Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir."— Utskrift av presentasjonen:

1 Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir 142 minutter, mens Statistisk sentralbyrå oppgir 98 Kilde:ACNielsen; Norsk Gallup; Statistisk sentralbyrå Daglig lyttetid Minutter per innbygger, 2001* Belgia Sveits Finland Østerrike Tyskland Danmark Storbritannia Island Sverige Frankrike Nederland Norge** Spania Irland Hellas 142 Radios andel av total annonsering Prosent, 2001* Belgia Nederland Spania Østerrike Irland Frankrike Italia Storbritannia Finland Norge Tyskland Sverige Sveits Danmark Hellas

2 De unge lytterne i Norge lytter relativt lite i forhold til unge i andre Europeiske land Minutter per innbygger, 2001 * Kun minutter lyttet til kommersiell radio. Ikke inkludert lytting på BBC som utgjør 53% av all lytting Kilde:Statistisk sentralbyrå,CBS, Media Perspektiven 2001; Advertising Association, Advertising Statistics Yearbook NorgeStorbritannia* Tyskland Nederland

3 VG er Norges største avis Norges største avisers daglige opplag 2001* * Antall opplag godkjente av Mediebedriftenes Landsforening Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media VG Dagbladet Aftenposten Daglig leses VG av personer i Norge som gir en leserdekning på 36,2% av befolkningen over 13 år I løpet av en gjennomsnittsuke har personer lest VG VGs oppslutning

4 VG har bred oppslutning i alle aldersgrupper VG avis daglige leserdekning etter alder* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media Alder år

5 VG er populær i alle fylker Østfold OpplandHedmark Oslo Akershus VG avis daglige leserdekning i Norges fylker* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media BuskerudAust-AgderTelemark Vestfold Vest-AgderRogaland Hordaland Sogn og Fjordane Møre og Romsdal Sør- Trøndelag Nord- Trøndelag NordlandTromsFinnmark

6 VG er Norges største nettavis Ukentlig antall nettlesere Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”

7 VG er Norges største nettavis Daglig antall nettlesere Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”


Laste ned ppt "Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google