Videogruppe Fremme bruken av video i læringsaktiviteter Metoder, formater, teknologi etc Lage egne videoer Håndbok for videoproduksjon Lage et miljø for.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Teknologi i klasserommet
Kulturelle begrensninger Pensum: Olsen, kap. 4 ”Cultural Constraints”
Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
HVA ER DU REDD FOR? Et tv-program som ”ufarliggjør” det barn er redd for. På ulike måter. Informativ, billedlig, morsom og engasjerende. De som sender.
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
Gratis digitale læremidler for videregående skole
Marine operasjoner i krevende farvann Marine operasjoner i krevende farvann En tema betenkning i lysark format.
Bruk av IKT i skolen - påstand • Bruk av IKT I skolen har generelt sett ikke endret karakter på denne siden av årtusenskiftet. Oppgaver som løses med teknologi.
Forstå bruk og datainnsamling
Gründercamp på Breimyra skole februar 2012 Ungdomskonsulent Aida Rokolj /
IT-seksjonen, avdeling for lærerutdanning
Pedagogisk bruk av Powerpoint?!
”Folkehelsesøstra i bevegelse fra barnehage til rådmann”
Hva gjør andre høyskoler/universiteter? Tilrettelegging for funksjonshemmede lese- og skrivevansker mm.
Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
En oppdagelsesreise etter universell utforming Presentasjon oktober 2007.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
Det ligger 10 minnepenner med materiale som vi skal bruke i løpet av seminaret. Kopier hele mappe Lillehammer2011 over på din lokale harddisk c:\ Installer.
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
LMS - digital - et bredbånd rett til skogs. Premisser: Bygge videre på ideen om uteskole Basert på den aktive, utforskende elev Rettes mer direkte mot.
PROGRAMFAG MATEMATIKK
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
REFERANSETEKNIKK Forelesning for: Spesialpedagogikk tirsdag tirsdag Anette Kure.
Valgfag på Kastellet skole
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Sikkerhet ved datasystemer hos Skjåk Energi
10 tips: Bruk av video i undervisningen Lynkurs Ingeborg Amundrud og Lisbeth D. Berglund.
Verdsetting av miljøgoder1 ECON 3910 Innføring i miljøøkonomi, vår 2008 Forelesning 11 Verdsetting av miljøgoder Kapittel 6 Foreleser: Finn R. Førsund.
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE «spin-offs» Lise Hetty Olsen Opplæringskontoret for mekaniske fag
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Erfaringsbasert Læring med Linux ”Finne metoder og verktøy for å analysere handlinger hos Linux eksperter.” Hovedoppgave våren 2004 Jonas Alver.
Problemløsing og åpne oppgaver
Skolens visjon 1. Ambisjon Vi skal ha en positiv karakterutvikling Vi skal ligge i toppen i Akershus når det gjelder andelen elever med fullført og bestått.
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
Litt høyttenking på slutten av årsmøtet.  Digital kompetanse er på offentlige agenda  Bruk av verktøy er gøy  Jeg kan noe, du kan noe. ◦ Sammen kan.
Innspill ● Webmøter bør også kunne være utvidelse av videokonferanse (fra auditorium) ● God lyd innebærer ekkokansellering, vi må bruke tid og penger og.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2001 Etter- og videreutdanning i IKT  LiNK – hva er det?
Fra digitale verktøy til digitale tjenester på 360 dager Prosjektrapport Smart læring Delrapport I, 2014.
Velkommen til AITeL årsmøte 2012 Oppdal 16. – 17. mars 2012.
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
Videobasert materiale Atle Nes Quality Hotel Oppdal Fredag 13. mars 2009 Kunnskapen du glemmer.
PROGRAMFAG MATEMATIKK Verdt å merke seg: Dersom du på Vg2 velger matematikk R1 eller S1: faller fellesfaget i matematikk (3 t) bort og du må ta enten:
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
Meiningsfull læring skjer gjennom:
Bruk av video i undervisning
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Brukbarhetstesting og feltstudier
Forstå bruk og datainnsamling
Undersøke bruk Kapittel 7
Etterarbeid Balkongen
Aksjonsliste 2006 Avklare hvordan beregning av gjennomsnittskarakter beregnes i FS. (May) Lage 5-6 maler for emnebeskrivelser. (Geir Ove og Else) Lage.
Høgskolen i Sør-Trøndelag, Avdeling for teknologi
INF1500: introduksjon til design, bruk, interaksjon
Undersøke bruk Kapittel 7
Veien videre Vi er ferdig med vår etappe – men ikke i mål
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Nettarbeid med fokus på bruk av video og bilder
Det juridiske fakultet
Miljø for Masteroppgaven?
Læringsform: Tilegnelse
SØLVBERGET MAKERSPACE
Utskrift av presentasjonen:

Videogruppe Fremme bruken av video i læringsaktiviteter Metoder, formater, teknologi etc Lage egne videoer Håndbok for videoproduksjon Lage et miljø for videoproduksjon – Utstyr – Rom

Hvem er vi? Bjørn Olav Svend Andreas Atle Therese André Per Geir (leder gruppa)

Hva slags filmer? Faglige filmer – Korte videosekvenser 5-15 minutter – Skjermopptak med Camtasia – Lysark og animasjoner – Intervjuer – Opptak av forelesninger Markedsføring – Intro-film til hvert fag – Markedsføring av tilbudet (trenger profesjonell hjelp her)

Spredning Eget nettsted for alle filmene vi produserer – media.aitel.hist.no Ligger åpent tilgjengelig for alle – Profilerer oss selv – Markedsføringsverdi – Helt greit at fag på andre høgskoler bruker filmene Filmene er godt merket med hvem vi er

Framover Involvere flere lærere Alle fag skal ha videoer Kursing av lærere Utvikling av videoer i fagene skal bli normen