Masterprogram i sykepleie

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Advertisements

Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Blindheim omsorgssenter
Hvilken industri •Industriteknikk ingeniøren kan arbeid innen en rekke ulike områder. •Mulighetene for å velge arbeidssted er store. •Mange dører åpner.
Hverdagsrehabilitering
NRØA møte Oslo november 2008 Mona Majgaard / Theo Schewe Kandidatundersøkelser NRØA.
Seksjonsleder/hygienesykepleier
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Velferdsteknologi ved studiested Fredrikstad. En mulig skisse.
Prosjekt sterilforsyning Helse Nord
Utvikling av veiledningsmodell for kommunehelsetjenesten
1 Samhandlingsreformen: Hvor er fysioterapeutenes plass? Høstseminar avd Buskerud FORBUNDSLEDER EILIN EKELAND.
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
Helsefagarbeideren Hvilken betydning får endringen for institusjonene?
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder.
Prosjekt FUNNKe Nord-Troms Regionråd 10 januar 2011 Gunn-Hilde Rotvold, Prosjektleder, NST Gerd Ersdal, Medisinsk rådgiver, NST.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk rådgiver,
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Utveksling av elektroniske helseopplysninger Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Praksissamling for fjerde semester praksis på Lektorprogrammet.
Tredje semesters praksis på Lektorprogrammet
Veiledning av studenter og nyutdanna lærere – to sider av samme sak
Vi må jobbe med følgende utfordringer: 1. Økonomi Det må skapes en bærekraftig økonomisk plattform.Det må skapes en bærekraftig økonomisk plattform. 2.
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
Erfaringer fra pårørende arbeid ved SVDPS
Videreutdanning i prehospitalt arbeid for anestesisykepleiere
Idrett og ledelse Ønsker du å bli en bedre leder, trener eller dommer? Ønsker du å utvikle klubben din? Ønsker du en formell, nyttig.
5.og 6.studieår i ny studieplan
Kompetanse for kvalitet Videreutdanning mill kr 37 nye tilbud høsten 2010, samlet 91 videreutdanningstilbud med omfang 30 studiepoeng Fire nye.
Etiske dilemmaer i en leders hverdag
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
VEILEDNING AV NYUTDANNEDE LÆRERE I VESTFOLD
Fylker, Byer, Elver, Vidder
Velkommen til praksismøte i kunnskapsområdet: Samfunnsfag, religion, livssyn og etikk (SRLE) Fredag 2. oktober Barnehagelærarutdanninga 2015.
Oppfølging av NOKUTs evaluering Kvalitetssikring av praksisstudiene – ASP Prodekan Ingeborg Olaug Kamsvåg.
Organisering av PKU i K3K- klinkken/Gastrokirurgen, UNN Tromsø Rolv-Ole Lindsetmo Professor, avd.overlege.
GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert og nettstøttet i samarbeid med UiR GLU 1-7 deltid, desentralisert.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Rehabilitering Oppstart august 2012 Rud vg.skole (i Bærum – nær Sandvika) Undervisning 1 dag i uken over 2 år + 10 uker praksis.
Studieplanseminaret 2016, Utplassering i psykiatri i 5. studieår, MED-3503 Herman Tvete, Koordinator for utplasseringen i psykiatri fra høsten 2016.
Bacheloroppgave Bygge videre på det som fungerer godt – forandre på det som ikke fungerer optimalt.
Praktisk klinisk undervisning(PKU) Barneavdelingen UNN Studieplanseminar, februar 2016 Claus Klingenberg Barnavdelingen UNN og UiT.
Valg av tillitsvalgt og vara. Studentparlamentet Studentenes fakultetsråd Studentråd Klassetillitsvalgt Instituttledelsen Fakultetsledelsen Høgskoleledelsen.
3 4 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
Praksisprosjektet ROL. Praksisprosjektet Prosjektet skal Vurdere behovet for og foreslå endringer i omfang og type av praksisstudier for hver utdanning.
Evaluering av ”videreutdanning i sykepleie til barn med smerte” Kull vår 2009 og høst 2009.
May Janne Botha Pedersen Avdelingssjef kirurgiske avdelinger Ringerike sykehus.
Noen resultater fra NSFs ABIO-ressurs studie
Veileder for gevinstrapportering
Helse og utdanning FSTL Høstmøte Trondheim, 17. oktober 2016 Hilde Grimstad Prodekan, professor Det medisinske fakultet NTNU.
ÅNDELIG OG EKSISTENSIELL SMERTE
Mulighetene for en videreutdanning
Synspunkter fra en PhD student
KDL – ny struktur og innhold
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Levanger 26. september 2017.
Undervisning (PKU) i infeksjonsmedisin ved UiT (ny studiemodell)
Strategi for Nord universitet 2020
Studieåret dager praksis UKE 42 og 43 & 4 og 5
Studiebarometeret
Helsetjenesten i Norge og Nord-Trøndelag Førsteårsstudenter sykepleiefaget Nord universitet, Namsos 5. oktober 2017.
Nettverk for veiledning av nyutdannede lærere Stord,
Velkommen til infomøte om desentralisert lærerutdanning i Nord-Troms
Noen resultater fra NSFs ABIO-ressurs studie
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
FoU-prosjekt nr Utvikling av kommunen som læringsarena for helse- og velferdsutdanningene Hovedfunn Content slide, with top bar image Content.
Hvorfor Mastergrad i operasjonssykepleie?
Digitale læringsressurser
Brukermedvirkning ved UNN
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Utskrift av presentasjonen:

Masterprogram i sykepleie UNN SOLLID MANSKOW, STUDIELEDER

ABIKO – VIDEREUTDANNING SYKEPLEIE ANESTESI BARN INTENSIV KREFT OPERASJON 90 STUDIEPOENG (KREFT 60)

Praksis i studiet Totalt 30 uker veiledet praksis (10 uker x 3) ABIO, Kreftsykepleie 20 uker (30 st.poeng) 15 studiepoeng/semester Spesialisthelsetjenesten UNN Tromsø, Harstad, Narvik Hammerfest, Kirkenes Få uker i kommunene (Kreft og Barn)

Samarbeidsformer med praksis Egne emneansvarlige for praksis på hver studieretning Tett samarbeid med praksisfeltet Planleggingsmøter før perioden starter Møte i slutten av hver praksisperiode for en gjennomgang av perioden Studieleder deltar Lærerveiledere hver studieretning deltar Representanter praksis med ledere og veiledere

Avtaler med praksis Kombinertstilling 80/20 på Kreftavdelingen (studieleder delaktig i ansettelsen) Ressurs for avdelingen Veilede sykepleiere som følger studenter i praksis Veilede studenter Samarbeider med utdanningen ang. ulike former for undervisning (simulering, litteraturseminar osv.) Lærer ved utdanningen går ikke selvi praksis med studentene Oppleves veldig positivt for utdanningen og praksis tidligere Utfordring å avsette tid i klinikken (Kombinertstilling Barneavdelingen, ikke i samarbeid med utdanningen)

Behov og utfordringer i praksis Lærerveileders rolle? Praksissykepleiers rolle? Hvem har ansvar for hva Tar mye ressurser fra utdanningen