Kommunikasjonslinjer for webarbeidet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Advertisements

Biblioteket som det elektroniske forlag: Digitale Utgivelser ved UiO Arne Jakobsson Universitetsbiblioteket i Oslo Bibliotek for medisin og helsefag.
Universell utforming av IKT- løsninger ved NTNU Fra teori til praksis Carl-Fredrik Sørensen Seniorrådgiver NTNU IT.
Ny eksamensmodell for fremmedspråk nivå I
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Organisering, status og kort om utvalg ved institusjonen
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Ny UiO-web og webarbeid ved fakultetssekretariatet.
Kompetansekatalog – UiO. Foreslåtte grunnprinsipp: Enkel modell Koblet til andre databaser på nettet Muligheter til utvidelse og videreutvikling.
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Studieadministrative prosesser ved NTNU
«Forbedringsprosess(en)»
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 2
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
1 Sitat Dekanus, september 2010 «Vi har aldri levert en mer gjennomarbeidet og kvalitetssikret tertialrapport enn denne gangen.»
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Usit.uio.no til Ny UiO-web. Hvorfor? For å se bedre ut –Tåle lenking fra resten av UiO –Rekruttering –Vårt gode navn og rykte Felles struktur og navigasjon.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Administrativ organisering Et foreløpig utkast som er sendt ut for innspill – identifikasjon av administrative behov Noen områder gjenstår – men vil bli.
Ledelse og Struktur Problemstilling: Det er åpenbart at med institutter av den størrelsen som i dag er på MNF, vil instituttleder ha behov for å delegere.
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet Gjennomgang og utvikling av de administrative funksjoner.
Oppgave- og rolledeling mellom instituttleder og kontorsjef Sett i en instituttleders perspektiv (Jarl Giske, BIO)
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
1 Lokale beredskapsplaner. 2 Hovedmål Det skal gjennomføres beredskapsanalyser og utarbeides beredskapsplaner for NTNUs enheter. De lokale beredskapsplanene.
Evaluering av ledelses- og styringsstrukturen ved Det matematisk- naturvitenskapelige fakultet Innledning – hvorfor og hvordan evaluere? av dekanus Hans.
ARK ved UV. Hva er ARK – Arbeidsmiljø og klimaundersøkelse ved UiO Utarbeidet for sektoren av en gruppe forskere ved UiO, UiB, UiT, NTNU Har et teoretisk.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
© USIT/SAPP/GT, Bård Jakobsen UNIVERSITETET I OSLO USIT :34 Side 1 FEIDE – BAS – Cerebrum v/Bård H.M. Jakobsen GT/SAPP/USIT, UiO.
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Forslag til ny organisering av fakultetsdministrasjonen (resultatet etter ledermøtet ) Dekanus Strategisk rådgivning Strategisk rådgivning NK fakultetsdir.
Fusjon HiG, HiÅ, HiST, NTNU Gjennomføring: de første månedene.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Pilotprosjektet. Gunnar Morken.
Strategi & bemanningsplaner
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Implementering av Blackboard på HF
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak
Marte Holhjem Leder av koordineringsgruppen for AURA
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Felles Studentsystem FS- nettverket
Mars 2017 Oppsummering: Prosjekt for kvalitetsheving av emneinformasjon: emnekursing og emneryddding i 2016/2017.
ILU 5/17: Orientering om arbeid med strategiplan
NTNUs samarbeid med lav- og mellominntektsland
Samlokaliseringsprosjektet IE
Tilleggslønn Særavtale om honorering for arbeid på eksternt finansierte prosjekter - faste vitenskapelig ansatte.
Tematiske inngangsveier
IT-ledernettverket 18. april 2018
Internt handlingsrom (IHR)
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 1/8 2008
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 6/8 2008
Standardisering av IT-virksomheten
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Prosjekt internasjonalisering
Administrativ organisering -
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er tabeller. Du kan endre skrifttype og størrelse etter ønske. Jeg syns det er greit å lagre filen med et annet navn.
Oppfølging STUA seminar i februar
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjonslinjer for webarbeidet Linjeorganisering Kommunikasjonslinjer for webarbeidet Rektor/ Universitetsdirektør KA Webredaktør USIT Teknisk rådgiver Dekan/ Fakultetsdirektør Webredaksjon sentralt Kommunikasjonsrådgiver koordinator MED Webredaktør MED Webmaster Instituttleder/ Kontorsjef Webredaksjon fakultet MED Emneredaktører Institutt Webredaktør Webredaksjon institutt

Organisering av utrulling Styringsgruppe: Lederforum (Instituttledere og fakultetsdirektør) Arbeidsgruppe: Webredaksjonen ved MED Ansvar for utrulling: Webredaktør (Silje) og Webmaster (Sven) som rapporterer til kommunikasjonsrådgiver (Åse). (Alt som gjelder informasjon og kommunikasjon)

Fremdriftsplan før utrulling Aktivitet/leveranse Arbeidsinnsats i hele dg fak.sekr. Kartlegging av filer og innhold, se vedlagte skjema 100 Rydding i filer som ikke skal tas med videre (sletting, arkivering og konvertering til pdf) Strategiske avklaringer (Aktuelt/Medfaknytt, FRIDA etc.) 20 Lage oversikt over eksterne nettsider som bør konverteres 3 Samtaler med eiere av eksterne nettsider 30 Forslag til emneord - fakultetets forskning 5 Skrive tekster om alle forskningsemner 160 Beskrive tekniske applikasjoner/bestanddeler ifht konvertering 40 Begynne å forberede IA/1XD-plan 10 Utarbeide redaksjonell modell og plan for webarbeidet ved MED Utkast til opplæringsplan 2 Utkast til kommunikasjonsplan Produksjon av basistekster Opplæring av forskere i FRIDA profil 21 Få på plass informasjonsarkitektur 608

Arbeidsfordeling før utrulling Fakultetsnivå Organisering av arbeidet Alle punkt i fremdriftsplanen før utrulling. Spesielt: Kataloger på toppnivå (1-9 i oversikt over org. av arbeidet.) Struktur for hovedtema også under institutt Instituttnivå Organisering av arbeidet i instituttets katalog Involvert i alle punkt i fremdriftsplanen på instituttnivå Rydding i gammelt Nyskriving av tekster Forutsetter at navn på underenheter er klare

Ressurssituasjon før utrulling

Fremdriftsplan under utrulling

Arbeidsfordeling ved utrulling Fakultetsnivå Organisering av arbeidet Alle punkt i fremdriftsplanen ved utrulling. Hvis vi har klart å gjennomføre all ryddingen i forkant som planlagt vil vi på dette punktet konsentrere oss om tekstskriving og kvalitetssikring av strukturen samt feilrettinger som måtte oppstå ifb. konverterting til de nye malene. Spesielt: Kataloger på toppnivå (1-9 i oversikt over org. av arbeidet.) Nye tekster om fakultet og forskning Språk: bokmål/ nynorsk/ engelsk Instituttnivå Organisering av arbeidet i instituttets katalog Kvalitetssikring, Tekstproduksjon Feilretting ifb. Med konvertering. Spesielle utfordringer: Nye tekster om forskningen ved enheten Språk: bokmål/ nynorsk/ engelsk Aktuelt og nyhetsstoff Få på plass gode og varige redaksjonelle rutiner