Brøk – prosent – desimaltall

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”BRØK-, DESIMAL- OG PROSENTPLATER”
Advertisements

”BRØK-, PROSENT- OG DESIMALPLATER”
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Brøk - fra hele til mange deler.
i:SEE Conceptual Learning DA
Statistikk og sannsynlighetsregning
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Lekseplan for 6.trinn uke januar TIMEPLAN: Økt / dag:MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag ABABABABAB 1.økt: Pals Norsk K & H Mus.Eng.Samfunnsfag.
Brøk, desimaltall og prosent
§4. Irrasjonale og komplekse tall
Matematikk/literacy LUB Elise Klaveness
Matematikk LUB Elise Klaveness
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Tallinja Audun Merete Veronika. En kort beskrivelse; Målet er å få en større forståelse for tall og tallinja, å kunne plassere hele tal, negative og positive,
Tallregning Basale regneregler Anslå svar. Vurdere rimelighet.
Matematikk Uke 34. Generelt  Føring av oppgaver  Overskrifter – oversiktelig  Tenk eksamensforberedelser  Spar på bøkene!  Arbeid i timene  Regler:
Prosent Brøk Desimaltall Sannsynlighet. Prosent= del av hundre(hundredeler)  Skriv på brøkform, desimalform og prosentform  8 hundredeler  56 hundredeler.
Uke – Norsk: Jeg kan bøye substantiv i entall og flertall, ubestemt og bestemt. Matte: Jeg kan finne tideler og hundredeler og sammenligne.
Kapittel 5 Motivasjon. 2 Motivasjon Definisjon: Psykologiske prosesser som aktiverer, regulerer og opprettholder atferd Vanlig å skille mellom innholds-
Omsorg. Omsorg Alle mennesker er avhengig av omtanke og omsorg fra andre.
C. Celle (i et regneark) Forklaring og synonymer Ruta i et regneark. A3 forteller hvor cella er plassert. A er kolonnen, 3 er raden Setninger med ordet.
Matematikk - utvidet form. Mål for timen Du skal kunne kjenne igjen plassverdien til et siffer og skrive et tall på utvidet form.
Det gamle testamentet. 1) Loven - 5 Mosebøkene 2) Profetene - «de tidligere profetene» - «de senere profetene» 3) Skriftene - historier, - visdomsord,
Brøk, desimaltall og prosent Matematikk i uke 40, 2008 Avd. for Lærerutdanning, HVE.
Desimaltall.
Matematikk 101 og 102.
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk
Brøk Brøkbegrepet.
Til deg som skal holde denne presentasjonen: I 2017 markerer kirkene i Norge at det er 500 år siden reformasjonen, og de har valgt Fasteaksjonen som sitt.
Oppgåve 7 Lotte kjøper ein telefon til 5000 kr inklusive 25 % meirverdiavgift. Kor mange kronar utgjer meirverdiavgifta? Kryss av for rett svar.   250.
Prosent.
Velkommen til foreldremøte for 8. – 10. trinn Torsdag 31/8.
x x x La barna ta portrettbilder av hverandre.
Utlånsboden  Vardenes skole.
PALS.
Brukerveiledning til programmering av LEGO Mindstorm NXT-roboter
MAT0100V Sannsynlighetsregning og kombinatorikk
Sannsynlighetsregning 3 Fakultet og kombinatorikk
Video i undervisningen
Diagnostisk undervisning B – Samarbeid
8. TRINN – BLINDHEIM UNGDOMSSKOLE
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Du kan legge.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
SIN BOK Barnehageåret
Hva er funksjoner og når bruker vi det?
Kommunikasjonsformer
Støvsug et rom som ikke er ditt. 11. desember:
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
- Likninger/ulikheter og konstruksjon
Brøk/prosent/desimaltall
Sett inn visst på riktig plass.
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Strategibegrepet Strategi som plan: Et forsøk på å vise tiltak og delmål på vei mot overordnede og mer langsiktige mål. Strategi som mønster: Det mønsteret.
Kapittel 6 oppgave g g. Sett inn å sette (seg), å legge (seg), å ligge, å sitte, å stå.
Brøk Brøkbegrepet.
Periodeplan for mai Barnehagen stengt! Vi går i tog
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Ballen faller Newton-læreren viser ball som faller (dette ppt-arket kan kuttes hvis unaturlig).
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Det blå tekstfeltet i denne filen er en tekstboks. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte det rundt og kopiere hvis du vil. Du kan endre.
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Utskrift av presentasjonen:

Brøk – prosent – desimaltall

Fra prosent til brøk 50% - % er det samme som hundredeler 50% = 50 100 50% = 50 100 50 100 kan forkortes - 50:50 100:50 = 1 2

Fra brøk til prosent Når vi vil gjør om brøk til prosent må vi utvide brøken slik at vi får 100 i nevneren Eks 1 2 = 1 ∗50 2 ∗50 = 50 100 = 50%

Fra desimaltall til prosent Vi må se på hvilken plass sifrene står på 0,25 – 2 står på tidelsplassen, 5 står på hundredelsplassen Kan skrives som 25 100 Eks Desimaltall  brøk  brosent 0,20 = 20 100 = 20 %