Avfallsdeklarering.no  Erfaringer hittil  Kommende endringer  Papirskjemaet Seniorrådgiver Trude Syversen, 17.9.2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Februar 2015.
Advertisements

Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
Når du er registrert som ny bruker, må passord alltid benyttes - så husk dette ! Første gangs innlogging.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID. Hva er MinID? MinID er en personlig elektronisk legitimasjon Elektronisk ID = e-ID.
Hvordan få til både verdiskapning og gode opplæringsløp? - Erfaringer fra Bamble kommune Heidi Solstad Glittum Rådgiver personal- og organisasjonsutvikling.
Møre og Romsdal Tema: Pensjonistforbundet som samarbeids- og diskusjonspartner Utvikling i eldreomsorgen sett med «ombudsøyne» Samhandlingsreformen Hvordan.
Ny utsendingsmetode for Lærebedriftsundersøkelsen 2015.
PETS 2016 på Solstrand Norfos digitale tjenester.
Silje Winther og Mali Ø. Haugen Seksjon opptak og tilrettelegging Opptak til UiO 2015.
Velg digital postkasse på Norge.no. Hva er en digital postkasse? - en sikker løsning for å få og oppbevare viktig post digitalt Digital postkasse tilsvarer.
Kommunalt råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Årets norske Leanvirksomhet
Fritid med Bistand V/ Seniorrådgiver Anders Midtsundstad
Brukerveiledninger her:
Brukerutvalget i NAV Telemark
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Lær å logge inn til offentlige tjenester med MinID
Velg digital postkasse på Norge.no
Gjennomføre rapportering
Arbeidsgruppe prosjekt
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
Viktige datoer i så henseende
Hva gjør at man kan kalle et prosjekt et raskt prosjekt?
Avfallsdeklarering.no 1.mai 2016
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Samarbeid og medbestemmelse
Jomfrusjekk.
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
Fullføre og bestå alle fag Aktuelt om eksamen
Gruppeprosess Dialog som ramme for gruppeprosessen Lokalt fokus
Landsmøtesak 5/15 Lærerprofesjonens etiske råd
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Kommunikasjon.
Hvorfor Autorisasjonsdata, og hva er det for noe?
Digitale systemer ved OsloMet
Digital signatur - kontrakter
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Kommunikasjonsformer
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID
Ved å stille spørsmålet får vi nyttig informasjon og innsikt i brukernes ønsker og behov.  Vi ønsker å gi brukerne en bedre hverdag ved å tilby tjenester.
Gå til – Klikk på «lag konto».
Årets norske Leanvirksomhet
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
Årets norske Leanvirksomhet
Oppfølging av etterlatte – Bruk av etterlattesamtaler
Brukermanual Min Idrett
Kundesenter Direkte Undersøkelse av bruken av
Årets norske Leanvirksomhet
Enkel brukerveiledning
Anskaffelse og Gjenanskaffelse
Informasjonsmøte om «Felles læringsplattform for statlige virksomheter» (Virksomhetsplattformen) Tone Kastnes Difi
Utskrift av presentasjonen:

Avfallsdeklarering.no  Erfaringer hittil  Kommende endringer  Papirskjemaet Seniorrådgiver Trude Syversen,

 151 av i alt 685 avfallsmottak og 287 av ca avfallsprodusenter har tatt i bruk Avfallsdeklarering.no  Avfallsmottak venter på tilrettelegging for integrasjon. Spilloljeanlegg venter på Spilloljemodulen. Budskapet om Avfallsdeklarering.no har ikke nådd alle avfallsprodusenter Erfaringer

Brukerstøtten får mest spørsmål om  Administrasjonsmodulen – Innlogging i administrasjonsmoduladministrasjonsmodul – Organisasjonsnummer på underenhet (se – Avfallsmottak får registrert seg som produsent, ikke som mottak Avfallsmottak Erfaringer

Andre erfaringer og spørsmål vi har fått vite om  Konkurransesensitiv informasjon  Transportdokument  Utskrift av deklarasjonsskjemaet  Opplæring  Mange konstruktive forbedringsforslag fra brukere. Vi vil implementere de fleste forslagene Erfaringer

 Forbedre brukergrensesnitt og utvide web-service for integrasjon o Vise frist for å aktivere brukerkonto i emnefeltet i e-posten som sluttbrukerne mottar når de er opprettet som brukere o Skrive ut deklarasjoner fra arbeidsflaten og flere samtidig o Skrive ut listen over fullmakter o Kvittere for mottak av avfallet, etter å ha søkt fram riktig deklarasjon i arbeidsflaten o Registrere samme sluttbruker (e-postadresse) på flere organisasjonsnr o Utvide web-service Kommende forbedringer

 Endre grafisk profil. Her er et eksempeleksempel  Utvikle spilloljemodul  Utvikle nødskjema Kommende endringer

Avvikling av papirskjemaet  Miljødirektoratet ønsker å avvikle bruken av papirskjemaet ganske raskt. Vurderer å gjøre det fra årsskiftet.  En utfordring å få virksomheter som sjelden deklarerer til å ta i bruk Avfallsdeklarering så raskt  Utviklingen av Avfallsdeklarering har kostet mye, ikke mulig å drifte både gammelt og nytt system i lang tid