Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena."— Utskrift av presentasjonen:

1 Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena

2 Målsetting • Fem nye medlemmer 2013-14

3 Hvordan? Overordnet • Bevisstgjøring – vi må kjenne til hva vi kan gjøre • Kontinuitet – vi må tenke på dette mellom møtene og gjennom hele året • Vi må vise gjestene «What’s in it for me» • Vi må tenke «Hvordan kan jeg hjelpe deg?» • Jeg må kjenne deg

4 Aktiviteter • Besøksdager • Deltakelse i formelle nettverk • Besøke andre rotaryklubber i Oslo og omegn • Dialog med foredragsholdere • Oppdatere hjemmeside både om nye og tidligere foredrag

5 Aktiviteter • Bevissthet om bordplassering og mingling ved sosiale sammenkomster • En-til-en-møter satt i system • Foredrag om nettverksbygging • Bruke 3 minuttene mer aktivt knyttet til utvikling av nettverk • Eldre medlemmer presenterer seg selv 2 * 15 minutter pr halvår • Når mulig skal «Ukens møte» -påminnelse inneholde kort presentasjon av gjest fortsetter

6 Besøksdager • 24. oktober, 21. november, 13. februar og 10 april • Forberedes tre uker i forveien • Best mulig førsteinntrykk • Profesjonell mingling • De beste foredragsholdere. • Foredragsholder skal være en kjent person • Gode 3-minuttere • Gjester oppfordres til kort egenpresentasjon • Sekretær skal følge opp gjestene

7 Andre formelle nettverk • BNI, NHO, Abelia, BusinessConnect, ulike handelskamre, foreninger, fagkurs og Kinesisk nyttår • Tenke rekruttering til URK • Forslag: lage grupper som samarbeider og deltar i ulike grupper. Gruppene skal melde tilbake til klubben etter deltakelse. Gå to eller flere sammen

8 Andre rotaryklubber • Gå to eller flere sammen • Utvikle relasjoner og nettverk • Nettverket kan brukes til å hjelpe gjestene

9 Dialog med foredragsholdere • Lage mal for e-postdialog – Orientere om Rotary – Honoreres med vin fra klubbens vinimportør – Spørre om de har forslag til gjest som vi skal invitere • Oppfordre til både skriftlig og muntlig dialog

10 Oppdatere hjemmesiden • Skrive om tidligere høydepunkter • Henvende seg til foredragsholder om bruk av bilde. Mulighet til ny dialog med foredragsholder • Skrive om vårt arbeid med rekruttering og å gjøre klubben til en verdifull utvidelse av medlemmenes nettverk • Hurtig oppdatere om siste foredrag

11 Sosiale arrangementer • Utarbeide bordplan som bidrar til å utvikle nettverkene • Aktiv mingling

12 En-til-en-møter • Vi må bli bedre kjent med hverandre, både for å kunne hjelpe : – deg, og – gjestene • Lage skjema / agenda • Maks en time • Målsetting: hvert medlem skal ha tre en-til-en- møter hvert halvår • Rapportere på Tjenesteminuttet • Presidenten vil minne om å gjøre avtaler…

13 Foredrag om nettverksbygging • Tidligere sjef for BNI Norge – Ivar Gaute strøm skal holde foredrag om nettverksbygging den 17. oktober • Lars Kåre skal forespørres om det samme

14 Tre-minutter og selvpresentasjon • Medlemmene skal oppfordres til enten å snakke om: – utvikling av nettverk, eller – Sitt profesjonelle virke slik at vi andre kan bli oppmerksomme på hvordan vi kan hjelpe. Gjerne avslutt med å fortelle konkret hvordan vi andre kan hjelpe. • Programkomiteen skal legge til rette for to korte (15 minutter) selvpresentasjoner av eldre medlemmer hvert halvår

15 Personlig ansvar • Hver og en har et ansvar for rekruttering • Gjennomsnittsalderen går opp, og det blir stadig vanskeligere for hvert år å rekruttere nye medlemmer • Vi må tenke verdi for nye medlemmer • Vi må hjelpe hverandre til å holde bevisstheten oppe

16 Premie • En vital og spennende klubb Forslag: • Hver gjest gir ett lodd i vinlotteriet • Hvert en-til-en-møte gir lodd i vinlotteriet • Hvert besøk i annen klubb eller andre nettverk gir lodd i vinlotteriet


Laste ned ppt "Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google