Figur side 19 Figur 1.1 Besøk av bankkontor respondenter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Prissetting i norske bedrifter. Resultater fra en spørreundersøkelse
Advertisements

1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 1/10
Statistikk på 50 5 minutter
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
Hva er virkningen av reguleringer av boliglån? Bjørn Helge Vatne
Utvalg Forelesning av Avdelingsleder Øyvind Brekke
Pressebakgrunn Meningsmåling om grensehandel Gjennomført 21.sept – 5.okt av Norstat as Antall respondenter: Oppdragsgivere: Handels- og servicenæringenes.
«STRYKEBRETTCOVER OG STATIV»
Filialbesøk Hvor ofte besøker du filialen? (Prosent av befolkningen 15 år +) 9 Dagligbankundersøkelsen 2012 >
Figurer til artikkelen
Kvantitativ forskning
Ungdoms prioriteringer, valg og bortvalg av realfag
Harald Romstad Høgskolen i Hedmark
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
Stresstesting av bankenes resultater og kapitaldekning Av Henrik Andersen og Tor Oddvar Berge Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 2/2008.
Figurer til artikkelen Sammenlikning av norske bankers kapitaldekning av Henrik Andersen i Penger og Kreditt 2/2010.
Klokka.
HVOR MANGE ER KLOKKA?.
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
Metode.
PROGRAMFAG MATEMATIKK
Figur 1: Andelen husholdninger med tilbakevendende betalingsproblemer og antall begjærte tvangssalg Kilder: Grindaker (2013) og SIFO.
Hva sier tallene oss?.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Rektorers og læreres erfaringer med de nasjonale prøvene 2004
TMA 4245 Statistikk Mandag Les dette Powerpointmalen inneholder 3 forskjellige tittel-ark som du kan velge mellom. I tillegg kan du velge lys.
Mål for sentraltendens:
Siste forelesning er i morgen!
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
A2A / A2B M1 årskurs 4. november 2009
Stian Grønning Master i samfunnsøkonomi Daglig leder i Recogni.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Bruk av transportmidler i hverdagen Totalrapport.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Utvalg og datainnsamling For å gjennomføre en test av hypoteser i kvantitativ metode trenger vi et utvalg deltakere for å gjennomføre datainnsamling –
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
PROGRAMFAG MATEMATIKK Verdt å merke seg: Dersom du på Vg2 velger matematikk R1 eller S1: faller fellesfaget i matematikk (3 t) bort og du må ta enten:
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Holdninger til helseforsikring
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen
Utvalg og metode Målgruppe
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk
Dokument 3:9 ( ) Riksrevisjonens undersøkelse av oppfølging av ungdom utenfor opplæring og arbeid 28. april 2016.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Test av eksternt bilag i Dagens Næringsliv
Kapittel 3 Metode.
Nye Medier og kommunikasjon, hva er erfaringene?
To bruksmåter av statistikk
Det nasjonale karaktersystemet
Figur Standard normalfordeling z og tre t-fordelinger Figur 21.1 Standard normalfordeling z og tre t-fordelinger. Legg merke til at t-fordelingene.
Figur 9.1 Sannsynlighet beregnes på en skala fra 0 til 1.
Figur 5.1 Måling av tilfredshet på ordinalt målenivå.

Figur 17.1 Histogram for alle DNB-kundene i undersøkelsen.
Cruise-ferien! Sommeren 2002.
Konsept for nytt nettsted for Høgskolen i Østfold
Oppsummering fra forrige gang
Kapittel 3 Produsere data
Utskrift av presentasjonen:

Figur side 19

Figur 1.1 Besøk av bankkontor. 1000 respondenter

Figur side 24

Figur 1.2 Beskrivende statistikk: Tilfredshet med egen bank, DNB

Figur side 26

Figur side 27

Figur 2.1 Å gjøre et utvalg kan sammenliknes med prøvesmaking

Figur 2.2 Faksimile fra Klassekampen 20. juni 2016

Figur 2. 3 Skisse over en populasjon som består av åtte klynger Figur 2.3 Skisse over en populasjon som består av åtte klynger. Tre klynger velges, og alle individene i klyngen blir med i utvalget. Det gir en utvalgsstørrelse på 25.

Figur 2.4 Totrinnsutvelging for en populasjon som består av ti klynger. Først velges fire klynger tilfeldig. Deretter velges fem individer tilfeldig fra hver utvalgte klynge. Det gir en utvalgsstørrelse på 20.

Figur 2. 5 Stratifisert utvalg av studenter Figur 2.5 Stratifisert utvalg av studenter. Det er to strata: norske og utenlandske studenter. Her velger vi like mange fra hvert stratum, siden vi ønsker å få like god informasjon om hver av gruppene.

Figur 2. 6 Stratifisert utvalg av studenter Figur 2.6 Stratifisert utvalg av studenter. Det er to strata: norske og utenlandske studenter. Andelen utenlandske studenter i utvalget gjenspeiler andelen i populasjonen, 20 %.

Figur side 48