TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tilbyder konferanse Utvidelse av kjøleanlegg
Advertisements

Innkjøp ved Universitetet i Agder
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
Advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene Anskaffelsesregelverket og kjøp av pensjonstjenester.
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr
Tilbyderkonferanse EØS Web-basert brukerundersøkelse.
IT-utstyr 2015 Tilbudskonferanse Agenda for møte Presentasjon av prosjektgruppa Kort gjennomgang av de mest relevante punkter i konkurransegrunnlag.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rådgivertjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse 24. september 2015, kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Kontor- og konferansemøbler Institusjons- og venteromsmøbler kl – Fylkeshuset, Erling Skakkes.
Leverandørkonferanse Sykehjemsetaten. Visjon Livsutfoldelse i trygge omgivelser.
Tilbyderkonferanse fredag 8. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer produksjonskjøkken.
Åpen anbudskonkurranse EØS Vinterdriftstjenester til Bergen kommune Tilbyderkonferanse kl
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Konsulent for utvikling av kriteriesett med veiledning for miljøtilpassede innkjøp til bygg og anlegg Tilbudskonferanse 12. oktober Viel Sørensen, Seniorrådgiver.
Offentlige anskaffelser 4 Leverandørkrav, dokumentasjon og utvelgelseskriterier (av leverandør) Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning.
Tilbyderkonferanse tirsdag14. april kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Rengjøringsmidler kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Kleberstein 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
ForfatterProsjektittel FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon Økt operativ evne.
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – Dekk og tilhørende tjenester, DL nr NB! Tilbyderkonferansen ble ikke avholdt, da ingen potensielle.
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
– 1.2 TILBUDSKONFERANSE PØS kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse IKT-utstyr EØS Rammeavtale (
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Orientering konkurranse Fisk og fiskemat 2 årig rammeavtale +1+1 års opsjon.
KONSULENTOPPDRAG FOR TRASÉMERKING OG INFORMASJONSSKILT LANGS HAVNEPROMENADEN I 2015 TILBUDSBEFARING
Departementenes servicesenter Norsk mal: Startside Tilbyderkonferanse ”Kjøp av lisenser og tjenester knyttet til fagområdet lisenser” for DSS og Departementene.
Et trygt og robust samfunn - der alle tar ansvar1 Kravspesifikasjon System for administrasjon og ressursstyring ved DSBs skolevirksomhet Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse Konvertering til vannbåren varme M-blokk Haugesund sjukehus §
Tilbyderkonferanse EØS Mobile C-buer til Bergen kommune.
Direktoratet for nødkommunikasjon. Om Direktoratet for nødkommunikasjon Direktoratet for nødkommunikasjon (DNK) er et statlig forvaltningsorgan med ansvar.
Tilbyderkonferanse mandag 4. mai kl Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale matvarer.
Rammeavtale for kjøp av planleggings- og prosjekteringstjenester i Oslo og Akershus Tilbudskonferanse
Velkommen til tilbudskonferanse Digitale læremidler.
Tilbyderkonferanse EØS KONTORREKVISITA MM.
Anskaffelse av prosjektoppfølgingssystem Tilbudskonferanse
NHH-Ombygging auditorium Dag Coward Informasjonsmøte / anbudsbefaring for entreprise K202 Totalentreprise NHH-infomøte/anbudsbefaring
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for kjøp av post- og kopitjenester kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt. 14 Møterom Skifer, 5. etg.
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – 4x4 Pickup patruljebil, varebil og personbil DL nr:
Tilbyderkonferanse Anskaffelsesprosess – produksjon og levering av blanketter Ref
EØS Inkontinensprodukter Innkjøpsseksjonen Tilbyderkonferanse.
Tilbyder konferanse/ befaring Rehabilitering av 3. etg ved Stord sjukehus §
Tilbudskonferanse Digitale trygghetsalarmer Kvalifikasjonskrav, tildelingskriterier og frister.
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Kjøkkeninnredning til Bergen kommune Tilbudskonferanse 13. mai 2015, kl
Innkjøpsseksjonen 1 Tilbyderkonferanse EØS Rammeavtale for kjøp av renholdsprodukter og leie av doseringsutstyr Innkjøpsseksjonen Onsdag 23. oktober.
Full BREDDE på veg mot full BREDbåndsDEkning i Sør- Trøndelag.
UGRADERT Økt operativ evne gjennom effektiv logistikk FORSVARET Forsvarets logistikkorganisasjon TILBYDERKONFERANSE FSP FLO-IKT/2009/028 Støtte.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av IT-utstyr kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Sprinkleranlegg Tilbyderkonferanse 22. januar 2015, kl
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale blomster(2) Tilbyderkonferanse torsdag 15.januar kl
Anskaffelse av uniformsprodukter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Tilbyderkonferanse 15. januar 2015, kl
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Tilbudskonferanse Anbud 2014/1030 Diatermiapparater
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Administrasjon og ledelse og organisasjon og ledelse
Arnhild Dordi Gjønnes, advokat, NHO
Lovens formål Utlagt på Fobe`s nettsider: Forfatter: Knut A. Olsen
Utskrift av presentasjonen:

TILBUDSKONFERANSE 146-BYM-2015 ANSKAFFELSE P-AUTOMATER ​

AGENDA 1.Anskaffelsens formål - Beboerparkering 2.Kontraktsstruktur 3.Framdrift 4.Krav til utforming av tilbudet 5.Spørsmål

Permanent Beboerparkering – Forskriften: Formålet med innføring av permanent beboerparkering er «å sikre best mulig tilgjengelighet til offentlige parkeringsplasser for beboere innen et avgrenset område». Hva innebærer forskriften i praksis ? 1.Fjerne eksisterende gratis offentlig gateparkering i beboersonene – og avgiftsbelegge disse plassene 2.Tilby fremmeparkerende mulighet til å kjøpe regulær avgiftsparkering 3.Gi beboere på gitte vilkår mulighet å kjøpe et beboerparkeringskort – som muliggjør «gratis» parkering i sin beboersonene 1. ANSKAFFELSENS FORMÅL

PROSJEKTET SKAL LEVERE ET ROBUST OG DRIFTSSIKKERT SYSTEM FOR BEBOERPARKERINGEN Billettløs parkering – elektroniske parkeringsbilletter med bilens registreringsnummer som nøkkel: Kjøp av fremmedparkering via P-automat og app/SMS løsning Kjøp av beboerparkering via Oslo kommunes nettside (i nytt fagsystem) Effektiv kontrollfunksjon som dekker betydelig større område/antall plasser enn i dag ANPR/Scanne-teknologi – «bil med skanner» av bilens registreringsnummer Skilting og oppmerking i gate/bybildet ~1200 skiltforskrifter skal utarbeides Oppsett av skilter + oppmerking av p-plasser

LØSNINGEN SOM SKAL ANSKAFFES:

-Alle kontraktene er avhengig av hverandre -Alle kravspesifikasjonene må ses i sammenheng -Det er ikke mulig å gi tilbud på deler av konkurransen (deltilbud) 2. KONTRAKTSSTRUKTUR

KONTRAKSTSTRUKTUR FORTS

3. FRAMDRIFT

UTRULLINGSPLAN

KRAVSPESIFIKASJONEN ​ - Billettløs parkering ​ - To varianter: 230V og solcelle ​ - P-automater leveres DDP ​ - Ytelser: Responstid på oppstart og kjøp Batterikapasitet/skift Responstid kontrolløsninger Utforming ​ - Transaksjonshåndtering (korttyper er angitt) ​ - Administrasjonssystem (skybasert) driftet av leverandør

SKAL-KRAV OG BØR-KRAV ​ Kunden har klassifisert de ulike krav og vil kunne gi poeng på hvert krav: A-kravene er minimumskrav som skal oppfylles. Det er mulig å oppnå merverdi for noen av A-kravene, disse er merket med «Merverdi» i teksten, som kan gi opptil 10 poeng. For øvrige A- krav er det ikke mulig å oppnå merverdi. B-kravene er bør-krav som vil gi merverdi til leveransen, og vil ved oppfyllelse kunne gi inntil 10 poeng. ​ ​ Kommentarfeltet skal fylles ut for alle A- og B-krav.

PROSEDYRE OG INNLEVERING Prosedyre ​ Konkurransen gjennomføres som åpen anbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. ​ Tilbudsfrist Siste frist for innlevering av tilbud er 6. juni 2016 kl. 12:00. ​ Innlevering av tilbud Tilbudet skal være skriftlig og undertegnet av person(er) som har fullmakt til å forplikte leverandøren. Tilbudet skal være merket «Tilbud 146-BYM-2015 Anskaffelse P-automater» ​ Tilbudet skal være på norsk og leveres i 3 eksemplarer. Tilbudet, inklusiv en versjon som er sladdet for forretningshemmeligheter, bes også levert elektronisk på minnepinne. Ved motstrid, rangerer papirversjonen foran den elektroniske versjonen. Innleveringssted: UKE, Strømsveien 102, resepsjonen 5. etg., åpningstid hverdager kl –

4. KRAV TIL UTFORMING AV TILBUDET DokumentasjonJf. pkt.Skilleark  Signert tilbudsbrev. Forbehold skal klart fremgå av tilbudsbrevet med henvisning til hvor i tilbudet forbeholdet framkommer (sidetall og punktnummer) 1  Attest for skatt og merverdiavgift jf. punkt 3.22  Dokumentasjon på leverandørens organisatoriske og juridiske stilling jf. punkt  Dokumentasjon på leverandørens finansielle og økonomiske stilling jf. punkt  Dokumentasjon på leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner jf. punkt  Leverandørens besvarelse av alle kravspesifikasjonene (4 stk) 6  Fullstendig utfylt prisbilag i henhold til vedlegg A 7  Komplett tilbud på minnepinne inkludert sladdet versjon

KVALIFIKASJONSKRAV KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten  Foretakets 3 siste årsregnskap inklusive noter, styrets, årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall.  Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak  Norske selskaper: Firmaattest  Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert KravDokumentasjonskrav  Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgifts- innbetaling. Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver kan akseptere.

TEKNISKE OG FAGLIGE KVALIFIKASJONSKRAV Dersom leverandøren støtter seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kvalifikasjons- kravene, skal det vedlegges forpliktelseserklæring fra disse andre foretakene om at leverandøren har rådighet over de nødvendige ressursene.

TILDELINGSKRITERIER ​ Tildelingen skjer på basis av hvilket tilbud som er det økonomisk mest fordelaktige, basert på følgende kriterier: KriteriumVektDokumentasjonskrav 1. Pris 40 %Ferdig utfylt felles prisbilag. 2. Kvalitet herunder: Oppfyllelse av kravspesifikasjonene (med unntak av krav 0). (Kravspesifikasjonene i SSA-K Administrasjonssystem og SSA-K P- automater vektes med 50% hver i evalueringen) 50 %Besvarelse på bilag 2 i SSA-K Administrasjonssystem og SSA-K P-automater 3. Oppdragsforståelse 10 %Besvarelse av krav 0 i bilag 2 i alle kravspesifikasjoner. Maks 3 siders beskrivelse

5. SPØRSMÅL ​ Presisering vdr krav KP-3.3 Innkommet spørsmål: Eventuelle andre spørsmål ?: