Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaldis Jakobsen Endret for 9 år siden
1
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN 24. – 26. OKTOBER Innovativ Fjellturisme – et prosjekt i Arena-programet, 2004-2008
3
Hva gjør vi? Team Works AS Team Works Leadership Training Team Works Event Team Works Travel Team Works Activity
4
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Rjukans forutsetninger for arrangementsturisme Unik historie Spektakulær topografi og natur Komprimert sentrum, kort vei til alt Meget stort utvalg av aktiviteter og attraksjoner Relativt sentral beliggenhet ifht store folkemasser på Østlandet Bra veistandard fra Østlandet
5
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Mål / Etterlatt inntrykk Høyt faglig innhold og fokus Dagsaktuelt tema Rom for mange sosiale møtepunkter, knytte kontakter Få vist frem Rjukans potensial som vertskap for store og små grupper
6
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Virkemidler for å nå de faglige mål : Mange ulike forslag ble foreslått og vurdert : Workcase, ute/inne ( med aktuelt tema ) Paneldebatt Meningsmåling / avstemming med mentometerknapper Splittede sesjoner, spisset inn mot åpne og lukkede arr. Følgende momenter ble til slutt prioritert : Kun felles faglige sesjoner Stor spennvidde i foredrag ( Norge, Sverige, Danmark ) Hyppige pauser Brekke opp lang dag med dans og spørrekonkurranse
7
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Virkemidler for å nå de arrangementsmessige mål : Utnytte historien maksimalt, samt Rjukans fasiliteter ( Vemork og Rjukanhuset ) Historien som en rød tråd gjennom hele arrangementet Sterkt fokus på logistikk og effektiv tidsbruk, uten å skape stress Prioritere plass til pauser. Viktig møteplass Vorspiel Felles transport
8
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Planlegging : Tidlig i gang Arbeidsgruppe med bred erfaring og utfyllende kontaktnett Involverte ekstern hjelp tidlig Effektive møter God møtestruktur. ToDo lister. Referater Mailkorrespondanse
9
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Økonomi : Budsjett raskt på plass. Erfaringsbasert Skaffe seg kunnskap om støtteordninger / tilskudd Økonomiansvarlig. Streng styring Tenke nytt og kreativt mht andre inntektskilder Sponsorer Utstillere Annonsører Manglende kontroll på økonomien, legger store begrensninger på kreativitet, muligheter og innsats
10
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Lokal forankring : Bygge opp lokal kunnskap Bruke lokale leverandører mest mulig Ha tro på eget produkt og destinasjon Lage nye konsepter / produkter / pakker Skape troverdighet
11
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Teknisk produksjon : Blir svært ofte sterkt undervurdert Grundig forarbeid og befaringer En teknisk ansvarlig Skaffe tilveie riktig utstyr og riktig kompetanse Detaljerte kjøreplaner, med milepæler Prøver i god tid før gjennomføring Alt materiell på plass i god tid
12
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Hvordan løste vi det ?
14
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN Arbeidsgruppen : Kjell-Gunnar Dahle, Innovativ Fjellturisme AS Karin Rø, VisitRjukan Jan Stabell, Gaustablikk Høyfjellshotell Knut Erik Jacobsen, Rjukan Hytteby ( avtr styreleder i VisitRjukan ) Marie Bergsli, Mimir AS Christian Berthelsen, Team Works AS
15
FJELLTURISMEKONFERANSEN 2010 RJUKAN 24. – 26. OKTOBER Innovativ Fjellturisme – et prosjekt i Arena-programet, 2004-2008
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.