Transportplan Nordland Transportplan Helgeland Fase I Transportplan Helgeland Fase I –Utarbeidet av regionrådene på Helgeland Transportplan Helgeland Fase.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva kan vi gjøre med det? Ungdom og medvirkning.  Hyggelig å se dere, velkommen hit.  Forskningsdagene 2012  Distriktssenteret  Hva skal skje her.
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
EUs styrking av konkurranseevnen til gods på bane TEMPO 31. august 2012 Sunniva Meyer.
Arbeidsgruppen For-lang Røatunnel - Nå. Ved: Øystein Eckhoff Sander J
Øvre Sund bru åpner i 2011, vurdering av bruk av gamle bybru pågår nå Tiltaksplan for handel og næringsliv i Drammen sentrum.
HH Oslo-Stockholm = regional utvikling i Nordens triangel
Transportetatenes forslag til Nasjonal transportplan
Oppfølging av NTP og forvaltningsreformnen 29.oktober 2009 Bjørn H. Kavli.
Fylkeskommunal boligpolitikk?
Bruk av ulike plantyper og utredninger
Skarv PUD og BP I Nordland
Vårt behov for studiesenteraktører
Noen «nyheter» NAV Nordland/Jack Inge. NAV, Side 2 Arbeidsmarkedet i Nordland  Fortsatt stort behov for kvalifisert arbeidskraft ( jfr
Regional transportplan Agder
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Informasjonsmøte Om utredning av Ringeriksbanen Råd til utredningsfasen.
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Hvordan skape en vinnerregion i samferdsel ? Innlegg på Samferdselskonferansen i Kr.sund Iver Nordseth – leder i Samferdselsutvalet i MR.
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Gevingåsen tunnel1 Susanne Bratli Leder Jernbaneforum Midt-Norge.
Del 2 Strategisk analyse
Transportetatenes forslag til Nasjonal transportplan Terje Moe Gustavsen Leder for styringsgruppen.
En gledelig begivenhet Orientering til styret om overtakelse av ansvaret for følgetjenester for gravide til fødested og beredskap for denne tjenesten.
Transportplan IHR – Bodø Transportplan Indre Helgeland Regionråd - Innspill til NTP og Regional Transportplan.
Kysten er klar for fergeforbindelse mellom Aure - Hitra.
Transportplan Nordland Handlingsprogram fylkesveger og ferjer.
En drivkraft for vekst på Helgeland HSB - Landbruk 1.
Aktiv transport. Definisjon av Aktiv transport Aktiv transport omfatter gåing, sykling på reiser som uansett skal gjennomføres i hverdagen, for eksempel.
Strategi for utbedret og ferjefri E39 innen 2035 Treffpunkt Hafast seniorrådgiver Håvard Austvik.
Innspill fra Salten Regionråd til planprogram for RTP Nordland Møte 4. mars Norsk Luftfartssenter.
Fagdag om startlån Husbanken. Nordlandsbanken Forretningsbank med sete i Bodø. Heleid av DnB NOR Bank ASA. Banken dekker Nordland gjennom 15 kontorer.
Helge Kolstad, COINCO styringsgruppe, Oslo – Gøteborg på 2:10 Østfolds utlegning av COINCO Norths jernbanepolitikk.
KVU-verksted Oppland grense - Melhus Oppdal 22. og 23. november 2010 Kjetil Strand, avdelingsdirektør Strategi, veg og transport Statens vegvesen Region.
Leverandørmøte – felles bransjemøte Utfordringer Vegdirektør Terje Moe Gustavsen 20. mai 2009.
Foto: Bjørn Erik Olsen Fylkesutdanningssjefens skolebesøk – 2015 Medbestemmelsesmøte
-Ein tydeleg medspelar Fylkeskommunen, kvar står vi Treffpunkt Hafast Fylkesordførar Jon Aasen.
1 Ferjefrie stamvegar/riksvegar gjennom fylket Ferdige og mulige samferdselsprosjekt i Møre og Romsdal etter tusenårsskiftet Lage Lyche.
Stokmarknes 26. januar 2009 v/ Bård Larsen Daglig leder i HEVA.
Transportplan Nordland Hvilken form og innhold bør Transportplan for Nordland ha? 1. Planprogram – vår Transportplan – vår 2012 Formål med planarbeid.
Foto: Ernst Furuhatt Regional plan for by- og regionsenterpolitikk Greta Johansen 9. mars 2016.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Oppstartsmøte Transportplan Nordland – Innspill fra Ofoten Eystein Markusson, sekretariatsleder Bodø, OFOTENREGIONRÅ D.
Nasjonal transportplan Politisk møte med Samferdselsdepartementet
Utkast til forskrift om tilskudd til tiltak i Utvalgte kulturlandskap og verdensarvområder – hvordan vil denne fungere hos oss? Arne Farup, rådgiver hos.
Velkommen KVU E6 Fauske – Mørsvikbotn 4.juni 2014 Konseptvalgutredning KVU E6 Fauske - Mørsvikbotn - Faglig utredning - Politisk beslutningsgrunnlag Strategisjef.
Nasjonalt Legevaktsnummer Nasjonalt Legevaktsnummer
KLUBBESØK 2275.
Utviklingskontrakt for Fremtidens hurtigbåt
Kommunikasjon – føresetnad for all bosetting og næringsutvikling.
Nasjonal transportplan
Status i arbeidet med forvaltningsreformen
Oppstart og oppfølging av øvrige regioner i Sammenslåing karrieresenter studieverksted -OPUS Skulpturlandskap.
Bedre og mer effektive planprosesser - hvordan kan vi bidra?
Kommuneplanens arealdel
Utredning om forbindelser mellom Østlandet og Vestlandet
Riksvegutredningen 2015 og NTP
NTP prosessen og samarbeid med andre fylker
Fv Bustneslia Rana kommune
Finanskomite revisjonstjenester
E18 Akershus grense - Vinterbro
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
MidtSkandias årsmøte Ternaby 09. juni 2016
Helgeland Nytt signalanlegg på Nordlandsbanen. Kryssningsspor for tog.
PLANNETTVERKSMØTE SANDNESSJØEN 30.APR. 2019
kart.fosen.net – interkommunalt GIS-samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Transportplan Nordland Transportplan Helgeland Fase I Transportplan Helgeland Fase I –Utarbeidet av regionrådene på Helgeland Transportplan Helgeland Fase II Transportplan Helgeland Fase II –Gi premiss for innspill i Transportplan Nordland –Samarbeid mellom Sør-Helgeland Regionråd og Helgeland Regionråd

Transportplan Helgeland fase II Grunnlaget ligger i enstemmig vedtak i regionrådene Grunnlaget ligger i enstemmig vedtak i regionrådene –Vårt hovedfokus er å binde basebyene Brønnøysund – Sandnessjøen tettere sammen –I dag tar det 3 timer hvis en så heldig at en blir med fergene – ellers blir det 6 timer –Kjører en rundt via Mosjøen tar det 4 timer –Bygger på fylkesplan Bli en bo- arbeids og serviceregion Bli en bo- arbeids og serviceregion

Analyser Oppdater utredning om tunnel under Velfjord Oppdater utredning om tunnel under Velfjord Oppdater utredning om bru til Hamnøy Oppdater utredning om bru til Hamnøy Utredning ferjeforbindelse Hamnøy – Vega - Tjøtta Utredning ferjeforbindelse Hamnøy – Vega - Tjøtta På lang sikt – ferjefri forbindelse mellom basebyene Brønnøysund - Sandnessjøen På lang sikt – ferjefri forbindelse mellom basebyene Brønnøysund - Sandnessjøen

Transportplan Helgeland Opptatt av økt kapasitet og lengre åpningstider på våre ferjer Opptatt av økt kapasitet og lengre åpningstider på våre ferjer Bedre standard på Tosenveien, inntil E6 Bedre standard på Tosenveien, inntil E6 Løse flaskehals på grensen til Trøndelag - Trolldalen Løse flaskehals på grensen til Trøndelag - Trolldalen