Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Advertisements

Samarbeid med Fishspot. En temasatsning i to prosjekter. 1.Fishspot Forprosjekt- ”Helhetlig og langsiktig plan for fisketurisme i Hedmark”.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
MyPack Hent der du handler
Innovasjon for fremtiden i et leverandørperspektiv
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
GrillGilde møter forbrukerens behov Raske middager på grillen eller engangsgrillen Ferdig til å legge rett på grillen og kort grilltid Tynnere skiver.
Nordnorske Suksesshistorier Kan suksess læres?
Trøndersk lakseproduksjon - Sett i et internasjonalt perspektiv
INTERNASJONALE SUPERMARKEDSKJEDER SOM KUNDER
Brasil. Utvikling i jord- og hagebruk
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Globale mattrender 1.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Lønnsom og bærekraftig vareproduksjon i framtidens Norge Innovasjon i vareproduserende industri - hvilken rolle skal forskningen spille? Eirik Normann,
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
NCE Tourism følger opp med verktøykasse Kaia Finne 7. Februar 2011.
Nyskaping gir vekst Forutsetninger for mer nyskaping: Det må lønne seg å jobbe Enklere å starte egen bedrift Kunnskaper og innsikt Hva gjøres: Lavere skatt.
Integrerende metode i nær- ingslivet versus opprusting i en attføringsbedrift Paal Haavorsen og Rune Kvarme Bransjeforeningen Attføringsbedriftene
Norturas satsing på spesialiteter og regionmat
"Hvordan lykkes som småbedriftsledere og bønder ?
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Globalisering og norsk bildelindustri.
Tillegg til plansjer Midt-Norge. Hvorfor kan vi ikke øke prisen på storfe mer? - men har økt med 30% siden 2006! (kpi økt med 11,5 %) Litt biff – mye.
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Nor-Fishing 2014 Informasjon om fangstbehandlingsprosjekter Roar Pedersen, Fagsjef Fartøyteknologi, FHF.
FoU behov og næringslivet i Finnmark Marit Helene Pedersen Regiondirektør NHO Finnmark Alta 26.juni 2008.
- en del av Mat alliansen : NLH - Matforsk - Akvaforsk Ark nr.: 1 | fredag, 12. desember 2014 | Forfatter:.... | Arkivert: I:\felles\_Utveksling Gjennomføring.
Per Schjølberg-Henriksen Oslo 27. oktober 2004 Forskningsbasert kompetansemegling Erfaringer fra TEFT og IRC Forskningsbasert kompetansemegling Metoder.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Logistikk NDLA side 77 til 92.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Pakker I Microflex. Pakke Hva mener vi med en pakke? Abonnement (fungere som en serie) Kobling av enkeltforestillinger.
"Verdier fra havet - Norges framtid"
EU - nye markeder - Aquacity/Innovasjon Høstkonferansen i Stavanger 12. oktober 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Visjoner for norsk sjømatnæring – hva kan fiskerimyndighetene bidra med? FISK 2004,Tromsø, november 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Utviklingsfondet for skogbruket Skogprogrammet Bidrag til FoU – fokus på fremtiden Kristin Danielsen Avdelingssjef Landbruk og marin virksomhet Norges.
Strategi for Puls-programmet Denne presentasjonen støtter kortversjonen av programmets strategi publisert på programmets nettside i juli 2003.
Tjenesteyting, handel og logistikk - Puls Hvordan få frem gode prosjekter - søknadsprosessen og vurderingskriteriene Ulf Henriksen og Trond Knudsen 30.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
MER KRAFT FRA KJØTTINDUSTRIEN 35 % av Nortura’s biomassen 3% av omsetning Norilia er 100% eid datterselskap av Nortura.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Mer om studentbedrift forretningsplan
Hva blir Trøndersk landbruk sin viktigste rolle de kommende tiårene? Hvordan videreutvikle potensialet for verdiskaping? Sør-Trøndelag Fylkesting 14. april.
Nye Ramoen – Nye muligheter
Totalmarkedet 2016 Hva gjør Nortura?. Prognosen 2016 – per januar
KJØTTCOMPAGNIET.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
1 - ditt springbrett til innovasjon. Skattepliktige til Norge kan søke Behøver ikke å være i skatteposisjon For alle næringer og selskapsformer Bedriften.
Kapittel 6. Produktutvikling Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.
TREFLYT Eller: Nye samarbeidsløsninger for effektiv kommunikasjon og vareflyt i verdikjeder Erlend Ystrøm Haartveit, Norsk institutt for skog og landskap.
Min lederfilosofi – ledersatferd (-stil) og medarbeidermotivering
Informasjon om kompetanse- program - For handels- og servicenæringa i Nordkapp.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Sammendrag (kun for internt bruk i søknadsbehandlingen)
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Matiq - outsourching.
Synnøve Finden ASA 3Q06 presentasjon
IoT i smarthus: Paradigmeskifte i 2017
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Prosjektbeskrivelse PROSJEKTNAVN Prosjekteier: …
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Award-konsept.
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Kundemål Vi skal være tilstede i alle salgskanaler

PROFF er spydspissen innen KONSEPT og INNOVASJON Konseptutvikling kunde-profil Konseptutvikling kategori Produktutvikling * Levere på det viktigste for våre kunder

Inspirerende og verdiskapende PARTNER kunder 100 kjeder 82 engasjerte mennesker 3 x «Årets leverandør»* Vi skal være BEST (for eiere, medarbeidere og kunde) HOVEDREGEL 1 Vi skal skape kategorivekst; tilføre mer verdi for kundenes kunder, kundene og bøndene, og tilføre noe nytt til markedet!

Motto: Engasjerte og inspirerte medarbeidere gir ENGASJERTE OG INSPIRERTE KUNDER De beste ambassadører for Nortura

MATEN som hovedrollen

Kjøttcompagniet skal utvikle og selge matspesialiteter! 7 Finne «verdikjedeskatter» Utvikle produkter/konsepter med identitet Bredere nedslagsfelt enn bare DV Matspesialiteter* laget av de beste råvarene Norge har å by på basert på å foredle medlemmenes råvarer i Nortura og i samarbeid med andre

NSK (Nye SalgsKanaler) En ny salgsenhet i Nortura med foreløpig 3 ansatte NSK skal selge våre produkter (eksisterende og nye) i nye kanaler og til nye kunder, for å gi Nortura flere ben å stå på og skape ny og lønnsom vekst Eksempel på nye kunder og nye kanaler det jobbes med: – Dagligvarer på nett: Kolonial.no, Marked.no, Godtlevert.no osv – Kjedekunder: Europris, Nille, SATS/Elixia, Fresh Fitness (fryst konsept, langtidsholdbar mat og proteinrike produkter) – Nye initiativ: MATFATET Brumunddal, Salg av matskatter lokalt. ++ NSK jobber med nye salgsmuligheter fra helt nye utsalgssteder som feks salg via nettkunder, pick-up punkter og «app’r» men også fra kjeder og butikker som ikke selger våre varer i dag men som vil/kan gjøre det «i morgen». Dette er nybrottsarbeid hvor vi forventer en betydelig vekst.

9

Nortura´s forskningsaktivitet (FoU) Nortura´s forskningsstrategi 2013 – 2018 – Underbygge Nortura´s merkevarer – Bidra til å sikre konkurransekraft og effektivitet – Bidra til optimal primærproduksjon – Bidra til riktig kosthold, ernæring og helse Nortura´s viktigste FoU-partnere – Animalia – Nofima – NMBU – Sintef – Teknologisk Institutt - DMRI (DK) Total forskningsinnsats i kr (inkludert egeninnsats) Ca. 30 MKr FoU budsjett 2015 (forskning)5,1 MKr Forskningsbevilgninger fra NFR/FFL/JA6,9 MKr Skattereduksjon via skattefunn (6 pågående prosjekter)Mål. 4,0 MKr Deltar aktivt i 30 forskningsprosjekter i Nortura-eide prosjekter, to nye fra 2016 On-line temperaturmåling Slakte- og robotteknologi Sterkt involvert i Foods of Norway

Innovasjonsprosjekt «Grønne Enger» - Gressfôret kjøtt «Grass-fed» trenden har kommet til Norge. De fleste kyr i Norge har tilgang til store mengder gras. Dette basert på full utnyttelse av de naturgitte mulighetene vi har i Norge. Prosjektet «Grønne enger» jobber med hele verdikjeden fra bås til bord. Gjennom kartlegging av dyr som har spist mest mulig gras, organisere varestrømmen, foredle og pakke for deretter å selge til restaurant- eller forbrukerkunder. Vi ønsker å løfte ytterligere verdier inn i Norsk storfekjøtt. Her skal Nortura gå foran og være først ute! Innen første halvår av 2016 skal Nortura kunne tilby gressfôret kjøtt til Norske forbrukere. 11 Prosjektleder, Nina, hospiterer på gården til styremedlem Kjersti Hoff på Løten.

Innovasjonsprosjekt Mat –O –Mat Nytt serveringskonsept basert på robotteknologi. Mat-o-maten er en matrobot skal lage og servere sunn og næringsriktig mat på en enkel og rask måte på ulike steder der mennesker oppholder seg og ferdes. Prosjektet er et samarbeid mellom ekstern bedrift som utvikler robotteknologien, og Nortura leverer maten. Matroboten blir en del av en helhetlig kaféløsning. Prototyp for matroboten skal testes på utvalgt kunde vinteren

Prosjektet omhandler teknologi for å langtidslagre ferskt råvare lengre enn ved vanlig vakuumpakking, uavhengig av dyreslag. Kan gi Nortura økt fortjeneste som følge av : Redusert uønsket innfrysning av råvare Redusert svinn Utjevning av slaktetopper ved etablering av nye sesonger, evt. flytting av sesonger. Fersk råvareopplagring i forkant av sesonger (eks. større andel fersk ribbe til jul) Økt mørhetsgrad på (lagring=mørning) Mulighet til å nå nye markeder utenfor Norges grenser. Teknologien skal etter planen være implementert og i drift fra høsten Innovasjonsprosjekt Snylteveps