Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning.

3 Respekt  For hverandres legning, kultur, religion, livssyn.  Å være imøtekommende og hyggelig Tillitt  Taushetsplikt  Å kunne stole på hverandre  God atmosfære.

4 Omsorg  Ta hverandre på alvor  Være medmenneske  Individuell oppfølging  Tålmodighet  Trygghet  Trivsel.

5 Unik  Fleksibilitet  Individuelle løsninger  Å være annerledes enn andre instanser  Å utnytte hverandres erfaring og kunnskap  Omfatte flest mulig som ikke kan nyttiggjøre seg andre tiltak.

6 Fordomsfri  Være åpen i møte med hverandre  Lete etter gode løsninger  Åpen for utradisjonelle måter å gjøre ting på.

7 LAVTERSKEL Hyggelig atmosfære Rimelige priser Ingen henvisning / påmelding Tilpasset aktivitet Enkelt norsk språk Kun kvinner Barnepass 2007: 31 nasjonaliteter 1280 brukere 0-70 år 267 faste medlemmer Fra alle Oslos Bydeler Integrerte og isolerte Yrkesaktive og hjemmeværende Fra ulike kår Syke og friske.

8 KVALITETSSIKRING 140% fysioterapeut og 100% sykepleier. Alle ansatte gjennomgår kontinuerlig kompetanseøkning i aktuelle temaer Retningslinjer for trening og veiledning Eksterne og interne kurs Eksterne forelesere til personalmøter.

9 DEN SKAL TIDLIG KRØKES…. Barn inspireres av aktive mødre Når mødre er aktive, forstår de barns behov for aktivitet Fremtidens instruktører / veiledere?

10 MILJØARBEID Sosialt samvær Bli kjent, skape tillitt Endre holdninger Fange opp behov Praktisere norsk språk Dele erfaringer Øke nettverk.

11 VEILEDNING Kosthold Fysisk aktivitet tilpasset helsesituasjon Sko, såler, støttestrømper, hjelpemidler Stress, søvn Forstå sin egen helsesituasjon Hva kan man kan gjøre selv Forebygging og egeninnsats i hverdagen.

12 HENVISNING Hjelpeinstanser Interesse organisasjoner Likemenn og lokale aktiviteter Prosjekter i offentlig / privat regi.

13 BISTAND Kommunikasjon med NAV Kommunikasjon med lege, fysioterapeut, andre Følge til krisesenter, hjelpeinstanser (ved behov) Hjemmebesøk for syke / skadede som ikke kommer seg ut, og som ikke mottar tilstrekkelig hjelp fra det offentlige.

14 OPPLYSNING Temadager Synliggjøring av offentlige og private instanser, samt interesse organisasjoner Helse, funksjonshemning og integrering.

15 FYSISK AKTIVITET Ulike nivå Tilrettelagt for smerteplagede, gravide, syke Individuell tilpasning Se ’timeplan’ med forklaring.

16 INSTANSER Oslo Krisesenter Asylmottak Attføringsbedrifter Norskkurs Kvalifiseringssentre Introduksjonsprogram Ny Sjanse program NAV.

17 HELSEINSTANSER Brukerutvalg, sykehus og Helsedirektoratet Lærings- og mestringssentre Smerteklinikker Ullevål Sykehus Aker Sykehus Lovisenberg Sykehus Fastleger Fysioterapeuter DPS.

18 ORGANISASJONER / ANDRE Landsforeningen for Hjerte- og Lungesyke Mangfold i Arbeidslivet Blindeforbundet Høyskolen i Oslo Centrum Idrettsforening Landsforeningen for Stomi – opererte (NORILK) Politiets forebyggende tjeneste (ungdom).


Laste ned ppt "VERDIER GOD HELSE Helhetlig & optimal tilnærming / veiledning."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google