Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Advertisements

Læreplaner i matematikk
Målene for regning og bruk av regnestrategier
Lysåpning og senteravstand
Husleige- og eigarseksjonsrett Hausten Irregulære seksjonar Bakgrunn –forbodslova 1976 –standardkrav i 1983-lova –kjøperett etter 1983-lova Mange.
Kapittel 11 Snart voksen – personlig økonomi og forbrukeretikk
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Matematikk 1 A2A / A2B 11. september 2009
Vurdering i matematikk
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Fra det kjente til det ukjente…
Emne C: Praktisk bruk av matematikk Klepp ungdomsskule.
Oppdatert Side 1 Ditt val! Idrettsfag Kunst, design og arkitektur Medium og kommunikasjon Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
EFFEKT 1.Kva er måleininga for effekt? 2.Kva er effekt eit mål på? 3.Korleis kan vi rekne ut effekt?
DEN ELEKTRISKE VERDA Elektrisk energi: Kor mykje vi bruker Korleis vi kan spare energi Korleis vi kan bruke elektrisk energi på ein sikker måte Korleis.
Flytte på hybel 1P-Y KKG Høsten Hei! Jeg heter Cecile og skal flytte på hybel. Hybelen ser trist ut, så jeg har bestemt meg for å pusse opp. Jeg.
Proporsjonale storleikar -finne og utnytte eigenskapane til proposjonale, omvendt proposjonale, lineære og kvadratiske funksjonar og gje døme på praktiske.
Tverrfaglig oppgave TIP/Matte. TIP KompetansemålMatte Kompetansemål  måle trykk, temperatur og mengde i forhold til en arbeidsoppgave og vurdere måleresultatet.
GRUNNLEGGJANDE TALLFORSTÅING Heile tal, brøk og desimaltal + litt kombinatorikk.
Problemløysing høyrer med til den matematiske kompetansen. Det er å analysere og omforme eit problem til matematisk form, løyse det og vurdere kor gyldig.
Vi flaskar til! -med brøk  Rik oppgåve!. MÅL Rekne med brøk, utføre divisjon av brøkar og forenkle brøkuttrykk. (Repetisjon/ aktivere forkunnskapar)
Sannsynlighet. Fra LK trinn planleggje og samle inn data i samband med observasjonar, spørjeundersøkingar og eksperiment representere data i tabellar.
REKNINGREKNING med heile tal, brøk, prosent, desimaltal og bokstavar.
Økonomi Gjere berekningar om forbruk, bruk av kredittkort, inntekt, lån og sparing Setje opp budsjett og rekneskap ved å bruke rekneark og gjere greie.
FAQ – sfs 2213 Problemstillingar vi har hatt inne det siste året, og korleis vi har løyst dei.
En samarbeidsdag om FYR ved Kalnes vgs, 1bata 1.april 2016.
Kvadrat Kvadrattal Den første kvadratsetning (a + b) 2 (x + 3) 2 =
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
Frisørsalong Gruppa driver en frisørsalong i byen Dere skal bestemme prisene, og lage et budsjett for en måned.
Brøkrekning Korleis rekne med brøk.?. Eit undervisningsopplegg. Laga av elevar ved Laga av elevar ved Ytre Solund skule Ytre Solund skule.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Heimetenester til personar som lever med demenssjukdom i Stord kommune –Avdelingsleiar Randi Huglen –Einingsleiar Britt Sørensen Dalsgård Stord kommune.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE. VAKSNE I KLASSEN: Ann Helen Tveit: Kontaktlærar Norsk, matematikk, engelsk, naturfag, samfunnsfag, KRLE, musikk, gym. Andreas.
VELKOMMEN Foreldremøte for 4. trinn Oppstart Trinnet har hatt ein roleg og fin oppstart. Hildi og Patrik er nye lærarar i 4a og 4c Det er kome.
Arbeidsmøte Mål for økta: Skape betre forankring for utviklinga i dei tre fasene i progresjonsplan hausten Førebu prosessane gjennom dei.
Bilde inn Forslag til justerte læreplaner for 1P, 1T, 2P og 2T.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
Vel digital postkasse på Noreg.no
Kunnskapsutvikling gjennom samtaler
Helsefremmande arbeid ved Bjørgvin DPS
Brøk Brøkbegrepet.
Lesing i matematikkfaget
Velkommen til foreldremøte i 2a
Teikning av mekaniske delar
Kompetansemål Energi – ting skjer
Omgrepssamling 1. og 2. trinn
Hva er nytt? De fire regneartene..
Multiplikasjon - Leksjon 1: Sammenheng mellom multiplikasjon og divisjon Lekse til mandag.
Standardform: = 0, = Utvida form med tiarpotens: 3567,87=
Kompetansemål Energi – ting skjer
Oppgåve 7 Lotte kjøper ein telefon til 5000 kr inklusive 25 % meirverdiavgift. Kor mange kronar utgjer meirverdiavgifta? Kryss av for rett svar.   250.
Bruke Pytagoras-setning i berekning av ukjende storleikar
Adobe Connect 24. AUGUST 2015 Bente Sollid.
Brøkbegrepet Brøk er ikke no spøk! Samling uke 44
Funksjonar i dagleglivet
Munnleg kommunikasjon
Ihendehavarobligasjonar Sertifikatlån
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Impulskonferansen 2015 Innspill Haldor Hove
Sunnfjord kommune ØKONOMiPLANLEGGiNG Økonomisk situasjon for kommunane
Foreldremøte 4.kl. tysdag 25.sept. 2018
Modul 1 – Dynamisk kartlegging
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Introduksjonsprogrammet
Vel digital postkasse på Noreg.no
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk

Kvifor? Korleis? Det syner seg at svært mange jobbsøkjarar har manglande kunnskap på dette feltet i ein slik grad at det blir ei hindring for å fungere i arbeid eller utdanning, og vi ynskjer å gje dei det påfyllet dei treng for å fjerne den hindringa. Kurset er individuelt tilrettelagt, men mykje av undervisninga kan også gjerast i mindre grupper. Alle jobbsøkjarar gjennomgår kartlegging med Rådgiveren tidleg i tiltaksperioden og dersom resultatet tilseier det, får dei tilbod om kurs. Det vil variere kor i kurset deltakaren bør starte, og kor mange av modulane vedkomande har behov for. Etter at kurset er ferdig, gjennomfører vi ny kartlegging med Rådgiveren.

Fagleg innhald UKJENDE STORLEIKAR BUDSJETT DEI FIRE REKNEARTANE OVERSLAGSREKNING DESIMALTAL PROSENT AREAL OG VOLUM UKJENDE STORLEIKAR BUDSJETT

INNLÆRINGSMÅL Dei fire rekneartane Delmål Jobbsøkjaren skal kunne rekne med heiltal i alle fire rekneartar. Delmål Legge saman heiltal. (Addisjon) Trekke frå einannan heiltal. (Subtraksjon) Gange heiltal med kvarandre. (Multiplikasjon) Dele heiltal med kvarandre. (Divisjon)   Forslag til læremateriell/metodikk: Øvingar på: https://www.matematikk.org/trinn1-4/regneregn/ m.m. https://www.moava.org/index.php?pageID=9&categoryID=434 http://www.gruble.net/matte/ Papirbaserte oppgåver tilrettelagde etter deltakars nivå

INNLÆRINGSMÅL Overslagsrekning Delmål Jobbsøkjaren skal kunne gjera eit raskt overslag over t.d. samla kostnader ved innkjøp. Delmål Lage eit overslag, utan kalkulator, over eit mindre antal utgifter/inntekter. Lage eit overslag, utan kalkulator, over kva ein fast sum pr. dag/veke/månad vil utgjera i løpet av eit år. Lage eit overslag, utan kalkulator, over kva ein sum pr. år vil utgjere i løpet av ein månad. Lage eit overslag, utan kalkulator, over kva han/ho har att av inntekta pr. månad etter at faste utgifter er fråtrekte.   Forslag til læremateriell/metodikk: Samtaler med instruktør og/eller i gruppe med utgangspunkt i relevante tal frå dagleglivet, t.d.: Prisar på daglegvarer, tilskotssatsar frå NAV, bensinprisar…

INNLÆRINGSMÅL Desimaltal Delmål Jobbsøkjaren skal forstå samanhengen mellom heile tal og desimaltal, og kunne rekne med desimaltal i alle fire rekneartar. Delmål Kunne enkle reglar for flytting av komma ved multiplikasjon og divisjon Legge saman heile tal og desimaltal. Trekke frå kvarandre heile tal og desimaltal. Gange desimaltal med kvarandre. Dele desimaltal med kvarandre. Forslag til læremateriell/metodikk: Øvingar på: https://www.matematikk.org https://www.moava.org/index.php?pageID=9&categoryID=434 http://www.gruble.net/matte/ Papirbaserte oppgåver tilrettelagde etter deltakars nivå

INNLÆRINGSMÅL Prosent Delmål Gjera om frå desimaltal til prosent og omvendt. Rekne ut kva gitt prosent av ein sum blir. Rekne ut auke eller reduksjon av ein sum når prosenten er oppgitt. Kunne enkle reglar for vanlege tillegg i prisar, som t.d meirverdiavgift. Forstå ei lønsavrekning og kunne rekne ut kor mykje ein betalar i skatt, kva feriepengane utgjer m.m. Prosent Jobbsøkjaren skal kunne forstå samanhengen mellom heile tal og prosent og kunne rekne med prosent i praktiske samanhenger. Forslag til læremateriell/metodikk: Øvingar på: https://www.matematikk.org/ https://www.moava.org/index.php?pageID=9&categoryID=434 http://www.gruble.net/matte/ https://sites.google.com/site/kittysoppgaver/home Papirbaserte oppgåver med utgangspunkt i t.d. lønsslipp, avrekning frå NAV og så vidare.

INNLÆRINGSMÅL Areal og volum Delmål Rekne ut arealet av eit golv og liknande for praktisk bruk ved innkjøp/oppussing av eige hus mm. Rekne ut volum av t.d. ei kasse, ein bilhengar og liknande. Areal og volum Jobbsøkjaren skal kunne forstå og bruke enkle formlar for utrekning av areal og volum. Forslag til læremateriell/metodikk: Øvingar på: https://www.matematikk.org/ https://www.moava.org/index.php?pageID=9&categoryID=434 http://www.gruble.net/matte/ https://sites.google.com/site/kittysoppgaver/home

INNLÆRINGSMÅL Ukjende storleikar Delmål Jobbsøkjaren skal kunne forstå korleis ein reknar ut ein ukjend storleik ved hjelp av enkel likning. Delmål Sette opp ei enkel likning med ein ukjend storleik. Reglar for utrekning av ei enkel likning.   Forslag til læremateriell/metodikk: Øvingar på: https://www.matematikk.org/ https://www.moava.org/index.php?pageID=9&categoryID=434 http://www.gruble.net/matte/ https://sites.google.com/site/kittysoppgaver/home

INNLÆRINGSMÅL Budsjett Delmål Jobbsøkjaren skal kunne sette opp eit enkelt hushaldsbudsjett ved bruk av rekneark. Delmål Bruke rekneark med enkle formlar. Sette inn eigne tal for inntekter og utgifter. Forstå skilnaden mellom faste og variable utgifter. Bruke rekneark for å sjå kva som er til disposisjon pr. år, månad, veke, dag.   Forslag til læremateriell/metodikk: https://www.ung.no/okonomi/339_lag_budsjett_-_f%C3%A5_kontroll_over_pengene_dine.html Lage oppgåver i samarbeid, basert på den enkeltes reelle inntekter/utgifter