Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

AQUARAMA & INNOVASJON. Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "AQUARAMA & INNOVASJON. Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i."— Utskrift av presentasjonen:

1 AQUARAMA & INNOVASJON

2 Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i ny infrastruktur på nye steder med ny kapasitet (f.eks. kulturhus, museer, badeland, Abra Havn) Investering i nye back-office systemer (f.eks. CRM) Implementering av (dynamisk) prising Ny kunst (skapende, kuraterende, formidlende) Nye programmeringskonsepter Nye samarbeidspartnere Nye organiseringsformer (f.eks. teater/symfoni, konsolideringer, OPS) Nye forretningsmodeller

3 «Det er bare noe vi gjør»

4 Nye forretningsmodeller helse Eksempler: Aktiv Fritid m.fl. + AQ Bad/AQ Trening = Aqua Sprek Kolsgruppen på AQ Trening Somalisk kvinneforening på AQ Spa Muligheter: Vanntilvenning for innvandrerkvinner Svømmekurs for voksne m.m. Utfordring: «Mellomperioden», dvs. perioden mellom kommunens ‘gratisperiode’ og før gjestene er i stand til å gå på egenhånd. Kostnader versus langsiktig, samfunnsøkonomisk gevinst.

5 Nye samarbeidspartnere – nye opplevelsesprodukter Eksempler: Gøy i Byen Aktiviteter for de minste: babysvømming, mor & barn trening, trening for friske gravide Aktivitetsuke/treningsleir i skoleferier Muligheter: Flere samarbeidsprosjekter i Arena USUS: Barnebursdagsportal Andre samarbeidspartnere; eks B2B nettverk Utfordring: Kapasitet og økonomi i oppstartsfase Kostbare «testfaser»; eks innenfor kurs/event

6 Nye CRM- & Bookingsystemer Eksempler: Integrert system i tre avdelinger; – adgang, CRM, booking og økonomirapportering – nødvendig informasjon ligger i armbåndet Muligheter: «Automatisere» kjøpsprosessen ytterligere; – integrere nettet som en del av prosessen – Kun benytte automater; mindre bemanning resepsjon Selge konseptet til andre badeland/opplevelsesaktører Utfordring: Langt fra «hyllevare» Ha kapasitet; menneskelige og økonomiske ressurser til å jobbe med utvikling ved siden av daglig drift Armbånd versus ID-kort m bilde…

7 «Livsglede og livskvalitet til alle våre gjester»

8


Laste ned ppt "AQUARAMA & INNOVASJON. Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google