Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Advertisements

Catherine Janson daVinci Consulting AS
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Samarbeidsprosjekt felles tjenester – Gratangen, Lavangen og Salangen kommuner Orientering for Sosial- og barnevernsavdelingene 9. desember 2005 på Huset.
Elektronisk saksbehandlingsprosjekt ved Universitetet i Bergen Stabsmøte
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Prosjekt Bedre forskerstøtte Status og framdrift.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
Prosjekt Elektronisk system for HMS-avvik Orientering til AMU 7.mars 2016.
Presentasjon av organiseringsprosjektet
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
Dokumenthåndtering i fylkeskommunen Oppstartsmøte
Administrativ organisering
RIS-metoden for prosessforbedring
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Liten virksomhet – stor gevinst
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 13. desember 2017
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Lærings- og arbeidsmiljøåret 2016
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Den digitale fremtiden
utfordringer i en ny region
Sharepoint – brukerens arbeidsflate Molde kommune
Årsplan BO.
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
Prosjekt Digitalt pensum
Avdeling for fagstøtte
Standardisering av IT-virksomheten
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Hva skal vi med NOARK? Katarina de Brisis 19.November 2018.
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
I 2016 leverte vi sluttrapporten fra Foranalyse dokumentasjonsforvaltning og arkiv. Med vi, mener jeg en gruppe bestående av representanter fra en rekke.
Studieledernettverket 15. februar 2019
Digitaliseringsarbeidet i Lillehammer-regionen
Workshop 1 med arkivarene
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
UiO: Økonomi og lønn MED 08/
Program for administrativ forbedring og digitalisering
UiO: Økonomi og lønn MN 25/
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Administrative fellesløsninger
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Program for administrativ forbedring og digitalisering
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Program for administrativ forbedring og digitalisering
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1: Digital dokumentasjonsforvaltning Endring, involvering og forankring Personallederne for arkivarene 24/10- 18 og 26/10-18

Rammer Anskaffelsen gjøres i regi av prosjektet BOTT SA UiO har etablert mottaksprosjektet Saksbehandling og arkiv Prosjektet er et av fire under paraplyen Program for administrativ forbedring og digitalisering Saksbehandling og arkiv Økonomi og lønn Fellesløsninger It-drift 15.08.2019

Mottaksprosjektet UiO SA Delprosjekt 1: Vurdere organiseringen av UiOs arkivfunksjon Delprosjekt 2: Kartlegge arbeidsprosesser med mål om forenkling gjennom standardisering og automatisering. Hensikten er å klargjøre organisasjonen for implementering av nye løsninger. Delprosjekt 3: Mottak og implementering av ny standardløsning levert av BOTT SA 15.08.2019

Styringsgruppe: Gudleik Grimstad, fakultetsdirektør SV – styringsgruppeleder Jan-Børge Tjäder, direktør ADS – prosjekteier Hanna Ekeli, direktør AF Gro Enerstvedt Smenes, seksjonssjef studier HF Eirik Haakstad, seksjonssjef Jus Karl Kallhovd, ass. direktør KHM Frank Sarnes, seksjonssjef HR, MN Ivar Holm, underdirektør USIT Prosjektteam: Lena Andersen, ADS Kristin Lindley, ADS Anne-Gro Berg, ADS 15.08.2019

Delprosjekt 1 Mål: Gjennom en bred prosess å komme frem til den mest effektive og hensiktsmessige måten å organisere arkivoppgavene på Leveranse: Anbefaling – behandles av programstyret og vedtas av universitetsdirektøren. 15.08.2019

Effektivisere Forenkle Digitalisere Bakgrunn: Målet for den nye løsningen for saksbehandling og arkivering er at den skal gi helhetlig digital støtte uten manuelle brudd og med automatiserte tjenester der det er mulig Gevinsten vil bli økt kontroll på, og sikker forvaltning av UiOs totale dokumentasjon Over tid vil dette føre til store endringer for arkivtjenesten. 15.08.2019

Arkivfunksjonen er i dag organisert for å kunne fange og forvalte dokumentasjon på papir på 15 steder – ivaretar et behov for nærhet til saksbehandlerne som produserte papiret og som bruker arkivet. Utfordringer Fragmentert Lav fleksibilitet Utnyttelse av ressurser og kompetanse Prosjektgjennomføring Vanskelig å forvalte standardisering Krevende å styre gjennom felles kultur Forsterkes når vi tar i bruk digitale løsninger I dag: ePhorte kompliserer bildet ved at vi har et system som er vanskelig å saksbehandle i så opplever enhetene det som nødvendig å ha arkivarene nær for å kunne veilede og være brukerstøtte rett i systemet Utfordringene er påpekt i foranalysen utarbeidet i 2017 etter intervjuer og work-shops med arkivarer, ledere, saksbehandlere 15.08.2019

15.08.2019

Arkivoppgavene Hvor i prosessene det vil bli behov for arkivkompetansen Utvikling av tjenester som sikrer journalføring og arkivering underveis i saksbehandlingsprosessene Kontroll i etterkant gjennom overvåking Opplæring og veiledning av brukerne Hvor i organisasjonen de vil bli utført Nær prosessene / systemene 15.08.2019

Behovet for kompetanse / nye arbeidsoppgaver Systematisk kompetanseutvikling Bidra i kartlegging av prosesser Standardisering av prosesser Definere masterdata / metadata og virksomhetsspesifikke metadata i de ulike prosessene Forvaltning av standarder, data og teknologi Spesialisering av arkivoppgavene Utvikle en fleksibel arkivtjeneste som kan håndtere høy grad av endring over tid og samtidig drifte arkivet . 15.08.2019

15.08.2019

https://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/prosjekter/adm-forbedring-digitalisering/bott-sa/ 15.08.2019