Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTora Børresen Endret for 9 år siden
2
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred distribusjon av kontantkort – Norsk Retail, Etnisk, Web 7.000 utsalgssteder • Kjøpt av Network Norway februar 2008 Solide eiere – Orkla og Hafslund • Bygger Norges 3. mobilnett
3
•Visjon –Lebara sikrer nærhet til familie og venner i det flerkulturelle markedet. •Forretningside –Basert på nærhet til markedet skal Lebara være den beste tilbyderen av kommunikasjonstjenester i det flerkulturelle markedet. Vårt produkttilbud skal være billig og enkelt. Lebaras visjon og forretningside
4
Fokus på det flerkulturelle markedet
6
Hvorfor lykkes vi? De ansatte – 57 ansatte – 22 nasjonaliteter - 25 språk – 80% av våre ansatte har flerkulturell bakgrunn – Språk – viktig og nødvendig – Ansatte representerer og forstår målgruppen Internt samhold, stolthet og stå på vilje Engasjement – Flerkulturelle aktiviteter, events og sponsorater Evne til å tenke annerledes og satse på det ukjente Et fremmed navn – et ukjent språk – en annen kultur – en annen religion? Det er positivt!
7
Målrettet rekruttering Lebara ønsker internt mangfold • Øker og sikrer vår konkurransekraft • Mangfold er positivt • Mangfold på alle nivå i organisasjonen Stillingsutlysninger • Personer med flerkulturell bakgrunn oppfordres til å søke Rekrutteringsbyrå (Kelly Services) til kundesenter • Fokus på språk • Testing og referansesjekk • Langsiktig samarbeide Rekruttering gjennom ansattes nettverk Mottar mange åpne søknader
8
Interne tilpasninger nødvendig •Ledertrening med fokus på mangfoldsledelse •Skreddersydde norsk-kurs •Mat –Vegetarkost er nødvendig –Spesialmeny ifm sosiale arrangement •Fleksibilitet ift ferier og spesielle helligdager
9
Internt fellesskap er viktig •Felles verdier og kjøreregler –Alle ansatte involvert •Null-toleranse ift rasisme og mobbing •Tar vare på og lærer av hverandre •Bygger stolthet –Bruker egne ansatte i kampanjer og på events –Interne feiringer –Fokus på viktighet av mangfold
12
Lever opp til det vi sier Medarbeider undersøkelse sommer 2010: Medarbeidere her blir rettferdig behandlet uavhengig av kulturell eller etnisk tilhørighet 100% score
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.