Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ESS – opplæring av sluttbrukere
Advertisements

eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Kort brukerveiledning Arkiv plug-in Februar 2015
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
DFØ-app Reiseregninger på mobilen. Hva er DFØ-app? DFØ har lansert en mobil-app som en tilleggstjeneste til selvbetjeningsportalen (der du fører reiseregninger).
Liv- og pensjonstjenesten demo Liv- og pensjonstjenesten Gå til Klikk på ”Logg inn” Logg inn med BankID utstedt.
Kidsmonitor tutorials for mobil. Innhold S. 3 Endre tidspunkt for hjemsending S. 10 Endre fast tidspunkt for hjemsending S. 17 Sende melding S. 20 Sjekke.
Kurs/brukerveiledning for Prosessen endring i arbeidsforhold og Personalportalen Personal og organisasjonsavdelingen 2008 Redigert av roaa
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID. Hva er MinID? MinID er en personlig elektronisk legitimasjon Elektronisk ID = e-ID.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
DFØ-app Selvbetjening på mobilen. Hva er DFØ-app? DFØ har lansert en mobil-app som en tilleggstjeneste til selvbetjeningsportalen (der du fører reiseregninger).
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Brukerveiledninger her:
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Velg digital postkasse på Norge.no
BRUKERMANUAL FOR AUTOSØK
2016 VISMA Arbeidsfordeling i praksis
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Viktige datoer i så henseende
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Personalportalen og Variabelattestant rollen(VLA)
DFØ-app Din portal på mobilen.
Digital postkasse Offentlige tjenester på nett
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
FagpersonWeb Godkjenning obligatoriske aktiviteter
Vel digital postkasse på Noreg.no
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Min Tid HR-konsulenter
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
Min Tid Tekn/adm ansatte
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
PILOT DIGITAL SIGNATUR
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Osloskolen lanserer Skolemelding
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Enkel brukerveiledning
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Lynguide – for LIS Logge på:
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Lynguide - mobilapplikasjon
Vel digital postkasse på Noreg.no
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Personvernrutiner i Attac for regionalledd
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
Utgiftsrefusjon Hver dag sendes det ut en e-post til de godkjennere som har nye oppgaver i sin innkurv. Du bruker utgiftsrefusjon når du har hatt utlegg.
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Enkel brukerveiledning
Innføring for rollen «brannmann»
Digital innsending av pass via nettbank
Utskrift av presentasjonen:

Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg Prosjekt E-skjema 22.01.2019

Du må ha fått tilgang til Betalmeg fra OsloMet før du kan logge på Innlogging Du må ha fått tilgang til Betalmeg fra OsloMet før du kan logge på Logg på med pc her https://selvbetjening.dfo.no/ Hjelp med innlogging: Kontakt DFØ kundesenter telefon 400 18 659 e-post lonn@dfo.no

Pålogging DFØ-appen Du logger inn med ID-porten: MinID, BankID, Commfides osv.

Hovedmeny Det første bildet etter påloggingen Betalmeg for timelønnede er i BETA-versjon, så alle funksjoner er ikke aktive ennå

Hovedmeny Trenger du hjelp? Trykk på ? og en chatbot vil hjelpe deg Står chatboten fast settes du til en kundebehandler

Hovedmeny Ny timeliste: Velg Registrer godtgjørelse

Registrer godtgjørelse Klikk på + Lag ny

Registrer godtgjørelse Fyll ut Formål med saksnummer fra din gjeldende arbeidsavtale Etter elektronisk signering med Digipost mottar du en kopi av avtalen – der finner du saksnummeret

Registrer godtgjørelse Hver arbeidsavtale inneholder saksnummer Saksnummeret er oppgitt øverst til høyre, etter signering av arbeidsavtalen

Registrer godtgjørelse Velg Annen under Kostnadsfordeling Under Kostnadssted, fyll ut budsjettenhet oppgitt i arbeidsavtalen Under K-element 4, fyll ut Prosjekt / Arbeidsordre fra arbeidsavtalen

Registrer godtgjørelse Budsjettenhet og prosjekt finnes i arbeidsavtalen, under Lønn og kontering Budsjettenhet / kostnadssted / prosjekt endres i forskjellige oppdrag Budsjettenhet er alltid 5 sifre

Registrer godtgjørelse Det er søkefunksjoner under Kostnadssted og K-element 4 Du kan søke på navn og på sifferkoder

Registrer godtgjørelse Gå videre i skjemaet ved å trykke «Trinn 2»

Registrer godtgjørelse Trykk + Legg til godtgjørelse for å opprette timeliste

Beskriv oppdraget i Beskrivelse Velg dato for utførte timer, innenfor avtaleperioden Velg lønnarten oppgitt i arbeidsavtale eller av kontaktperson Siste brukte lagres som forslag Søk med symbolet til høyre på Lønnart

Registrer godtgjørelse​ Lønnart Beskrivelse Brukes til 2003 Pensj.avlønning 37,5t/uke Pensjonister på timelønn, artskonto 5106 2006 Bto timel m/pensjon Timelønn, artskonto 5106 2102 Eksamensvakter Eksamensvakter, artskonto 5114 3203 Timel praksisveil. m/p Timelønn, artskonto 5112 3204 Timelærer m/pensjon Timelønn, artskonto 5110 Registrer  godtgjørelse​ Lønnart styrer timelønnen Din arbeidsavtale eller kontaktperson informerer om riktig lønnart Dersom du har avtalt tillegg for arbeid på morgen/kveld/natt/helg, bruk følgende lønnarter i tillegg til riktig lønnart for timer: Lønnart Beskrivelse Brukes til 2040 Morgen/kveldstill. Pluss 15 kr/time for morgen/kveld (arbeid mellom 06:00-07:00 og mellom 17:00-20:00) 2045 Nattidskompensasjon Pluss 45%time for natt (arbeid mellom 20:00 og 06:00) 2065 Lørdag/søndagstill. Pluss 55 kr/time for lørdag, søndag

Registrer Godtgjørelse Eksempel: Du har jobbet 17:00 – 21:00. Du registrerer: 17:00 – 21:00 lønnart 3204 17:00 – 20:00 lønnart 2040 20:00 – 21:00 lønnart 2045 Da får du timelønn for alle timene, pluss riktig tillegg for kveldstimene (lønnart 3204 er et eksempel på en gyldig lønnart; sjekk med din kontaktperson hva du skal bruke) Registrer Godtgjørelse Har du avtale om kveldstillegg? Bruk avtalt lønnart for alle timer PLUSS lønnart 2040 for timer mellom 17:00 og 20:00 – gir +15,- pr time lønnart 2045 for timer etter 20:00 – gir +45% pr time

Registrer godtgjørelse Skriv antallet timer på den aktuelle datoen Faktor må beregnes inn i timeantallet Trykk Ok

Registrer godtgjørelse Trykk Legg til godtgjørelse for å legge til flere timer For å se antallet timer pr dato må du trykke på de enkelte linjene

Registrer godtgjørelse Trykk Trinn 3 for å gå videre BETA-versjon: Sum er alltid 0,00 Riktig lønn blir beregnet etter godkjenning

Registrer godtgjørelse Vedlegg kan lastes opp Må være i pdf- format

Registrer godtgjørelse Kommentar kan skrives til godkjennere Det er valget av kostnadssted som styrer hvem som er godkjennere Velg Gå til innsending

Registrer godtgjørelse Klar til innsending? Trykk Send til godkjenning

Registrer godtgjørelse Ekstra kontroll ved innsending av skjema

Registrer godtgjørelse Bekreftelse på innsending

Skjema i retur Ved feil eller mangler kommer timelisten i retur Du mottar en epost om dette Logg på Betalmeg for å behandle - ikke bruk lenken i eposten Feilen må behandles for å få utbetaling av timer

Skjema i retur Årsaker til retur: Feil lønnart, godkjennere kan ikke endre denne Feil kontering, gir feil godkjennere Manglende opplysninger om saksnummer Et rødt tall markerer det som må behandles Trykk Registrer godtgjørelse

Skjema i retur Saker merket Returnert må behandles Klikk på saken for å åpne

Skjema i retur Ved retur gis kommentar fra den som har kontrollert og returnert Det står her hva som må endres Utfør endringene og velg Send til godkjenning, eller Slett og send nytt skjema

Skjema i retur Ekstra kontroll ved sletting av skjema

Utbetaling Digitale timelister må sendes for kontroll og godkjenning innen den 20. i måneden. Lønnsutbetalinger foretas den 12. hver måned. Oppdragsengasjementet kan ikke overskride 60 timer totalt pr måned, totalt for alle kontrakter med OsloMet. Dette gjelder alle timelønnede. Skattekort overføres elektronisk fra Skatteetaten

Behandling av digital timeliste Pass på at saksnummer til den gjeldende arbeidsavtalen, lønnart og kostnadstilordninger er riktig utfylt Utførte timer må være innenfor tilsettingsperioden som er oppgitt i arbeidsavtalen Timene må være registrert på de dagene jobben ble utført (ikke samlesummer), se eks: Skjemaer som ikke er utfylt etter dette, sendes i retur til avsender for korrigeringer Avsender får e-post varsel om at skjemaet er sendt i retur og må korrigere etter kommentarene fra godkjennere

Lønnslipp Lønnslipper finnes under Lønnsslipper Timelønnede som bruker Betalmeg får ikke lønnsslipp i Altinn