19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester
Formål med møtet er å legge til rette for en god prosess En åpen og forutsigbar prosess. Best mulig konkurranse Gjensidig tillitt Informasjon om offentlig anskaffelser og krav til hva som skal innleveres og hvorfor
Agenda Informasjon om –oppdragsgiver, omfang og avrop. –tilbudsdokumenter, prosess og innlevering Mulighet for spørsmål
Oppdragsgivers mål for ny avtale Bruke offentlige midler optimalt. Riktig kompetanse Riktig pris TILLIT Få og ta ansvar
Oppdragsgiver er Vennesla kommune Enhet for byggforvaltning Enhet for teknisk forvaltning Andre enheter To boligstiftelser
Avrop byggforvaltning
Erfaringsmessig – uventede hendelser brann hærverk lekkasjer
Anleggsarbeid I hovedsak for Enhet for teknisk forvaltning Samarbeid og selvstendig Gravemaskin 8 og 16 tonn Lastebil ADK
Avrop (kjøp) på rammeavtalen Tre parallelle rammeavtaler på hvert fagområde, –(forutsatt at det er det er tilstrekkelig antall egnede tilbud og leverandører) –Oppdrag anslått under tildeles best rangerte, hvis kapasitet –Oppdrag anslått til over tildeles etter minikonkurranse
Tildelingskriterier i minikonkurranser Vil variere i fra sak til sak men kan omfatte alt eller deler av dette (se 7.3 rammeavtale) –Pris –Leveringstid –Kvalitet
Gjennomgang av tilbudsdokumentene Jon Fredrik Orientering om Doffin Orientering om prosessen Orientering om hva som må leveres inn Orientering om avvisning
Doffin Kunngjort Spørsmålsfrist Tilbudsfrist kl.12:00 (OBS: absolutt)
Kvalifikasjonskrav Skatt og mva Økonomi Kvalitetssikringsrutiner Erfaring Kompetanse og kapasitet Godkjenning tiltaksklasse 1 Godkjent og aktiv lærlingebedrift
Underleverandør Forpliktelseserklæring kun nødvendig dersom underleverandører benyttes til å oppfylle kvalifikasjonskrav.
Tildelingskriterium 100% pris –Underkriterier 30% materiell og 70% timepris Utfylt prismatrise Vær obs på forbehold, manglende prisposter e.l. –Kan medføre avvisningsplikt.