjon Inntjening Gjenbruk gir tidsbesparelse Informasjon Dokumenter Kunnskap Prosedyrer og metodikk

Skisse Advisor

Beskrivelse av navnkartoteket Navnkartoteket (som består av objekter) kan importeres og vedlikeholdes fra eksterne databaser Hensikten med kartoteket er at alle navnopplysninger kun skal legges inn en gang og vedlikeholdes fra ett sentralt sted. Dette øker kvaliteten og gir tidsbesparelser når man senere skal fylle inn opplysninger på klientkort og sakskort, for eksempel opplysninger om motparter, motparters advokat, vitner, sakkyndige m.m. Videre øker dette kvaliteten og gir tidsbesparelser ved dokumentbehandlingen. Av oversikten fremkommer det om objektet er eller har vært klient. Videre fremkommer det om objektet har eller har hatt noe forhold til en eller flere av kontorets saker (konfliktsøk). Et slikt forholdet til en sak kan være en rolle som klient, part, motpart eller motpartens advokat. Andre roller som sakkyndig, vitne, konkurskreditor m.m. vil fremkomme på navnkortet. På navnkortet kan det i tillegg til navnopplysninger legges inn tilknytning til andre objekter. På navnkortet fremkommer også oversikt over dokumenter hvor objektet står som avsender (inngående post) eller mottaker av dokumentet (utgående post). Navnkartoteket gjør det mulig å søke fram saker både via klient, part, motpart og motpartens advokat

Egen navndatabase Dokumentoversikt Opprette sakskort E-post Journalføring Utvalg for CRM Opprette dokument Ikonene markerer at objektet er klient og at det er opprettet sakskort (gult) Ikonene markerer at objektet har et motpartsforhold til en sak (rødt) Opprette klientkort

Navnkortet inneholder diverse opplysninger for konfliktvurdering Oversikt over inngående og utgående dokumenter Oversikt over journalføringer knyttet til saker og klienter Roller som kan innebære innhabilitet

Dokumenter til og fra objektet Oversikt over inngående og utgående dokumenter

Erfaringssøk for gjenbruk av erfaringer Med erfaringsarkivet kan det enkelt og fleksibelt søkes etter erfaringer knyttet til klienter, saker og dokumenter. Kriteriene i søket er delt inn i tre grupper; klient, sak og dokument. I søk etter dokumenter kan alle kriteriene benyttes, dvs. kriterier som er knyttet til både dokument, sak og klient. I søk etter saker kan to av gruppene benyttes, dvs. kriterier som er knyttet til sak og klient. Resultatet av søkene presenteres i egne oversikter, en for dokumenter og en for saker. Søkene startes med egne funksjonsknapper, en for dokumenter og en for saker. I resultatoversiktene kan dokumenter, dokumentinformasjon og sakskort åpnes. Både dokumenter og saker kan markeres for videre oppfølging i gjøremålsboksen (det kan opprettes oppgaver og/eller legges inn frister)

Erfaringssøk med søkeord kjemisk avfall De grønne feltene er fri-tekst Søkeord kjemisk avfall Alle feltene for kunde, oppdrag og dokument hvor det er lagt inn verdier blir hensyntatt i dokument-søket

Resultat søk dokumenter; stikkord kjemisk avfall Resultat erfarings-søk dokumenter Åpne/lese dokumentet umiddelbart

Opprette ny klient og ny sak Pek på navnet (objektet) og benytt Ny klient-knappen. Legg inn opplysninger i de feltene som fremkommer; hvilken advokat er ansvarlig for klienten, bransje, type, distrikt m.m. (dette kan skaleres). Navnopplysninger på navnkortet overføres nå til et nytt klientkort. Dette gir kvalitet og tidsbesparelser. Hvis navnkort mangler må dette opprettes for å kunne opprette klientkort. Senere navn- og adresseendringer på navnkortet vil automatisk bli overført til klientkortet og til de sakskortene som objektet er knyttet til. Pek på navnet (objektet) og opprett ny sak med Ny sak-knappen. Legg inn opplysninger i de feltene som fremkommer; er objektet oppdragsgiver eller part i saken, beskrivelse av saken, hvilken advokat er ansvarlig for saken, hoved- og undergruppe m.m. (dette kan skaleres).

Opprette nytt klientkort Utføre konfliktsøk Mangler klientikon! Utføre konfliktsøk

Opprette nytt sakskort Er objektet part eller klient? Nytt sakskort Mangler saksikon!

Åpne sakskortet via forskjellige portaler Åpne totalt saksoversikt for deretter å åpne sakskortet Både klientikon og saksikon! Åpne total klientoversikt for deretter å åpne klientkortet og sakskortet Åpne saksoversikten for objektet, for deretter å åpne sakskortet Åpne klientkortet for for objektet for deretter å åpne sakskortet

Sakskortet er åpnet for å opprette dokument f.eks oppdragsavtale Dokumentoversikt Registrering av motparter og andre involverte i saken Opprettelse av oppdragsavtale

Informasjon knyttet til dokumentet Valg dokumenttype benyttes både til sortering av maler og til sortering av det ferdige dokumentet Dokument-beskrivelse Maler som er koblet opp mot dokumenttype Dokumentmottaker

Oppdragsavtale

Oppdatert dokumentoversikt på sakskortet Totaloversikt over dokumentene som vedrører denne saken Hente inn eksisterende dokumenter

Klientkortet som viser flere saker Innlegging av kontaktpersoner som daglig leder, styreleder, aksjonærer, revisor m.m. Total dokumentoversikt for alle saker Opprette nytt sakskort

Oversikt over motparter på sakskortet Dokument stiles til objektet Objekter som er hentet fra og knyttet til navnkartoteket

Navnopplysninger motpart og motpartens advokat Andre objekter som er hentet ned fra og knyttet til navnkartoteket

Registrere andre som er involvert i saken; konkurskreditorer, arvinger, vitner m.m. Dokumenter stiles til objektet Objekter som er hentet fra og knyttet til navnkartoteket

Kort tekst og lang tekst Timeoversikt pr. dag Valg av dato Kort tekst og lang tekst Sak og aktivitet Ny time Kopier dagens timer til neste dag Utskrift av dagens timer

Registrere timer pr. dag via klient Kan velges bort i fakturavedlegget Tidsur Søkeknapp. Alternativt benyttes tabulator. Gå forbi feltene for klientnummer og aktivitet (uten å registrere nummer) og søketabell fremkommer automatisk.

Timeregistrering direkte på sakskortet Timer og utlegg

Timeoversikt på sakskort Timer på en sak, fakturerte og ikke fakturert Timer og utlegg

Timeregistrering fra sakskortet Da klient og sak er kjent, gjenstår det å registrere aktivitet, timer og tekst

Timeregistrering via dokumentoversikt (enkelt/tilgjengelig/huskeliste) Da klient og sak er kjent (er registrert som dokumentinformasjon), gjenstår det å registrere aktivitet, timer og tekst

Oversikt fremdrift fakturering 4) Utskrift av vedlegg faktura og kreditnota 3) Utskrift og oppdatering av faktura og kreditnota 2) Justere faktura, opprette forskuddsfaktura og kreditnota 1) Veiviser fakturering. Alternativet er å benytte importert under fil

Fakturering av en eller flere saker Benytt veiviser Begrense perioden for timeutvalget Velge en eller flere saker Velge alle saker hvor det er registrert ikke fakturerte timer Timevedlegg fakturakladd Generere fakturakladd

Oversikt genererte fakturakladder Åpne for endringer Visning av faktura til skjerm og utskrift Oversikt med sammenligning beløpsavtaler m.m.

Fakturakladd før eventuell justering

Kontrollere og eventuelt endre fakturakladd Åpne for å endre tekst og beløp Utsette eller nullstille timer og beløp Fordele beløp mellom advokater Splitte beløp mellom flere klienter

Endre tekstlinje eller beløp Tilgang til timeliste Endre beløp og tekst

Endre transaksjoner tilhørende en tekstlinje Utsette eller nullstille enkelte timetransaksjoner

Endre timer, beløp og tekst på den enkelte transaksjonen bak tekstlinjen Åpne den enkelte transaksjon Endre timer, beløp og tekst

Eksempel på fakturavedlegg

Beholdningsliste ikke fakturerte timer