Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Strategiplan 2010-2019. Måldokument Visjonen vår Vi er i 2019 en organisasjon som kjennetegnes av unge, engasjerte og inkluderende ledere for stolte.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Strategiplan 2010-2019. Måldokument Visjonen vår Vi er i 2019 en organisasjon som kjennetegnes av unge, engasjerte og inkluderende ledere for stolte."— Utskrift av presentasjonen:

1 Strategiplan

2 Måldokument

3 Visjonen vår Vi er i 2019 en organisasjon som kjennetegnes av unge, engasjerte og inkluderende ledere for stolte og aktive KFUK-KFUM-speidere

4 Fire satsningsområder VEKST LEDERE OPPLEVELSER SYNLIGHET

5 Oppdrag Fremtiden Mål for Oppdraget Bli kjent med strategiplanen Sette seg egne mål i kretsen eller gruppen Bli motivert og engasjert for Fremtiden Ramme: 1-2 timer Innhold: Gruppene må utføre fire mindre oppdrag for å fullføre Fremtiden

6 Øke medlemstallet, gjennom nye medlemmer og økt medlemstid. Øke antall medlemmer i ungdomsskolealder. Starte nye grupper VEKST

7 Derfor trenger vi VEKST

8 Attraktiv speidergruppe Ideell størrelse på en gruppe er 50 eller flere Nok ledere Utemøter Mange turer Utenlandsreiser Kurs/Roland

9 AmbisjonerForenkling Lagånd Ledelse

10 Lagånd Ledergruppen som et samlet team Gjør det mulig å være forskjellige Lederomsorg

11 Ambisjoner Sett dere store og synlige ambisjoner La ambisjonene bli en del av tradisjonen Sett krav til det daglige speiderarbeidet

12 Forenkling Få oversikt Lag enkle rutiner for alle gjentagelser Kjøp eller organiser fast ekstern hjelp

13 Ledelse Praktiske og visjonære Får de tre elementer i trekanten (lagånd, ambisjoner og forenkling) til å virke Minimum to stk som gruppeledere Gruppeledere har ikke ansvar for en enhet

14 Verving KFUK-KFUM-speiderne har jevnlig vervekampanjer med flotte premier Se for informasjon, inspirasjon og vervetips

15 Lag ambisjoner for vekst i gruppen/kretsen: Hva og hvordan? Forslag: – Starte ny enhet/gruppe – Fylle opp enheter/grupper – Invitere til åpent arrangement Oppdrag fra VEKST-Anne

16 Øke antall ledere Flere unge ledere Flere ledere på kurs LEDERE

17 Lederkurs

18 Lag liste med aktuelle navn. Alle i gruppa må minst komme med fem navn Ikke si nei på vegne av andre Fortell hvorfor du spør den personen Spør om en avgrenset oppgave, både i tid og aktivitet. Lag en liten stillingsbeskrivelse for personen du spør Tips om lederrekruttering

19 Lag en ambisjon i forhold til lederrekruttering Lag en navneliste med aktuelle personer som kan utfordres Lag minst tre stillings- beskrivelser i forhold til hva gruppen/kretsen trenger Oppdrag fra LEDER-Endre

20 Øke deltakelsen på Rolandleirer Øke antall uteovernattingsdøgn kilde til aktiviteter og arrangementer OPPLEVELSER

21 Speiderprogrammet Programmet bygger på våre verdier: Fellesskap, personlig utvikling, samfunnsengasjement og friluftsliv, med kristen tro som ramme for alt vi gjør.

22 Leir er OPPLEVELSE!

23 Speiderprogram Aldersinndeling Progresjon Helhet Integrert forkynnelse Mat på bål Friluftsliv Samfunnsengasjement/aksjone r Interaktiv hjemmeside Moro!

24 På nyhetssiden på speiderprogram.no kan du: Få oversikt over nye aktiviteter Legge inn nye aktiviteter selv Nyhetssiden

25 I arrangementskatalogen får du oversikt over alle nasjonale OPPLEVELSER. Arrangementskatalogen

26 I kalenderen på speiderprogram.no kan du melde deg på de ulike nasjonale arrangementene. Kalenderen

27 Bruk arrangementskatalogen eller speiderprogram.no til å finne et arrangement dere selv vil dra på og et dere vil sende speidere på. Oppdrag fra OPPLEVELSES-Andrea

28 Positive oppslag om oss i media Ledere og patruljeførere skal kjenne våre kjerneverdier Økt kalendersalg Øke deltakelse på aksjonene Gjøre KFUK-KFUM-speiding kjent i kirken SYNLIGHET

29 Kalendersalg Profileringskalender for å synliggjøre KFUK-KFUM-speiding Økte inntekter lokalt og nasjonalt Dersom hver speider selger 3 kalendere, tilsvarer det 1 million kroner i økte inntekter til KFUK- KFUM-speiderne Egne spesialistmerker for kalendersalg Gratis kalendermerke til de som selger minst tre kalendere

30 Globalaksjonen Synliggjøre speiderne i nærmiljøet Skape internasjonalt engasjement blant speiderne Samle inn penger til KFUK-KFUM Globals prosjekter

31 Antall grupper som deltar på aksjonene

32 Få positive oppslag i media For eksempel: Aksjonene Turer og arrangement Miljøtiltak Media

33

34 Synlighet i lokalmedia

35 Tenk gjennom hva dere kan skape oppmerksomhet rundt det neste året, og hvordan dere vil gjøre dette. For eksempel: Aksjonene Turer og arrangementer Miljøtiltak Oppdrag Fra SYNLIGHETS-Henrik

36 Gratulerer med utført Oppdrag Fremtiden! Lykke til med strategiarbeidet. Foto: Steinar Fagerli


Laste ned ppt "Strategiplan 2010-2019. Måldokument Visjonen vår Vi er i 2019 en organisasjon som kjennetegnes av unge, engasjerte og inkluderende ledere for stolte."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google