Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

  www.steria.no © Steria Hvordan bli en bedre utvikler? Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Cicero 23. juni, 2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "  www.steria.no © Steria Hvordan bli en bedre utvikler? Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Cicero 23. juni, 2010."— Utskrift av presentasjonen:

1   © Steria Hvordan bli en bedre utvikler? Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Cicero 23. juni, 2010

2   Intro kodekata – FizzBuzz (30 min) Uncle Bobs tre regler Kode dojo – Binary search (30 min) Lunsj Ny kodekata – Tennis (30 minutter) Thomas Nilssons metode Kode dojo – Pensjon/yatsi (90 min) Oppsummering Johannes’ seks observasjoner

3   Hvorfor er dere her i dag?

4   Hvorfor er dere her i dag? Hvorfor er dere her i denne jobben?

5   Del #1: Fizz Buzz

6   => 1 2 => 2 3 => ”fizz” 4 => 4 5 => ”buzz” 6 => ”fizz” …

7   Hvorfor er dere her i dag? Hvorfor er dere her i denne jobben? Hva kan man lære av kode kata?

8   Uncle Bobs tre regler 1. No code without failing test 2. Only enough test to fail 3. Only enough code to pass

9   Kode dojo: Binærsøk

10   [1,2,3,4,5,6,7],1 => 0 [1,2,3,4,5,6,7],100 => -1

11   Lunch

12   Kata: Tennis

13   ,0 => ”Love All” 1,0 => ”15 Love” 3,2 => ”40 30” 3,3 => ”Deuce” …

14   Thomas Nilsson (responsive design) 1. What variation is not expressed in your code? 2. What test would force you to express this variation? 3. ”Design” med TDD dreier seg om rekkefølge på tester

15   Kode dojo: Yatsi

16   (1,1,1,2,4),”enere” => 3 (5,5,5,4,4), ”hus” => 23 (1,2,3,4,5), ”hus” => 0

17   To ved tastaturet Rotering hvert 5. minutt De som sitter ved tastaturet bestemmer design Men kan spørre publikum

18   Kode dojo: Pensjon

19   Utenfra-inn: Total pensjon = … Pensjonspoeng per år Knekkpunkt Totalt pensjonspoeng (”besteårsregelen”)

20   TDD i “det virkelige liv” jhannes.blip.tv/file/ /

21   Prinsipp #1: Spesifiser utenfra og inn jhannes.blip.tv/file/ / (10 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/1-outside-in

22   Prinsipp #2: Spesifiser oppførsel jhannes.blip.tv/file/ / jhannes.blip.tv/file/ / (6 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/2-1-servlet-test

23   Prinsipp #3: Øk feedback-frekvensen jhannes.blip.tv/file/ / (5 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/3-equals-test

24   Prinsipp #4: Dyrk fram et API jhannes.blip.tv/file/ / (8 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/4-search-for-people

25   Prinsipp #5: Dyrk fram struktur jhannes.blip.tv/file/ / (3:20 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/5-2-refactoring

26   Prinsipp #6: Det skal virke første gang jhannes.blip.tv/file/ / (5 min) github.com/jhannes/java-ee-spike- kata/tree/6-getting-it-to-work

27   #1: Bygg utenfra inn #2: Spesifiser oppførsel #3: Test nær koden #4: Dyrk fram API’et #5: Dyrk fram design #6: Det skal virke første gang

28   Retrospektiv

29   En ting som overrasket deg En ting du vil lære mer om Hva er din neste anledning til å trene på faget ditt? En ting du vil prøve

30   Johannes Brodwall Chief Scientist Steria, Norway Takk for oppmerksomheten 


Laste ned ppt "  www.steria.no © Steria Hvordan bli en bedre utvikler? Johannes Brodwall, Chief scientist, Steria Cicero 23. juni, 2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google