Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder."— Utskrift av presentasjonen:

1 Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder

2 Konsept: ” Gi Idrettslag og klubber i Norge en unik mulighet til å hente inn midler gjennom en nasjonal dugnadskampanje. Deler av inntektene vil gå direkte til laget som deltar i kampanjen og til Røde Kors aktivitet Ferie for alle.” •Samarbeid med lokale idrettsklubber over hele landet om salg av et populært produkt. •Gi lokale klubber/ lag/ foreninger en unik mulighet til å tjene penger. •Deler av inntektene vil gå direkte til laget som deltar i kampanjen og til Røde Kors aktivitet Ferie for alle. •Ferie for alle er en aktivitet som gir barn og barnefamilier i sårbare livssituasjoner et økt og gratis ferie- og aktivitetstilbud.

3 Hvorfor skal laget delta: •En unik mulighet for laget til å hente inn ekstra midler på en enkel måte. Sammenlignet med andre dugnadsjobber er dette en jobb hvor dere selv legger opp til arbeidsmengde og tidsbruk. •Populært produkt som er enkelt å selge. •Deler av inntekten går Røde Kors aktivitet Ferie for alle. o Røde Kors er verdens største frivillige humanitære organisasjon med over 100 millioner medlemmer og frivillige over hele verden. o Ferie for alle er et ferietilbud for barn og barnefamilier som befinner seg i sårbare livssituasjoner o Ditt lag kan være med å bidra til at flere barn får dra på ferie •Tips: Selg til deres lokale sponsorer. Klubben/ laget kan for eksempel lage en bedriftspakke med 20 veskeholdere som sponsoren kan kjøpe som gave til ansatte og kunder. Les mer om samarbeidet med Røde Kors her: veskeholder-som-gleder/ veskeholder-som-gleder/

4 Ferie for alle: ”Et ferietilbud for barn og barnefamilier som befinner seg i sårbare livssituasjoner.” •Ferie for alle er et tilbud fra Røde Kors. •Ferie for alle retter seg mot familier som har så begrenset økonomi at de ikke kan finansiere ferie- og fritidsopplevelser på egen hånd. •De fleste turene retter seg mot familier som har minst ett barn i alderen år. •Alle opphold arrangeres og ledes av frivillige i Røde Kors. •Alle ferieoppholdene arrangeres i skolens ferier. •Alle ferieoppholdene legger vekt på aktive dager fylt med gode opplevelser, tilpasset de ulike årstidene. ”Ditt lag kan bidra til at flere barn får mulighet til å dra på ferie.”

5 Produkt: •Produktet er en veskeholder. •Veskeholderen festes på bordkanten og bidrar til at vesken til enhver tid skal være LETT tigjengelig. •Reduserer faren for tyveri. •Svært populært blant damer i alle aldre. •Veskeholderen tåler en vekt opp til 20 kg. •Gjennomsnittlig pris i butikk er 120Kr. •Veskeholderne kommer i en egen eske, der ligger det også en flyer med info om kampanjen.

6 Betingelser: •Hvert lag kan tjene ca Kr på å delta. •Hvert lag får utlevert 800 veskeholdere (ca 20 per person). •Veskeholderne skal selges for 80 Kr eks mva. Det vil si at hver veskeholders selges for 100 Kr. •Laget beholder selv 20 Kr per solgte enhet. •Kampanjeperiode på 3 måneder med salgsstart August •Veskeholdere som ikke er solgt etter endt kampanjeperiode kan sendes tilbake. NB! Kun plass til 20 lag per fylke.


Laste ned ppt "Nasjonal dugnadskampanje 2012 – En veskeholder som gleder."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google