Høgskolen i Sør-Trøndelag EVALUERING AV INNTAKSKVALITET Høsten 2008 RAPPORT: AFT Antall studenter: 140.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
1 Oppstartsundersøkelse 2008 Høgskolen i Bergen 586 besvarelser (30 % svarprosent)
Advertisements

Hvem er de frafalne? Skal vi redde dem fra fortapelse? Tanker om hvordan vi beskriver og behandler studenter som ikke gjør som vi vil! Nasjonalt samarbeidsmøte.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Evalueringen sett fra de evaluertes side.
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
INNHOLDSFORTEGNELSE ‣ 1 – Nasjonalt Fagskoleråd ‣ 2 – Om fagskolen ‣ 3 – Om fagskolen ‣ 4 – NOKUT ‣ 5 – NIFUs Kandidatundersøkelse 2012 ‣ 6 – NIFUs Kandidatundersøkelse.
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Helge Sigurd Hansen, Studieavdelingen Frafallsundersøkelsen ved HF- og SV-fakultetet Presentasjon 4. februar 2010 for den ”Nasjonale arbeidsgruppen for.
1 Fagdag HiST : Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap tilbyr: 2-årig master i datateknikk 2-årig master i informatikk.
Questback 2012 Questbacken er basert på svar fra de som har vært til veiledning ved Karrieresenteret i Nord- Trøndelag. Det var ca. 325 som svarte i 2012,
Redigert presentasjon til rådgivernettverksmøter i N-T vår 2013 F agskoleinfo på karrieresenterets hjemmeside:
Jente ’08 Visste du at jenter oppnår jevnt over bedre karakterer enn gutter, samtidig som de med de aller høyeste karakterene er gutter?
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Frafalls-og mobilitetsundersøkelsen En undersøkelse blant bachelorstudenter ved Universitetet i Oslo Møte i Læringsmiljøutvalget 22. september 2011 Studieavdelingen/Helge.
Av Dan Christian og Stein Jørgen
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
LMU Studiebarometeret. Ny nasjonal studentundersøkelse Første nasjonale undersøkelse som måler studentenes tilfredshet med studiekvaliteten.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Studiebarometeret 2014 Ottar Ohren Høgskolen i Molde 1.
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Camilla Haugland Seksjon opptak og tilrettelegging
For studieinformatører og –veiledere Tirsdag 30. juli 2013 Studiestarten 2013.
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
Barn og unge rapporterer til FN om sine rettigheter
Utdanningsreformene Berit Bratholm. Hva sier studieplanen? Målområde: ”Studentene skal gjennom studiet utvikle innsikt i forhold som angår barns, unge.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
IHR - Studentmobilitet Godkjenning, innpassing og internasjonalisering.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
1 HiST – Inntakskvalitet 2013: Forord Norfakta Markedsanalyse presenterer i denne rapporten resultatene fra årets inntaksundersøkelse blant nye studenter.
Velkommen til Det juridiske fakultet Kriminologi Demokorati og rettigheter i informasjonssamfunnet Master i rettsvitenskap.
Driftsstudium i Oslo? 9. mars Driftsstudium i Oslo? HiST utfordres stadig av sin eier, Kunnskapsdepartementet, på en mulig økning av antall studieplasser.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
Studenttilfredshetsundersøkelsen 2013 Høgskolen i Sør-Trøndelag og Norfakta Markedsanalyse.
Seminar med stipendiater , Arnulf Omdal 1 PhD: fra visjon til virke Med doktorgrad i lomma – kva no? 1.Overgangen til arbeidslivet 2.Yrke og arbeid.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG. Kvalitetsrapport HiST Utdanningsutvalget Kjerstin Tobiassen.
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
Bachelor i kriminologi 3-årig bachelorstudie. Hva er kriminologi? Kanskje greit å begynne med hva det ikke er: Ikke CSI, ikke «profiling». Kriminologi.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon SKU
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon LMU
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Høgskolen i Sør-Trøndelag EVALUERING AV INNTAKSKVALITET Høsten 2008 RAPPORT: AHS Antall studenter: 135.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Forskningsledelse – hvor går skillelinjene? Norges forskningsråd.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Undervisnings- og vurderingsformer
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Inntakskvalitetsundersøkelsen 2010
Alternativ vurdering av masteroppgaver
Kvinnesøkning og -opptak
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Frem.
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Utskrift av presentasjonen:

Høgskolen i Sør-Trøndelag EVALUERING AV INNTAKSKVALITET Høsten 2008 RAPPORT: AFT Antall studenter: 140

LESEVEILEDNING Denne rapporten er vedlegg til rapporten Høgskolen i Sør-Trøndelag, Evaluering av inntakskvalitet høsten 2008, og viser svarfordelinger for evalueringens enkeltspørsmål for AFT.

LESEVEILEDNING (fortsetter) Frekvensfordelingene fremstilles på tre måter: Frequency: Antall studenter som har svart for hver svarkategori. Percent: Prosentvis fordeling på de enkelte svarkategorier. Valid percent: Prosentvis fordeling på de enkelte svarkategorier, når ubesvarte er fratrukket. Det er vanligvis denne fordelingen som legges til grunn for fortolkningen. Cumulative Percent: Kumulativ frekvensfordeling. Merk at prosentskalaen (Y-aksen) varierer for de enkelte fordelinger i henhold til de faktiske svarene. Det visuelle uttrykket vil dermed variere i forhold til sammenlikninger på tvers av enkeltspørsmål. Enkelte svarkategorier vil også kunne være utelatte i tabellene, dersom ingen studenter benytter seg av disse.

Først ber vi deg tenke tilbake til tiden før du ble søker ved HiST våren I hvor stor eller liten grad kjente du til studiene ved HiST før du skulle søke om opptak til høyere utdanning? AFT

Først ber vi deg tenke tilbake til tiden før du ble søker ved HiST våren I hvor stor eller liten grad kjente du til studiene ved HiST før du skulle søke om opptak til høyere utdanning? AFT

Først ber vi deg tenke tilbake til tiden før du ble søker ved HiST våren I hvor stor eller liten grad kjente du til studiene ved HiST før du skulle søke om opptak til høyere utdanning? AFT

Hvor enig eller uenig er du i de følgende beskrivelsene av forholdet ditt til HiST før du ble student? AFT

Hvor enig eller uenig er du i de følgende beskrivelsene av forholdet ditt til HiST før du ble student? AFT

Hvor enig eller uenig er du i de følgende beskrivelsene av forholdet ditt til HiST før du ble student? AFT

Som søker. Fra hvilke kilder fikk du informasjon om HiST? AFT

Hvorfor valgte du å studere ved HiST? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Ut i fra den kjennskapen du har til HiST i dag, fikk du – som søker – for mye eller for lite av følgende informasjon? AFT

Fikk du tilsendt magasinet Quak!snakk 08 før semesterstart? AFT

Dersom du fikk magasinet Quak!snakk 08, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold? AFT

Dersom du fikk magasinet Quak!snakk 08, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold? AFT

Dersom du fikk magasinet Quak!snakk 08, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold? AFT

Dersom du fikk magasinet Quak!snakk 08, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold? AFT

Ble du oppringt av Quak! i en Jumpingsamtale, og hvor nyttig synes du i så falle denne var? AFT

Alt i alt, hvordan vil du vurdere informasjonen du fikk fra HiST som søker? AFT

Alt i alt, hvordan vil du vurdere oppfølgingen du fikk fra HiST etter at du takket ja til studieplassen? AFT

Dersom du deltok på åpningsprogrammet i Erkebispegården, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold under åpningsarrangement et? AFT

Dersom du deltok på åpningsprogrammet i Erkebispegården, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold under åpningsarrangement et? AFT

Dersom du deltok på åpningsprogrammet i Erkebispegården, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold under åpningsarrangement et? AFT

Dersom du deltok på åpningsprogrammet i Erkebispegården, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med følgende forhold under åpningsarrangement et? AFT

Dersom du deltok på fadderordningen Quak!, i hvilken grad er du fornøyd eller misfornøyd med følgende forhold? AFT

Dersom du deltok på fadderordningen Quak!, i hvilken grad er du fornøyd eller misfornøyd med følgende forhold? AFT

Dersom du deltok på fadderordningen Quak!, i hvilken grad er du fornøyd eller misfornøyd med følgende forhold? AFT

Dersom du deltok på fadderordningen Quak!, i hvilken grad er du fornøyd eller misfornøyd med følgende forhold? AFT

Dersom du deltok på fadderordningen Quak!, i hvilken grad er du fornøyd eller misfornøyd med følgende forhold? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Nå ber vi deg gi en vurdering av de ulike Quak!arrangementene. Hva er din helhetsvurdering av følgende arrangement? AFT

Fikk du informasjon om SiT ved semesterstart? AFT

Dersom du fikk informasjon om SiT ved semesterstart, hvordan vurderer du denne informasjonen? AFT

Dersom du fikk informasjon om SiT ved semesterstart, hvordan vurderer du denne informasjonen? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Nå ber vi deg gi din vurdering av mottaket på studieprogrammet ditt. Hva er din vurdering av følge forhold ved mottaket? AFT

Alt i alt, hvor fornøyd eller misfornøyd er du med oppstarten på HiST? AFT

Hvilket studieprogram har du begynt ved? AFT

Hvor gammel er du? AFT

Er du kvinne eller mann? AFT

Hvor er du fra? AFT

Har du studert ved annet universitet eller høgskole tidligere? AFT