3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Advertisements

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Den norske.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
Noen tanker om ny Avisundersøkelse Helge Holbæk-Hanssen Mediebedriftenes Landsforening Standardiseringskonferansen januar 2008.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Folkebibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skolefritidsordning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen NAV NAV Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Grunnskole.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN TV-seing 2014 © TNS Årsrapport for TV-seing i Norge 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN TV-seing 2013 © TNS TV-seingen 2013 Årsrapport med offisielle.
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q2-16 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q2-16.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Presentasjon av 1. kvartal Oslo 14. mai 2003 Adm.dir. / ansv. red. Rune Brynhildsen Økonomidir. Pål Falck-Pedersen.
©TNS 2016 Velkommen til frokostmøte. ©TNS 2016 Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2016 Av Berit Solli Arkitektbedriftene 4. februar Frokostmøte.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2013 Innbyggerdel Innbyggerundersøkelsen.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Konjunkturrapport for arkitektbransjen 2H 2016
Kjøp og bruk av pensum på papir og digitalt. Rapport juli 2017
Utvalg og metode Målgruppe
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Inntakskvalitetsundersøkelsen 2010
Sterk tilbakegang for papiravisene
Forbruker- og finanstrender 2017
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Veiviser Bolig for velferd
Familiesegmentet Tele2
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Verdiskapingsevne i norske storbyregioner
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Margrethe Helgebostad
FoU KS - Mangfold i ledelse Helle Sekkesæter, Christian Skattum Asplan Viak Anette Thiis Evensen, Kulturell Dialog Undersøkelsen er gjennomført i.
Akershus fylkeskommune
Nasjonale radiokanaler
Regional radiolytting
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
Kulturnæringenes økonomiske geografi Skjer det noe utenfor Oslo?
Befolkningsframskrivinger 2018
Kulturnæringenes økonomiske geografi Skjer det noe utenfor Oslo?
Lars-Inge Haslie MC – ulykker Trafikksikkerhetskonferansen 2019.
Gjennomføring etter 5 år
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Troms-regionens potensial
Oppsummering og informasjon om TVOV-undersøkelsen
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Utskrift av presentasjonen:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge 2013 Offisielle lyttertall fra TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Sammendrag 2 70 prosent av befolkningen lyttet til radio en gjennomsnittsdag i 2013 mot 72 prosent i Det registreres også en nedgang i lyttertiden fra 92 minutter daglig i 2012 til 90 minutter i NRKs radiokanaler sto for 58 minutter samlet og største enkeltkanal var NRK P1 med 47 minutter lyttertid. Vi lyttet til kommersiell radio 32 minutter daglig i 2013, som er det samme som nivået som P4 var største kommersielle radiokanal med 18 minutter mens Radio Norge var nest største kanal med 10 minutter daglig lyttertid. Lyttertiden går ned i alle målgrupper foruten Denne målgruppen har en økning fra 101 minutter til 106 minutter daglig lyttertid. Personer 60 år og eldre lytter fortsatt mest til radio, men har den største prosentvise nedgangen fra året før. Nivået på radiolyttingen er noe lavere i vinterhalvåret enn resten året. Vi lytter mer på radio på hverdager enn i helger og søndagene har det laveste nivået. 46% av radiolyttingen skjer utenfor eget hjem. NRKs radiokanaler hadde en markedsandel på 64,6% av lyttingen, en nedgang på 1,2 prosentpoeng fra P4 mistet en marginal andel fra 20,3% til 20,2%, mens Radio Norge økte sin markedsandel fra 9,8% til 11,4%. Blant radiosamkjøringene er MetroStorby og NRJ+ størst etterfulgt av P5 og Storbyradioen. Radiokanaler som ikke er med i målingen vil kunne ha en påvirkning på totaltallene.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 3 PPM-panelet rapporterer de offisielle lyttertallene for nasjonale radiokanaler og samkjøringer. I 2013 som i 2012 omfattet undersøkelsen NRK P1, NRK P2, NRK P3, P4, Radio Norge og samkjøringene Storbyradioen, P5, NRJ+ og MetroStorby. MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14.november Dokumentasjon av hvilke radiokanaler som inngår i samkjøringene ligger bakerst i denne rapporten. Målingene foregår elektronisk og er basert på et representativt utvalg av 1000 personer 12 år og eldre. Personene bærer en PPM, kalt Mediemeter som registrerer all enkodet radio som de blir eksponert for. Lytting til lokalradio blir målt gjennom telefondelen av Radioundersøkelsen og er ikke en del av denne rapporten. Den 1. Oktober 2012 ble det gjennomført en metodisk endring i rapportering av lyttertall for personer på reise i utlandet. Denne metodiske endringen bedrer kvaliteten på undersøkelsen, men kan bidra til noe lavere lyttertall, særlig i ferier og høytider med mange utenlandsreisende. Man kan lese mer om denne endringen på Om Radioundersøkelsen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 1 Daglig dekning

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Gjennomsnittlig daglig dekning etter kanal (prosent) 5 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14. november 2013

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig dekning nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 2 Lyttertid

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid etter kanal (minutter) 8 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14. november 2013

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid etter kjønn og alder (minutter) 9 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid per uke 2012 og Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid etter ukedag (minutter) 11 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid blant lyttere etter kanal (minutter) 12 Kilde: TNS Gallup PPM-panel *MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14. november 2013

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Daglig lyttertid nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 3 Markedsandeler

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Markedsandeler av målte kanaler 2012 og Endring NRK P152,752,2-0,5 % NRK P25,05,1+0,1 % NRK P38,17,3-0,8 % P420,320,2-0,1 % Radio Norge9,811,4+1,6 % Storbyradioen0,70,6-0,1 % P50,90,8-0,1 % NRJ+1,11,2+0,1 % MetroStorby*1,31,2-0,1 % *MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14. november 2013

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Markedsandeler nasjonale kanaler per måned

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 4 Radiolytting gjennom døgnet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolytting gjennom døgnet etter oppholdssted 18 Kilde: TNS Gallup PPM-panel 46% av lyttingen utenfor hjemmet

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolytting gjennom døgnet etter hverdag/helg 19 Kilde: TNS Gallup PPM-panel

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS 5 Vedlegg

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Målte kanaler i samkjøringene 21 Storbyradioen StartDatoSluttDato Radio 1 Oslo/Romerike Radio 1 Bergen Radio 1 Stavanger Radio 1 Trondheim Voice Oslo Voice - web Voice Trondheim Voice Stavanger Voice - DAB Radio Rock Oslo Radio Rock Trondheim Radio Rock Bergen MetroStorby ble ikke målt i perioden 3. januar – 1. mai 2012, og ble tatt ut av målingen 14. november 2013 NRJ+StartDatoSluttDato NRJ Oslo 2/Nesodden NRJ - web (Oslo) NRJ Bergen NRJ Stavanger NRJ Trondheim NRJ Kristiansand NRJ Tromsø NRJ Røyken og Hurum NRJ Oslo NRJ DAB Klem Web (Oslo) Klem FM Nesodden/Oslo Klem FM Follo Klem DAB MetroStorbyStartDatoSluttDato Radio Metro Ringeriket Beat Romerike Beat Oslo Metro Oslo Metro Gjøvik Metro Drammen Metro Trondheim Metro Østfold Radio Prime Halden Radio Prime Fredrikstad Radio Prime Sarpsborg Radio Prime Moss Metro Romerike ROX P5StartDatoSluttDato P5 Trondheim P5 Stavanger P5 Oslo P5 Bergen

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS For mer informasjon: E-post: