Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KM 2012. Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KM 2012. Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen."— Utskrift av presentasjonen:

1 KM 2012

2 Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen `000

3 Daglig oppslutning i målgruppen P20-50 år P3 er nå større en Radio Norge Kilde: PPM undersøkelsen P20-50 2012 uke 1-10

4 3 mill. personer lytter til kommersiell radio hver uke P4+ alene genererer 2 531 000 lyttere i snitt hver uke Kilde: TNS Gallup PPM sept 2011 80 % av alle mellom 20-50 år lytter til kommersiell radio hver uke

5 Det kommersielle markedet 2012 Kilde: TNS Gallup PPM uke 2-11 2012 Sum markedsandeler: P4+: 67,5% Radio Norge+: 32,5%

6 Daglig dekning i målgrupper 2012 Grafen viser hvor mange % innenfor hver målgruppe som lytter daglig % Kilde: TNS Gallup PPM uke 2-11 2012

7 Lytting ute/hjemme P4+ Basert på rating| 20-55 år| Hverdager jan-feb 2012

8 Folk flest er lei av reklame Kilde: Sifo %

9 60 GRP til KM-kundene!  Hva vil det si? 2,5 millioner eksponeringer (bruttodekning), men noen vil høre spottene flere ganger. Tilsvarer ca. 35 spotter på P4 pluss ca. 55 spotter på P5+ (forutsatt spotlengde på 30-34 sek.) Spottene har en verdi på kr. 300.000,- brutto.

10 Disse kanalene er med i P4+ produktet P4 hele landet P5 Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim NRJ Oslo/Akershus, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø Klem FM Oslo/Akershus (Nesodden)


Laste ned ppt "KM 2012. Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google