SmartSwap.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Endgame - Lessons from Afghanistan Torbjørn L. Knutsen.
Advertisements

HVILKE SPØRSMÅL OM TUD ØNSKER VI SVAR PÅ? KRINGLE(R) GÅRDEN OKTOBER 2012.
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Kvalitetsmålinger ved hjelp av paradata
Ledelsesinformasjonsystem
Universell utforming Kirsten Ribu HiO Evaluering av datasystemer Analyse av systemegenskaper Kirsten Ribu
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Lansering. Prosjektet Kunnskapsgrunnlag Våre valg PhD on Track.
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Trøndelag Trøndelag en liten region i Europa innb.
Konseptuell modell Hvordan skal dette se ut ifra brukeren?
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
SUKSESS ELLER FIASKO I PROSJEKTER TIDLIGE ”SYKDOMSTEGN”
Inger Langseth Program for Lærerutdanning Knyttet til Ny bok om vurdering i alle fag, red. Dobson, Engh.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
“Mr. Oatman” – En frisk og tillitsvekkende karakter med en historie å fortelle om Havre Fras If you want to take control with sugar and cholesterol Havrefras.
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Misjon – å krysse grenser
What is Signed English (SE)? Patricia Pritchard cand polit Audiopedagog Statped vest.
The Lindorff European Credit Outlook 2015
INTERNASJONALT KARRIERESENTER ICC Ann-Mari Haram 1.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
On your smartphone, please either locate and bookmark in your browser orhttp://kahoot.it download the Kahoot-app from your app shop (Google.
# Mobilitet Morten Torp Avis Budget Group Norway Sales & Marketing Director Ruters strategi­dokument M2016 tar steget fra kollektiv­trafikkstrategi til.
On your smartphone, please either download the Kahoot-app from your app shop (Google play, App-store,...) or locate and bookmark in your.
Hvordan integrere utenlandske studenter? Ulike grupper: Utvekslingsstudenter (1 semester) Kvotestudenter (flerårige program) Individuelle studenter.
Sjekk bibelen. Joh Men da det alt var midt i høytiden, gikk Jesus opp i templet og lærte. Judeerne undret seg og sa: Hvor har han skriftkunnskapen.
Fortell Ham alt Mark Teksten 25Der var også en kvinne som hadde hatt blødninger i tolv år. 26Hun hadde lidd meget under mange leger. Alt det.
Radio listening in Norway
Find Fraud B4 it Finds You!
Oppfriskning av engelskferdigheter
Kapittel 8: Merkeevalueringer
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Penny: «Hvorfor fortalte du ikke sannheten
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
N.
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
The Norwegian Hydrografic Pilot
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
CAMPAIGNING From vision to action.
Using nursery rhymes and songs
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Design driven Innovation Programme (DIP)
Misjon – å krysse grenser
Metodikk og praktiske tips Godt Grep bolk
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Fra 0 til 100 Km/t på 2,4 sekunder
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
MEDLEMSKAP OG KLUBBUTVIKLING
TBS-prosess.
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
Personene. Personene Flere historier… Makt og begjær Vekst og løsrivelse Etikk og moral Trekantdrama Systemkritikk Andre?
Utskrift av presentasjonen:

SmartSwap

Utfordring Mobilkonsumet i verden fører med seg mange uheldige konsekvenser Det selges over 1 milliard mobiler årlig på verdensbasis Forurensende (Drivhusgasser og giftige bi-produkter havner i vann og jordsmonn) ”Skitne mineraler” (slaveri og helsefarlige arbeidsforhold) Produksjon (Dårlige arbeidsvilkår, mye overtid og dårlige lønninger ) ”Tapte mineraler” Kun 2,5-5% av mobiler gjenvinnes. Bruker 50% mindre energi på gjennvinning.   Vår oppgave   Finne en design løsning som vil inspirere dagens mobilforbrukere til å beholde mobiltelefonene sin lengere fremfor å kjøpe en ny.  

Survey 42 respondenter Få som har hørt om FairPhone og Prosjekt Ara De fleste er miljøbevisste

Intervju og fokusgruppe 7 intervjuer (21-59 år) Fokusgruppe (3 studenter) De fleste har vurdert reparasjon Det er for dyrt (pris) For lite tilgjengelig Tar for lang tid Mangler troverdighet På grunn av høy pris på nye mobiltelefoner, foretrekker flere å arve.

Ide En app-tjeneste som gir oversikt over alle swap-butikkene i Norge. Tilbyr følgende tjenester: Swap (får en tilsvarende modell innenfor samme merke) Upgrade (oppgraderer til en bedre mobil m/ønsket kravspes. for en liten sum) Flip (bytter til en mobil med omtrent samme funksjoner og markedsverdi i et annet merke) Viser de nærmeste butikkene som har ditt valgte produkt ”Bytter mobil med naboen”

Metodologi Service Design Design cards (touch points, tangible) Customer Journey Map

SmartSWAP Customer Journey Map Info Finne produkt Reserver Butikk Betaling Få mobil

POSITIVE EXPECTATIONS   STAGES INFO, SERVICE RESERVATION GO TO THE SHOP PAYMENT GET PHONE GOALS Find information Download app Find a suitable and functional phone They deliver the service you pay for You’re card is accepted/ approved POSITIVE EXPECTATIONS Available phones User-friendly app Easy to navigate That the phone is functional The price is affordable Good quality on the service The payment is approved CHALLENGES No information about the app App not functional No approval of the reservation App out of service Bad customer service The card is not accepted Takes time before the bank terminal approves EMOTIONS Unsecure Comfused Stressed Annoyed Impatient SHORTCUTS Skip the search for information Ask someone you know Use unofficial app Take it to some recommended persons/shops INFORMATION NEEDED Service Price Location Approved/ not approved A receipt on email/paper Information if the the payment-system is down Information about warranty THOUGTS I hope they have what i need! Approved! Pheew, the payment went through! I hope my phone will be in good sjape This Swap Shop has a good/bad service! How can i get my money back?

Prototyping og idemyldring Laget skisse av Mock-up, gjør brukerreiser med At-ONE kort

Prototyping Log-in, butikk-oversikt og kart-oversikt

Veien videre Ekspert-intervju Brukertesting med AT-ONE cards Prototyping (Lage mock-up) Brukerteste mock-up Evaluering Rapportskriving