Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Tankekart for å sortere ingredienser…
2
Tidslinje for å strukturere arbeidsprosessen..
3
”Hvor mange uker er det i en måned?”
Elevens eget forslag til strategi… tidslinje, med tellestreker (2. trinn)
4
Lærer modellerer lesestrategier i helklassesituasjon.
Tidslinje, tellelinje, tallinje… = strategi for lesing av fagtekst
5
Begreper, begreper, begreper…
6
Elevene skal bli bevisste på hvorfor de velger - eventuelt velger bort en strategi.
Synliggjør strategiene for elevene. Synliggjør pedagogiske og metodiske virkemidler i klasserommet! Også på ungdomstrinnet!
7
Elevenes egne formuleringer på læringsstrategier
8
Tankekart som talestrategi, støtte til muntlig presentasjon og underveislesing
11
Skanning etter begreper som lærer har laminert på forhånd. Hurtiglesing..
12
Velg deg et begrep. Finn det i boka di. Les raskt om hva det handler om. Fortell de andre hva du har lært.
14
Venn-diagram hjelper elevene til høyeste nivå i Blooms taksonomi: Vurdere og analysere.
16
Det går an å gi prøve i bruk av diagrammer for lesing
Det går an å gi prøve i bruk av diagrammer for lesing. ”Fyll ut et Venn-diagram og finn likheter og forskjeller mellom ulike sjøfugler.”
18
Hva er å røre mykt? Hva er nederste ribbe? Hva er å jevne? Hva er en slikkpott? Hva betyr vekselvis?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.