Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Strategiplan 2010-2019.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Strategiplan 2010-2019."— Utskrift av presentasjonen:

1 Strategiplan

2 Måldokument

3 Visjonen vår Vi er i 2019 en organisasjon som
kjennetegnes av unge, engasjerte og inkluderende ledere for stolte og aktive KFUK-KFUM-speidere

4 Fire satsningsområder
VEKST LEDERE OPPLEVELSER SYNLIGHET

5 Oppdrag Fremtiden Mål for Oppdraget Bli kjent med strategiplanen
Sette seg egne mål i kretsen eller gruppen Bli motivert og engasjert for Fremtiden Ramme: 1-2 timer Innhold: Gruppene må utføre fire mindre oppdrag for å fullføre Fremtiden

6 VEKST Øke medlemstallet, gjennom nye medlemmer og økt medlemstid.
Øke antall medlemmer i ungdomsskolealder. Starte nye grupper

7 Derfor trenger vi VEKST

8 Attraktiv speidergruppe
Ideell størrelse på en gruppe er 50 eller flere Nok ledere Utemøter Mange turer Utenlandsreiser Kurs/Roland

9 Ambisjoner Forenkling Lagånd Ledelse

10 Lagånd Ledergruppen som et samlet team
Gjør det mulig å være forskjellige Lederomsorg

11 Ambisjoner Sett dere store og synlige ambisjoner
La ambisjonene bli en del av tradisjonen Sett krav til det daglige speiderarbeidet

12 Forenkling Få oversikt Lag enkle rutiner for alle gjentagelser
Kjøp eller organiser fast ekstern hjelp

13 Ledelse Praktiske og visjonære
Får de tre elementer i trekanten (lagånd, ambisjoner og forenkling) til å virke Minimum to stk som gruppeledere Gruppeledere har ikke ansvar for en enhet

14 Verving KFUK-KFUM-speiderne har jevnlig vervekampanjer med flotte premier Se for informasjon, inspirasjon og vervetips

15 Oppdrag fra VEKST-Anne Lag ambisjoner for vekst i gruppen/kretsen:
Hva og hvordan? Forslag: Starte ny enhet/gruppe Fylle opp enheter/grupper Invitere til åpent arrangement

16 LEDERE Øke antall ledere Flere unge ledere Flere ledere på kurs

17 Lederkurs

18 Tips om lederrekruttering
Lag liste med aktuelle navn. Alle i gruppa må minst komme med fem navn Ikke si nei på vegne av andre Fortell hvorfor du spør den personen Spør om en avgrenset oppgave, både i tid og aktivitet. Lag en liten stillingsbeskrivelse for personen du spør

19 Oppdrag fra LEDER-Endre
Lag en ambisjon i forhold til lederrekruttering Lag en navneliste med aktuelle personer som kan utfordres Lag minst tre stillings-beskrivelser i forhold til hva gruppen/kretsen trenger

20 OPPLEVELSER Øke deltakelsen på Rolandleirer
Øke antall uteovernattingsdøgn kilde til aktiviteter og arrangementer

21 Speiderprogrammet Programmet bygger på våre verdier: Fellesskap, personlig utvikling, samfunnsengasjement og friluftsliv, med kristen tro som ramme for alt vi gjør.

22 Grønn Action – Lista 2010 var en kjempeopplevelse for 5209 speidere.
Leir er OPPLEVELSE!

23 Speiderprogram Aldersinndeling Progresjon Helhet Integrert forkynnelse
Mat på bål Friluftsliv Samfunnsengasjement/aksjoner Interaktiv hjemmeside Moro!

24 Nyhetssiden På nyhetssiden på speiderprogram.no kan du:
Få oversikt over nye aktiviteter Legge inn nye aktiviteter selv

25 Arrangementskatalogen
I arrangementskatalogen får du oversikt over alle nasjonale OPPLEVELSER.

26 Kalenderen I kalenderen på speiderprogram.no kan du melde deg
på de ulike nasjonale arrangementene.

27 Oppdrag fra OPPLEVELSES-Andrea
Bruk arrangementskatalogen eller speiderprogram.no til å finne et arrangement dere selv vil dra på og et dere vil sende speidere på.

28 SYNLIGHET Positive oppslag om oss i media
Ledere og patruljeførere skal kjenne våre kjerneverdier Økt kalendersalg Øke deltakelse på aksjonene Gjøre KFUK-KFUM-speiding kjent i kirken

29 Kalendersalg Profileringskalender for å synliggjøre KFUK-KFUM-speiding
Økte inntekter lokalt og nasjonalt Dersom hver speider selger 3 kalendere, tilsvarer det 1 million kroner i økte inntekter til KFUK- KFUM-speiderne Egne spesialistmerker for kalendersalg Gratis kalendermerke til de som selger minst tre kalendere

30 Globalaksjonen Synliggjøre speiderne i nærmiljøet
Skape internasjonalt engasjement blant speiderne Samle inn penger til KFUK-KFUM Globals prosjekter Bildet er av barn på Sri Lanka. Det er viktig at fokus på aksjonene er:” Barn hjelper barn”

31 Antall grupper som deltar på aksjonene

32 Media Få positive oppslag i media For eksempel: Aksjonene
Turer og arrangement Miljøtiltak

33

34 Synlighet i lokalmedia

35 Oppdrag Fra SYNLIGHETS-Henrik
Tenk gjennom hva dere kan skape oppmerksomhet rundt det neste året, og hvordan dere vil gjøre dette. For eksempel: Aksjonene Turer og arrangementer Miljøtiltak

36 Gratulerer med utført Oppdrag Fremtiden!
Lykke til med strategiarbeidet. Foto: Steinar Fagerli


Laste ned ppt "Strategiplan 2010-2019."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google