Status og videre fremdrift

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kristen Nygaards hus Status og planer. Hva skal gjøres •Ombygging. Enkelte områder. –Styres av TA sentralt –Den jobben som nå starter •Vedlikehold. Ganske.
Advertisements

Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
PLO-meldinger v1.6 Planer fra RHF SamUT
Kristen Nygaards hus Status og fremdriftsplan. Status Forslaget til fordeling er vedtatt av IT-direktøren –Noen mindre justeringer mellom SAPP og SINT.
Status - UIO Regionsamling
7. mars 2016 Prosjekter i EA knyttet til arbeids- og læringsmiljøet.
Digitalisering i askerskolen Orientering komite for oppvekst
Forberedelse til IP VPN
Treschowsgate borettslag Våtromsmodernisering 2016.
M&L2 Kap. 7, del 1 Prisstrategier Oslo, januar 2010.
DigiEx – digital eksamen på BI Presentasjon Nasjonalt erfaringsseminar: digital eksamen 9. september 2015 Marianne Schei Direktør Digital studentforvaltning,
Digital vurdering og eksamen Juridiske rammer Læringsfestivalen 2015 Maren Magnus Jegersberg Juridisk rådgiver IT-direktørens stab Universitetet i Oslo.
Status for sak/arkiv SUHS Leif Kristiansen, Uninett AS.
Fagvalg Studiespesialisering Orientering ved studieleder Vegar Wold Ole Vig vgs. Våren 2015.
1 1 IPLOS KOSTRA arbeidsgruppe 09. april 2011 Bjørn Gabrielsen.
Renholdstjenester Tilbyderkonferanse 21. april 2015 Innkjøpsansvarlig: Per Kolseth Renholdsleder: Nina Marit Gaustad.
Holdninger til helseforsikring
Arrangert av Åfjord videregående skole
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Fagvalg Studiespesialisering
Lønnspolitisk drøftingsmøte HTA. Kap. 4.1, 5.1 og 3.4.2
Idrettsforsikring - sammendrag
Implementering av nytt ITSM-system
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 20. september 2016
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),
INF Protokoller og Routing i Internet
USITs Målbilde og prioriteringer
Forberedelser før overgang til MM3
20. september 2016 Utdanningskomiteen.
Det juridiske fakultet
UNINETT-avtalene Leverandøroppfølging BtB-prosjektet E-handel
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
Samlokalisering etter fusjon
StiNe – Studieinformasjon på nett
Prosjektet Office 365 på UiO - Gyda Kjekshus
Satsinger budsjett 2019 SG BOTT:ERP Digitaliseringsprogrammet
Margaret Louise Fotland, AF Elin Stangeland, Universitetsbiblioteket
Hva mener Arkivverket? 19. november 2018 Fagdirektør Kjetil Reithaug
Dynamisk DNS registrering for Windows 10
Nyttårsmarsjen februar – 21. mars
Seniornett 15.nov Kjersti Haugen Norheim
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 11. mai 2017
Fellesmøte lokal IT og USIT 29. november 2018
Hvordan lager du en åpen kravspesifikasjon og behovsbeskrivelse når du skal lage en IKT-løsning Valg av kontrakt Det offentlige i Norge kjøper inn varer.
27. mai 2016 Studielederne.
TP-nettverket Utvikling høst 2018.
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Ressurser og økonomi:
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT F N T Overordnet status Dato: Fremdrift: Status:
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Status for SRF’ene og verktøykassen
Trenger du trådløst nett/wifi?
Utskrift av presentasjonen:

Status og videre fremdrift Trådløst 2.0 Status og videre fremdrift

Historikk USIT har 7,25 mill til disposisjon for oppgraderinger Skal benyttes for å forbedre studiehverdagen Primært i arealer med mange studenter Skal dekke tre hovedområder Nye kontrollere for økt kapasitet og funksjonalitet Skifte gamle aksesspunkter Sette opp nye aksesspunkter Vi antar at vi har ca 1/3 av midlene som trengs for full dekning Ekstra oppgradering for Digital Eksamen er et eget løp

Status februar 2016 Innkjøpsavtalen er klar! Datametrix og Cisco Aksesspunkter kan bestilles nå, men gjenstår noe arbeid innkjøpsportalen. Forventes klart medio mars. Trådløsworkshop/kurs intensiveres utover våren Ny versjon av managmentverktøy(wlan.uio.no) er satt i produksjon Utvikler probe/monitoreringsløsning Fremdeles APer som må byttes

Videre fremdrift Valg av aksesspunkter Cisco 1800. Rimelig men begrenset funksjonalitet og levetid Cisco 2700. Velkjente og gode, men 2 år gamle Cisco 2800. Nye og sannsynligvis gode. Dyrere enn Cisco 2700 USIT vil (nå) benytte 2700 eller 2800, avhengig av pris Kontrollere vil bli oppgradert så raskt som mulig! Vi må forvente 1mnd bestillingstid og et par uker konfigurering Slutten av April bør være mulig, hvis leveringstid ikke drar ut.. Vi ønsker å gå over til 1 ny plattform så raskt som mulig. En delt verden er ikke gunstig!

Videre fremdrift (2) Nettskjema for å melde inn behov Ønsker å få oversikt over studentområder Spesielle rom bør meldes inn separat i tillegg Kriteriene (som gir rekkefølgen på utførelsen) vil være Arealtype: Auditorium, forelesningssal, grupperom, lesesal, studieareal Antall studenter på en vanlig dag Status på trådløst nett i dag Kompleksitet (ergo hvor lang tid det tar å utføre)

Videre fremdrift (3) Utfasing av SSIDer og spesielt ‘uio’.. Påske Muligens ny gjesteløsning Testing og utrulling Pilot av nye kontrollere på USIT og IfI Utendørs dekning? Enheter som ønsker full dekning nå USIT vil bistå med design Enheten selv kan kjøpe APer og nødvendige switcher Vil kreve mye bistand av lokal IT ifm montasje o.l.

Målsetninger Bedre rapportering Bedre monitorering Bedre feilsøking Bedre «dekning» Bedre oversikt og kontroll over frekvensområder i UiOs lokaler Mer 5Ghz og mindre 2,4Ghz Høyere båndbredde, men beholde stabilitet Muligheter for spesialtilpasning i forelesningssaler og «høy-tetthetsområder» IPv6