Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015. Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015. Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører."— Utskrift av presentasjonen:

1 Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015

2 Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører i oppstartsfasen –Tilstede i 17 land –Støtter mer enn 110 sosiale entreprenører Hva gjør vi i Norge? –Game Changers konkurransen i samarbeid med MTG: årlig konkurranse for sosiale entreprenører for å vinne plass i vårt inkubatorprogram

3 Vårt fotavtrykk

4 smart Vi ser etter mennesker som skaper nye virksomheter til å løse samfunnsproblemer som rammer barn og unge 4 modiglidenskapelig En person med gründermentalitet og en sterk indre driv til å skape positiv sosial endring… …som har en innovasjon… gjennomførbarskalerbar bærekraftig forretningsmodell …som løser et betydelig samfunnsproblem barn og unge møter på hjelper en spesifikk målgruppe bidrar til systemendring

5 Ideen: Innovativ Tidlig stadie Sosial verdiskapning for barn Systemendrende Skalerbar Bærekraftig Individet: Resultat- og målorientert Gründer-egenskaper Lederegenskaper Lidenskapelig opptatt av sosial endring Pragmatisk; fleksibel, effektiv Våre kriterier for deltakelse i inkubatorprogrammet

6 Barn og unge Målbar Ideen må kunne skape en målbar og meningsfull sosial endring. Ideen må ha potensiale til å skape en markant endring i livene til barn og unge, med fokus på å styrke barns tro på seg selv. Vi opererer med bottom-up, heller enn top-down metoder. To typer løsninger: Individuell (dyp) påvirkning Storskala (bred) påvirkning Non-profit Prosjektet er hovedaktiviteten til virksomheten Praktiske kriterier for deltakelse i inkubatorprogrammet

7 En bærekraftig forretningsmodell er ikke avhengig av kortsiktig / upålitelige tilskudd En kommersiell modell er ikke den eneste bærekraftige modellen Vellykkede sosiale entreprenører er ofte avhengige av en kombinasjon av forretningsmodeller med ulike inntektsstrømmer, hvor stipend er et eksempel Sosiale virksomheter trenger bærekraftige forretningsmodeller 7

8 Inkubator aktiviteter – hva krever vi av deltakerne? 8

9 Les mer om hvordan å søke på Infomøte om søknadsprosessen 4. juni fra Hvordan søker du? 9

10 Samtlige punkter er viktige å henvise til –Innovativ: er den annerledes enn andre ting som er på markedet? –Tidlig stadie: du har behov for støtte til utvikling –Sosial verdiskapning: finnes behovet? –Systemendrende: Hvordan ser du for deg å kunne endre systemet på sikt? –Skalerbar: Behovet er stort nok til at løsningen kan vokse og tilbys til mange på sikt –Bærekraftig: Finnes det måter å hente inn midler på, slik at virksomheten blir økonomisk selvgående på sikt? Henvis til konkret statistikk eller informasjon om at det er et betydelig problem du søker å løse Vær så konkret som mulig i søknaden Legg ved en 2 minutters film – fordel heller enn ulempe og viser ofte raskt personlig lidenskap til egen løsning Husk at vi ser like mye på løsningen som på individet Hvordan ser en god søknad ut? 10

11 Få oppdateringer om oss her: 11 Reach for Change Norway R4C_Norway R4CVideo

12 Country manager Kristine Laake


Laste ned ppt "Reach for Change Impact Coffee 27. mai 2015. Reach for Change – kort oppsummert 2 Hvem er Reach for Change? –Stiftelse som støtter sosiale entreprenører."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google