Gjennomgang av forslag til

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Orientering om felles rammer og innhold i fagskoleutdanningen i helse- og sosialfag Aud Larsen Leder NUFHS.
Advertisements

Rapportering til Lånekassen
Ditt valg! Idrettsfag • Musikk, dans og drama Studiespesialisering
Informasjon fra Nasjonalt Utvalg for Teknisk Fagskoleutdanning
Søking til høgskoler og universitet
Foreldremøte om videregående skole
Utarbeidet av Bjarne Grefstad Nasjonal fagskolekonferanse om rapportering og kodeverk Rica Gardermoen Hotell Onsdag 10. februar 2010 Kl Hva.
INNTAKSFORSKRIFTEN KAPITTEL VI
Startkurs for nye rådgivere 2010
Vigo Driftsorganisasjon IKS
Brukerforum for VigoVoksen Bodø 4.9
Systemintegrasjoner En fremstilling av dagens viktigste systemintegrasjoner / systemavhengigheter. Oppdatert ved Arve E. Bergan.
Utarbeidet av Bjarne Grefstad VigoWeb og VigoSkolemodul Nyheter / påminnelser Fagskolekonferanse 8. – 9. februar 2012 Radisson Blu hotell Trondheim Airport.
Fylkeskommunenes forvaltningsansvar
FEIDE Felles Elektronisk IDEntifikasjon som tilgangskontroll
Søknadsprosedyre høyere utdanning
Opptak til høyere utdanning gjennom Samordna opptak 2014
Fagskoler i Extens Elin Bjertnes
Oppfølging av studenter: Kontroll av registrering og betaling Det er nødvendig å føre kontroll med registrering av studenter hvert semester. Vi har rapportering.
1 Rapportering av fagskoledata til SSB Anne Marie Rustad Holseter Statistisk sentralbyrå.
Arkivtjenesten i Oppland fylkeskommune Presentasjon for nye ledere
Inntaket 2010 – 2011 – nytt og nyttig ?. Hvilke emner skal vi gjennomgå ? 1.Hva betyr endringen i vurderingsforskriften fra for inntaket til.
Rådgiversamling 9. januar 2012 Formidling til bedrift og vg3 i skole.
Her skal elevene logge inn.
Fagskoleutdanning i helse og sosialfag Nasjonale retningslinjer –Opptak –Planer –Vurdering –Dokumentasjon Læreplanarbeidet –Status og utvikling.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Brukerundersøkelsen Om brukerne spm. 1,2,3,6,7 Om bruk av dbh spm. 4,5,12,11 Om datakvalitet spm. 8,9 Om brukertilfreds. spm. 13 Forslag og kommentar spm.
Felles studieadministrativt tjenestesenter
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Nye nasjonale fagspesifikke planer
Inntak Inntakskalender 2015
Opptak til høyere utdanning
Evaluering av inntaket ( DLG ).
Camilla Haugland Seksjon opptak og tilrettelegging
For studieinformatører og –veiledere Tirsdag 30. juli 2013 Studiestarten 2013.
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
Innpassing/godkjenning IHR studentutveksling Leangkollen.
Velkommen til Drømtorp vgs Foreldremøte Vg2. Agenda Presentasjon av skolen Visjon/målsettinger Resultater Forventninger Nyttig informasjon Eksamen Lærlingeordningen.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Gjennomgang av SO3.0 Pål Kalvsjøhagen - FSAT Mathis Aamodt - FSAT.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret.
Inntak , fortrinn og individuell behandling
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Sikker Digital Post - SDP
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
ELEVMAPPE Hvordan skal den behandles?
Digital postkasse Offentlige tjenester på nett
Oppsummering og veien videre
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Statistikk basert på data samlet fra lærestedene (UH og fagskole)
Merkantilsamling Kristiansund
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Oppdrag fra KD og mandat for
Referansegruppe 14. desember
Digitalt doktorgradsopptak – oktober 2018
- kvoter, opptaksrunder, tilpasning av tekster på Søknadsweb og e-post
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Datainnsamling i SO i dag
Digitalt doktorgradsopptak – august 2018
Videregående opplæring for voksne
Utdanningsvalg 10. trinn -valg av videregående opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Gjennomgang av forslag til opptaksmodell 01.01.2019

Bruksområde Opptakssystemet skal omfatte alle godkjente offentlige fagskoleutdanninger, samt godkjente utdanninger ved private fagskoler som ønsker å være med i systemet med de rettighetene og pliktene det medfører. Utdanninger som kan søkes gjennom systemet skal bare kunne søkes gjennom systemet. Ceres har ansvar for utvikling, drift og vedlikehold av opptakssystemet. 01.01.2019

Brukermedvirkning Ceres har ansvar for å opprette kommunikasjonslinjer og brukerfora til støtte for fagskolenes brukermedvirkning både i utviklingsfasen og driftsfasen (inkl. videreutvikling). 01.01.2019

Lov og forskrift Ceres har ansvar for at opptakssystemet følger eksisterende lover og forskrifter, slik som Forvaltningsloven Personopplysningsloven Fagskoleloven m.m. Det bør være sammenheng mellom «titlene» du setter opp her og overskriftene på slidene som kommer. Per nå er det ikke helt det. Jeg tar meg derfor den frihet og kommer med et forslag til deg… 01.01.2019

Integrasjon med skoleadministrative systemer Ceres har ansvar for å legge til rette for utvekslingen mellom systemene. Fagskolene har ansvar for å tilpasse lokale skoleadministrative systemer, slik at data kan utveksles mellom systemene. 01.01.2019

Tilgangskontroll og brukeradministrasjon Ceres har ansvar for å utvikle, drifte og vedlikeholde et rollebasert tilgangskontrollsystem som regulerer tilgangen til de ulike applikasjonene via ID-porten. Fagskolene og Ceres vil ha et delt ansvar for brukeradministrasjonen. 01.01.2019

Åpne nettsider Ceres har ansvar for å utvikle, drifte og vedlikeholde åpne nettsider for informasjon om fagskoleopptaket, slik vi i dag gjør for grunnutdanninger ved universiteter og høgskoler på www.samordnaopptak.no. 01.01.2019

Basisdata Fagskolene har ansvar for å registrere utdannings- og fagskoledata, inklusive kvalifikasjons- og rangeringsregelverk, kontaktinformasjon, lenker til læreplaner m.m. Ceres har ansvar for å behandle og kode denne informasjonen slik at den kan brukes i automatisk saksbehandling m.m. Det må sikres at bare godkjente utdanninger blir meldt inn, om mulig vha. akkrediteringsinstansen NOKUT. 01.01.2019

VIGO Det må avklares om og evt. på hvilken måte utvikling og drift av opptakssystemet må tilpasses/integreres med VIGO. 01.01.2019

Nettsøknad Ceres har ansvar for å utvikle, drifte og vedlikeholde en nettsøknad, med tilgang fra de åpne nettsidene, herunder et system for registrering av søkere uten norsk F- eller D-nummer. Ulike personalia blir hentet fra Det sentrale personregisteret (DSP) og Kontakt- og reservasjonsregisteret (KRR). Ceres har ansvar for å hente vitnemål- og kompetansebevis fra Nasjonal vitnemålsdatabase (NVB) og evt. annen strukturert, digital informasjon til bruk i opptaket. Ceres har ansvar for søknadsregistreringen og førstelinje brukerstøtte mot søkerne 01.01.2019

Datoer og frister Ceres fastsetter felles datoer og frister i opptaket i samarbeid med fagskolene. 01.01.2019

Saksbehandling Ceres har ansvar for å utvikle, drifte og vedlikeholde et system for saksbehandlertildeling en webapplikasjon for saksbehandling av søknader, inklusive funksjonalitet for automatisk saksbehandling av dokumentasjon av fullført videregående opplæring. et system for meldingsproduksjon fra fagskolene/Ceres til søkerne via SMS, epost, digital postkasse og/eller oppdatering av Nettsøknaden. Fagskolene har ansvar for å saksbehandle søknadene og ha en operativ brukerstøtte/førstelinjetjeneste mot søkerne for dette. 01.01.2019

Opptakskjøring Fagskolene har ansvar for å sette opptaksparametere, slik som antall ønskede tilbud per utdanning. Ceres har ansvar for å kjøre opptak og informere søkerne og fagskolene om resultatet. Ceres har ansvar for å drifte og vedlikeholde en applikasjon for svar på tilbud om studie- og/eller ventelisteplass. Søkerne registrerer svarene. Ceres har ansvar for brukerstøtte knyttet til svarregistrering. Fagskolene tar stilling til svar etter fristen. 01.01.2019

Møttregistrering Fagskolene har ansvar for å rapportere fremmøte til studiestart innen fastsatte frister. Ceres har ansvar for å legge til rette for slik rapportering. 01.01.2019

Statistikker og rapporter Ceres har ansvar for å produsere rapporter og statistikker fra opptaket og legge til rette for at fagskolene selv kan ta ut slike rapporter. Dette vil bl.a. omfatte løpende rapporter gjennom opptakssesongen og kobling mellom søking/opptak og kvalifikasjonsgrunnlag og rangering. 01.01.2019

Opplæring Ceres har ansvar for å dokumentere og gi opplæring i det nye systemet, slik at implementering og bruk skjer i ordnete og greie former. 01.01.2019