Generalforsamling 11. Mai, 2004 Orientering om virksomheten.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vinnerne i laksemarkedet Agenda – Prisene for 2011 og 2012 nå – Hva avgjør prisene? – Spot eller kontrakter best? – Forsikring mot.
Advertisements

Grunnfondsseminar Oslo, 21. september Gode og stabile rammebetingelser •Sterk økonomisk vekst •Høy befolkningsvekst –Stavanger-regionen Norges tredje.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Styrearbeid i Norwegian
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Vi leverer framtidens energiløsninger
GodsFergen - Fremtidens kystlogistikk
Fremtidens boliger for en voksen(de) befolkning
Nor Lines – det unike transportsystem.
Vestlandet mot resten av landet. Samarbeid eller rivalisering ?
Arctic Sea and Rail Express
Innspill DFDS Seaways Dagens og fremtidens aktiviteter !
Oslo Skogn/Trondheim Moss Brevik Kristiansand Bergen SHORT SEA KAN OVERTA MYE AV VEITRAFIKKEN, MEN HVA ER SUKSESS KRITERIENE? GARDERMOEN 12 JANUAR 2012.
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Cathrine Bjune Shipping Management.
Tøff konkuranse! Forholdet mellom Norge og Chile
Regionkonferanse NBF Oslo og Akershus 2014 Bransjegruppe Internett.
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
Havnedirektør, Bodø havn KF
1 Washington Mills AS 1 Logistikkonferansen Velg sjøveien i Trondheim Velger Washington Mills også sjøveien i fremtiden? Hvorfor bruker vi sjøtransport.
Hvorfor velger Smith sjøveien?
«Velg Sjøveien» Trondheim 5. juni 2012 Bruk sjøtransport, bli rik ! Arne Jakobsen Gründer/CEO.
Kitron ASA Resultatpresentasjon 3. kvartal Hovedpunkter Q Økt effektivitet og høyere bruttomarginer bidrar til positivt resultat i 3. kvartal.
Framtidsretta godstransport (med fokus på nærskipsfart) Innlegg på MAFOSS-seminar om rammevilkår for samferdsel Ulsteinvik, 30. august 2007.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Dr.ing. Jan Tore Pedersen
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Copyright Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,30. august 2007 Bergen,30. august 2007 Side 1.
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Konkurranse og samarbeid
Maritim strategi - ubalanse mellom tilbud og etterspørsel etter maritim kompetanse 17. September 2014 Ove Trellevik. Maritimpolitisk talsmann. Næringskomiteen.
Veterinærinstituttet – En landsdekkende organisasjon
Konkurranse BRANSJEPERSPEKTIVET Trygve G. Blix - 07 Moss AS.
Virkningen av statlige tiltakspakker for næringslivet – kapitaltilgang og konkurranseforhold Administrerende direktør i Eksportfinans ASA, Gisèle Marchand.
Fra regional flyplass til global aktør
Samfunnsnytten av Moss Havn Mosseregionkonferansen 28. januar 2015 Geir Berg.
Representantskapsmøte Norges Sildesalgslag Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Bergen 2. juni 2005.
4.4 Immaterialrett Hovedproblemstillinger: Hvordan virker immaterialrettigheter (særlig patentrett)? Hvilke rettigheter bør vi ha? Hvordan bør rettighetene.
Norwegian Ministry of Fisheries Sikkerhet og beredskap på norskekysten – rustet for morgendagens utfordringer? Haugesundkonferansen 2004 Statssekretær.
Årsmøte Fiskarlaget Vest Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Bergen 12. mai 2005.
Grafpakke Oppdatert Innhold i presentasjonen 1.Markedssyn vs markedet. (Kvikk-lunch grafer)Markedssyn vs markedet. (Kvikk-lunch grafer) 2.Allegro.
Representantskapsmøte Norges Råfisklag Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen Tromsø 26. mai 2005.
Nasjonal transportplan Terminalstruktur KS Fredag 30. oktober 2015 Toril Presttun Vegdirektoratet.
Leverandørmøter - EPJ Én til én-møte - april 2016.
Manpower Professional Executive Jan Petter Narvesen.
Veien til PET-senter ved St. Olavs Hospital Februar 2012 –Styrevedtak: PET/CT skal så snart som mulig etableres ved St. Olavs Hospital Mars 2012 –PET/MR.
Hvem er vi ? Bjørn Thorvaldsen, Kommunikasjonsrådgiver Ronny Grøtvedt, Eiendomsdirektør.
KVU for godsterminalstrukturen i Oslofjordområdet Prosjektleder Anders Jordbakke KS KS.
SpareBanken Vestfold Orientering om 1. kvartalsregnskap 2004 i Forstanderskapet Tirsdag 27. April 2004 kl K V A R T A L 2004.
Internasjonal handel og komparative fortrinn De varene og tjenestene vi kjøper fra andre land, kalles import. Eksporten er de varene og tjenestene vi.
Refleksjoner om styrearbeid Styreakademiet 29/ Jannik Lindbæk.
AKTIV KAPITAL 1. kv Hovedtrekk 1. kvartal 2002  Fortsatt vekst i alle tre virksomhetsområder  Kjøp av tre porteføljer:  Arsenal:
Min historie (HVA FÅR MEG TIL Å TRO AT DET GÅR!)
Y o u r T e c h n o l o g y P a r t n e r...arb\desktop\finans\kva-4-99.ppt\1\ Ver. 05\ Velkommen til presentasjon av TTS Technology ASA 4. kvartal.
Greener Harvest Presentasjon for springbrett arrangert av Connect Norge Torsdag 12.mai 2016.
Kapittel 2 – Tilbud og etterspørsel. I kapittel 2 skal du lære: Hvilke forhold som bestemmer etterspørselen etter en vare Hvilke forhold som bestemmer.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Fremgangsmåte for å gjennomfør SWOT
[Firmanavn] Forretningsplan.
[Firmanavn] Forretningsplan.
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Turister til Langesund
Regional plan for internasjonalisering i Nordland
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
VERDENS BESTE VERTSKAP
Utskrift av presentasjonen:

Generalforsamling 11. Mai, 2004 Orientering om virksomheten

1) Konsept Internasjonal kjøle- og frysetransport Egne transportsystemer –Sjø/land Verktøy –Skip –Terminaler –Organisasjon

2) Verktøy Konvensjonelle (13 + 2) Fryse- og kjøleskip for transport av bla. frukt, grønnsaker, fisk og kjøtt: Green Spring Green Summer Green Winter Green Tundra Green Cooler Green Crystal Green Freezer Green Bodø Green Måløy Green Austevoll Green Karmøy Green Egersund Green Selje Green Atlantic Green Snow Green Ice Green Arctic Green Flake Green Frio Green Igloo Green Frost Wilson Express/Green Bergen Sideport (7) Skip (22 stk)

Måløy, Norge Træna, Norge –Oppstart 1996 –Kapasitet tonn Oppstart i 1996 Kapasitet tonn Aktivitet fra høsten 2000 Terminal og havneområde Kapasitet tonn Base for reparasjoner/opplag –Oppstart 2002 –Kapasitet tonn Oppstart Februar 2001 Kapasitet : tonn 2) Verktøy - Terminaler (6) Kaliningrad, Russland Odraport, Polen Ca. 400,000 tonn årlig Klaipeda, Litauen Ålesund, Norge –Overtatt i 2004 –Kapasitet tonn

2) Verktøy Koordinering av kjeden Fullintegrert rederivirksomhet Organisasjon Nærhet til kunden og markedet –Bergen –Ålesund –Måløy –Russland, Kaliningrad –Polen, Swinoujscie, Gdynia –Litauen, Klaipeda –USA, Florida

3) Transportsystemer Fisk fra Nordområdene til: –Baltikum –Svartehavet –Kontinentet –USA/Canada Juice/Frukt fra Florida til Kontinentet Kylling/Kjøtt fra Brasil til Russland

4) Knutepunktenes betydning Fra shipping til transport/logistikk Container konkurranse

5) Strukturendringer i kjølemarkedet Swan/Star Lauritzen/Cool/NYK Reefer Ships

–Lavere utnyttelsesgrad –Andel av banantraden Containere –Reefer kapasitet VS andel av markedet Tilbud –Historisk flåte –Ordrebok/skraping 6) Makro/micro bildet Etterspørsel –Struktur –Avhengig av kjøpekraft –Langsiktig trend

7) Hva skjedde i 2003? Sideport-markedet –Største aktør på norskekysten. –Bedre operasjonell utnyttelse av flåten. Konvensjonell –Beste marked siden Bedret tilbud/etterspørsels bilde Dollareffekt Is-situasjon i baltikum –Vår merinntjening generert etter 1. kvartal. Finans –Refinansiert. Balansen bedret med NOK 167 mill. –Positiv verdiutvikling på skipsverdier

8) Hittil i 2004? Sideport-markedet –Holder andelen ut av Norge –Øker volumer fra andre destinasjoner –Flatere inntjeningskurve. Reiser inn i lavsesongen Wilson Express / Green Bergen –Mer bruk av eksterne skip. Konvensjonell –Korrigert noe ned. Mindre bananvolumer Ikke samme is-situasjon Underliggende trend er god –Vår inntjening er opp. Finans –Kjøp av Måløyterminalen –Erklæring kjøpsopsjon Green Arctic og Green Frio –Deltagelse i emisjon for utvidelse av Odraport –Emisjon i Green Reefers

Generalforsamling 11. Mai, 2004 Orientering om virksomheten