Oppgave: Leke med rimkortene

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
MAURTUA`s RIM OG REGLER
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa = opplæringslova
Månedsevaluering november 2011
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Skaperen, ordneren og danseren
Foreldre; viktig ressurs til barnets læring!
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
MÅNEDSEVALUERING NOVEMBER Vi har hatt fokus på helse og prata om at det er viktig med god håndhygiene. Vi vil ikke bli syke! Barna vasker hendene før måltid.
Synger du sammen med meg
Månedsbrev fra Sjøsprøyt April 2011
Månedsbrev fra Blåklokka
Tekst, språk og kommunikasjon
Onsdag 20. juni 2012.
Månedsevaluering Januar 2012 Barna utfolder seg i snøen, er kreative og skaper. (Kunst, kultur og kreativitet) Gjennom dramatisering av Eventyr ute tar.
Tall og språksprell. Vi er jobber med tall og språksprell inne på gul. Dette er et verktøy for å jobbe bevisst med tall og språk i barnehagen. I Tall og.
Morgenaktiviteter Gul avdeling Barna har blitt kjent med ulike rytmeinstrumeneter på noen av morgenaktiviteter. Målsettingene ved dette er at barna skal:
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Litterære virkemidler
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Sammensatte tekster ?.
¡A golpe de periódico! Høgskolelektor Svein Erik Svendsen  Kilde: 110 Actividades para la clase de idiomas  (Colección Cambridge de didáctica de lenguas)
Fra kontekstavhengig til kontekstuavhengig språkbruk
Bevegelse I samlingen snaket vi om bevegelse. Hva tenker barna når vi sier ordet bevegelse? De reiser seg og forklarer at når vi gjør sånn og sånn med.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i april og hva vi skal gjøre i mai.
1 Tema Vg1, kap 9 Olav Christopher Jenssen: Edition Biographie, 1997 Galleri Ris © Olav Christopher Jensen/BONO 2009.
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger Skinnvotten Enkel versjon av juleevangeliet til adventsamlingene Mus Rev Villsvin/gris Hare Frosk Bjørn Ride, ride.
Velkommen til foreldremøte Litt om oss – maurtua og bikuben Personalsammensetning Maurtua: Kari, Renate, Siri, Tonje, Siv Hege og Siv Lena.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. Også hos oss på Nøtteliten. Vi har fokus på å bli kjent på en ny måte. Nå skal vi være.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
1. runde Bli enig om hvem som starter. Den første som starter MÅ begynne FØRSTE ORD på A. Når dere hører denne lyden…. er det nestemann sin tur til å.
Sammensatte tekster. Mål: gjenkjenne, beskrive og analysere elementer fra egenlaget sammensatt tekst. Faguttrykk: Format Blikkfang Bildeutsnitt Leseretning.
Tiden som gikk: I april har vi vært mye ute og kjent på været. Vi har hatt dager hvor vårsolen har varmet godt, men også dager hvor vi har hatt typisk.
Månedsbrev Småtroll. Tilbake til Oktober.. Stor koss med Eventyr Rødhette og Ulven, turer, FN dag og mye mer Forming aktivitet Vennerskap Hver onsdag.
Månedsplan for september Temaet for denne måneden: Meg selv Målet for denne perioden er å gi barna kjennskap kroppen 1 Gruppe 1: tema inne Gruppe 2 og.
Månedsbrev fra Kløverhumlene Her kommer litt om det vi har gjort på i september og skal gjøre i oktober Som dere ser på bildet var noe av det mest spennende.
Elevtekstanalyse ``Godhetens gud er død`` Janne og Geir sitter i et tre. He he he Lol azz:P La stå! Ukens ordenselever: -Tony og Trude Nå må dere begynne.
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger Skinnvotten Mus Rev Villsvin/gris Hare Frosk Bjørn Ride, ride ranke Bjørnen sover Små rumpetroll Med krøllet hale.
For å støtte barnet sitt i leseutviklingen
Lag dere en rolig og stemningsfull adventstid!
Månedsbrev Småtroll Desember.
Periodeplan for Sommerly barnehage Uke : 17
Plan for 1.klasse Verdiord: Troverdighet Uke – 15. september.
Elektrisk krets og ledning
Økt 3 Lyspæra.
Forventninger: I barnehagens informasjons kalender står det om ulike forventninger. Har dere noen forventninger til barnehagen? Hvilke forventninger kan.
Glede gjennom mestring
Månedsbrev Desember 2016 Desember: Tema JUL Mål for barna:
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
MARS I februar har vi startet opp med en time i gymsalen for 3 og 4 åringene. Dette er noe vi opplever at barna synes er veldig kjekt og vi ser at barna.
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Obs. Denne presentasjonen er ikke ment å vises til barna
Oppgave: Finn de som matcher
Månedsbrev Småtroll November.
Månedsbrev Oktober Småtroll Husk Månedens mål Isak 26. Oktober
Utskrift av presentasjonen:

Oppgave: Leke med rimkortene x x x x Tema: Rim/Regler Oppgave: Leke med rimkortene «Sing Sang» kortene har en egen boks. Et kort er det ei tegning på den ene siden og ei rim/regle på andre siden. Disse er flotte å benytte seg av. Men en kan også lage sine egne kort. Legg ut rim og regle kortene på gulvet med teksten ned. La barna sitte i en ring rundt kortene. Ett barn begynner å trekke ett kort . Alle barna er nå med og sier sammen den rim og reglen som er på kortet. Nå er det neste barn sin tur til å trekke et nytt kort. Her får barna både gjenkjenne bildene på reglen og si reglen. Det kan være morsomt at noen av reglene også har bevegelser til. Eks. Epler og pærer. Lyd og bildegjenkjenning.