Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader."— Utskrift av presentasjonen:

1 3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader Frokostmøte MU 21.03.13 Knut-Arne Futsæter TNS Gallup Forskningsleder for medier @Futsaeter TNS Gallup

2 1.Konsept og metoder 2.Rapporterte nettsteder i GPC (13/1) 3.Mediehusanalyser Agenda 2

3 3 Måling av nettsteder i Norge

4 4 Kilde: Norsk Internett Panel (NIP). Daglig dekning i 2012 fra PC/Mac, ikke nettbrett og mobil. De offisielle tallene fra Norsk Internett Panel Daglig dekning for norske nettsteder 2012 Prosent http://www.tnslistene.no/?list_id=9&list_type=2

5 5 Bakgrunn og forutsetninger for kalibrering 1.Nettsteder må bli målt både i Scores og F&M MGI. 1.Kalibrering fra NIP/Scores forutsetter riktig tagging i Scores og deltakelse i NIP for de største. 2.NIP brukes for de største nettstedene (Topp 20), mens Scores brukes for de mindre nettstedene. Indeksen NIP/Scores ligger på rundt 100 i 2012. 3.Tallene er kun kalibrert mht daglig dekningsnivå. 4.Dersom man i GPC kjører en plan med 7 inntrykk vil man få et estimert ukestall, som er forskjellig og ofte litt lavere enn de offisielle nettmålingene (NIP).

6 Kilde: GPC 13/1 Tallene er kalibrert i forhold til de offisielle NIP/Scores målingene for 2012. NIP tallene for 2012 er ikke inkludert mobil og nettbrett. Det kommer i løpet av 2013. 6 Aller Aller sine nettsteder Daglig dekning i tusen Tall i tusen NIP

7 7 EgmontHM EgmontHM (Klikk segmenter og elle.no) Daglig dekning i tusen Tall i tusen Motor Kilde: GPC 13/1 Tallene er kalibrert i forhold til de offisielle Scores målingene for 2012.

8 8 Bonnier Bonnier sine nettsteder Daglig dekning i tusen Tall i tusen Kilde: GPC 13/1 Tallene er kalibrert i forhold til de offisielle Scores målingene for 2012.

9 Kilde: GPC 13/1 Beregningen er kun gjort for de rapporterte nettstedene i GPC 13/1 (se de tre forrige bildene), og forlagshusene har flere digitale tjenester som ikke blir rapportert i GPC. Ukentlig dekning er beregnet ut ifra «7 innrykk» i GPC 13/1. De offisielle NIP tallene er ofte høyere enn GPC 13/1. 9 Forlagenes nettsteder i F&M (GPC) Samlet ukentlig dekning i tusen Tall i tusen

10 10 Mediehuset Aller Lesertall (AIR) for papirutgavene og ukentlig dekning for nettstedene Tall i tusen Kilde: GPC 13/1 Beregningen er kun gjort for de rapporterte nettstedene i GPC 13/1 (se bildene 7-9), og forlagshusene har flere digitale tjenester som ikke blir rapportert i GPC. Ukentlig dekning er beregnet ut ifra «7 innrykk» i GPC 13/1. De offisielle NIP tallene er ofte høyere enn GPC 13/1.

11 11 Mediehuset EgmontHM Lesertall (AIR) for papirutgavene og ukentlig dekning for nettstedene Tall i tusen Kilde: GPC 13/1 Beregningen er kun gjort for de rapporterte nettstedene i GPC 13/1 (se bildene 7-9), og forlagshusene har flere digitale tjenester som ikke blir rapportert i GPC. Ukentlig dekning er beregnet ut ifra «7 innrykk» i GPC 13/1. De offisielle NIP tallene er ofte høyere enn GPC 13/1.

12 12 Mediehuset Bonnier Lesertall (AIR) for papirutgavene og ukentlig dekning for nettstedene Tall i tusen Kilde: GPC 13/1 Beregningen er kun gjort for de rapporterte nettstedene i GPC 13/1 (se bildene 7-9), og forlagshusene har flere digitale tjenester som ikke blir rapportert i GPC. Ukentlig dekning er beregnet ut ifra «7 innrykk» i GPC 13/1. De offisielle NIP tallene er ofte høyere enn GPC 13/1.

13 Kilde: GPC 13/1. De offisielle tallene fra NIP er 316.000 ukentlige personer 13 Se og Hør Aller: Se og Hør Lesertall (AIR) for papirutgavene og ukentlig dekning for nettstedet Tall i tusen NIP: 316.000

14 Kilde: GPC 13/1. Bolig: Bonytt, Hytteliv, Boligdrøm, Rom123, Elle Decoration, Lev Landlig. Foreldre: F&B, Gravid, Kamille Mor & Barn 14 Bolig Foreldre & Barn EgmontHM: Bolig og Foreldre & Barn Lesertall for papirutgaver (AIR) og ukentlig dekning for nettstedet Tall i tusen Bolig Foreldre & Barn

15 Kilde: GPC 13/1. Bolig: Bonytt, Hytteliv, Boligdrøm, Rom123, Elle Decoration, Lev Landlig. KLIKK Bolig 15 Bolig EgmontHM Bolig på nett og papir Lesertall (AIR) for papirutgaven og ukentlig dekning for nettstedet Totalt 669’ Kun papir 551’ Kun nett 83’ Både papir og nett 35’ (5%) Tall i tusen 70% (83/118)

16 Kilde: GPC 13/1. Bolig: Bonytt, Hytteliv, Boligdrøm, Rom123, Elle Decoration, Lev Landlig. Klikk Bolig 16 Bolig EgmontHM: Bolig fordelt på kjønn og alder Lesertall for papirutgaver (AIR) og ukentlig dekning for nettstedet Prosent (struktur)

17 Kilde: GPC 13/1. De offisielle tallene fra NIP er 192.000 ukentlige personer 17 KK KK på nett og papir Lesertall (AIR) for papirutgaven og ukentlig dekning for nettstedet Totalt 274’ Kun papir 154’ Kun nett 96’ Både papir og nett 24’ (9%) Tall i tusen 80% (96/120)

18 Kilde: GPC 13/1. 18 KK fordelt på kjønn og alder Lesertall for papirutgaver (AIR) og ukentlig dekning for nettstedet Prosent (struktur)

19 Kilde: GPC 13/1. 19 Costume Costume på nett og papir Lesertall (AIR) for papirutgaven og ukentlig dekning for nettstedet Totalt 105’ Kun papir 93’ Kun nett 6’ Både papir og nett 6’ (6%) Tall i tusen 50% (5/12)

20 Kilde: GPC 13/1. 20 Costume Costume fordelt på kjønn og alder Lesertall for papirutgaver (AIR) og ukentlig dekning for nettstedet Prosent (struktur)

21 Oppsummering 21  Den første rapporteringen av nett- og papirtall for forlagshusene!  EgmontHM samler totalt 2.539.000 personer på papir og nett.  Hele 61% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene.  Aller samler totalt 2.257.000 personer på papir og nett.  Hele 46% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene.  Bonnier samler totalt 1.421.000 personer på papir og nett.  Hele 58% av nettbrukerne leser ikke papirutgavene.  Nettsidene til EgmontHM Bolig (70%), kk (80%) og Costume (50%) har relativt sett mange brukere som kun besøker nettsidene og som ikke leser papirutgavene. Disse nettsidene har forholdsvis større andel av personer under 30 år som bidrar til øke den samlede dekningen for mediehusene.

22 http://www.tns-gallup.no/medier @Futsaeter


Laste ned ppt "3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google